Hop til indhold

H J Æ L P hvalp i nød


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Jeg er idag på sørgelig vis kommet til en Grand Danoir på 8 mdr - hun hund. Hun skal klart til dyrlægen til dyrlægecheck, men jeg sørger jeres råd med på vejen.

 

Hunden er ikke fodret ordenligt. Hun er tynd, ribene er rimlig tydelig dog ikke groft. Hvad skal jeg give hende, uden at hendes krop får et kulturchock?

 

Hendes rygsøjle går op ad i en buge når hun står alm. - er det normalt? Noget hun vokser fra? Ved godt at GD kan se rimlig deforme ud under udvikling, men er det et af dem?

 

Hendes negle er ikke blevet klippet på længe. De er lange og en enkel sidder skævt - kan det rettes op?

 

Hun er rolig af sindet, så jeg tror ikke hun er ikke blevet mishandlet med tæsk eller råb. "Bare" en meget dum uviden ejer!

 

Jeg har to småbørn som hun også reagere positivt overfor, men jeg er på vagt fra begge sidder. Virker generelt rar og kærlig som jo ligger til den dejlige race.

 

Hun kan hverken gå i snor, plads, sit, dæk...OG SÅ TISSER HUN INDE!!! Min mand gik med hende i 20 min. fordi jeg følte hun skulle tisse. Han kom tilbage, uden hun havde lavet nogen ting. Da de kom ind af døren gik hun direkte ud på badeværelset og tissede på bademåtten!!! Hvordan kommer jeg det problem til livs hurtigst muligt? Hun fik ikke skæld ud for jeg ved jo ikke om det er det hun er opdraget til at gøre, og så er det jo synd at skælde hende ud for noget hun har fået afvide er rigtigt. Hvor tit tisser en hund? Hun tissede kl. 8.30. Siden har vi gået 3 lange ture med hende, og hun har ikke tisset endnu.

 

Min mand og jeg snakker pt om vi skal tage imod hende, eller om hun er nået så langt ud at vi kun får problemer. Mit hjerte kan bare ikke lade hende være, men jeg ved også godt at tage en hund ind som ikke er rask ikke bringer noget godt. Jeg søger erfaring omkring de forskellige problemstillinger jeg har nævnt for oven, om det er for sent til hun bliver en sund hund. Specielt rygsøglen bekymre mig.

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Christina,

Jeg synes I er alleredes tider mennesker, hvis I vil tage hunden til jer, da den klart ikke har det godt hvor den er nu.

 

Mht adfæren, så skal det nok ændre sig, hvis I arbejder med hende - og det tager tid og tålmodighed. Hendes helbred kan hun dyrlægen svare på, men hvor er det skønt, hvis I vil give hende en chance.

 

Tjek evt. DFA's hjemmeside. Under Adoption, kan du måske finde nyttige info.

 

Lad mig høre udfaldet.

KH Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Christina

 

Jeg vil give Mette helt ret. Det er fantatisk og høre om nogle, der har et så godt hjerte, at de vil tage imod en hund der tydeligvis ikke har haft det godt... Jeg synes det er STORT af jer og det er noget mange andre kunne lære noget af. Jeg tror (ligesom Mette) at hvis i arbejder hårdt med hende og har tålmodighed nok, så skal i nok få en alletiders hund ud af hende. Men det kræver sin mand/kvinde og der er nok en del arbejde i det. Men husk, at det hun oplever nu er også nyt og åbentbart meget uvant for hende. Hun er nok ikke vant til at få ømhed og kærlighed, så jeg håber det bedste for jer og hende. Hun har da om nogen fortjent at få en chance til.

 

Held og lykke med det og god påske.

 

Jeg håber du skriver igen, så vi kan følge udviklingen med hende, bare klø på :-)

 

MVH Hera

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Christina.

 

Mht foder vil jeg foreslå dig, at spørge dyrlægen, men han/hun vil nok højst sandsynligt råde dig til at købe hvalpefoder large breed, da hun jo stadig er en hvalp og samtidig en stor race. Da hvalpefoder indeholder mere fedt end alm foder, vil din hund sandsynligvis nå sin normalvægt inden længe.

 

Jeg kender ikke til den normale grand danois' vækst, men jeg ved at hvis neglene bliver for lange kan det skade poten, og hun vil træde skævt. Neglene må ikke ramme gulvet, når hun står op.

 

Mht at lære hende at tisse ude, er det rigtig godt det I gør med at gå ture ofte. Det vil måske være en god ide at starte med at lære hende at tisse på en avis, og så rykke avisen tættere og tættere på den dør I går ud af, når I skal gå tur.

I kan lære hende at tisse på en avis, ved at skynde jer at skyde den ind under hende, lige idet hun sætter sig for at tisse. Og så selvfølgeligt rode hende bagefter, så hun lærer at det er godt, når hun tisser på avisen.

Jeg er helt enig med dig i, at hun ikke skal have skæld ud.

 

Hvis du vil lære hende at sitte osv kan du bruge godbidder, som belønning -alt kan bruges, bare ikke den man hun normalt spiser.

Jeg bruger selv småstykker gulerod eller en anden grøntsag, og et andet mærke hvalpefoder. Og så selvfølgeligt masser af ros.

 

 

Jeg tror ikke det er for sent, at få hende på ret køl mht adfærden. Omkring rygsøjlen må du spørge dyrlægen om, da det trods alt er temmeligt vigtigt at hun er fysisk rask.

 

Held og lykke med det, og du må da lige vende tilbage, efter besøget hos dyrlægen.

 

-Stina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...