Hop til indhold

Så er alene-hjemme træningen igang


Gæst Christel
 Share

Recommended Posts

Gæst Christel

Planen er som følger:

 

Igår og idag: jeg putter den lille i barnevognen på terassen med overtøj på, og kan ses fra stuen (igår stod Hannibal op lidt, og lagde sig derefter i kurven).

 

Imorgen og lørdag : jeg putter på terassen, men går så rundt om vores legeplads med vognen - jeg kan ses hele tiden fra stuen.

 

Søndag og et par dage frem: jeg går en runde med barnevognen om legepladsen og kører så ud af syne, sætter barnevognen der og går ind. Mens den lille sover henter jeg så post, går over med skrald, og kigger til den lille altsammen med overtøj på, selvfølgelig tilpasset efter hans reaktion. Lørdag og søndag er vi dog alle hjemme, men mon ikke det kan hjælpe lidt alligevel, det er jo mig der normalt er hjemme med ham?

 

Hvordan synes I den plan ser ud?

 

Jeg har tænkt mig at have telefonforbindelse til lejligheden hver gang jeg går ud, så jeg kan høre om han begynder at hyle eller gø, og så først gå ind når han holder pause.

 

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal opføre mig overfor Hannibal når jeg så er inde. Selvfølgelig hilser jeg på ham, når han er faldet til ro, men skal jeg så hygge, kæle, aktivere osv. som vi plejer eller skal jeg spare på kontakten?

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvis han piver er du gået for hurtigt frem :)

 

Jeg går ud fra at han er træt og ustresset når du går fra ham :)

 

Jeg synes ikke du skal gøre så meget ud af at komme ind igen, det er bare en helt almindelig ting :)

 

Så ingen høje velkomstlyde, hvis han kommer hen kan du stryge ham kærligt fx, og så ikke mere :)

 

Passer det til det i gør i forvejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel
Hvis han piver er du gået for hurtigt frem :)

 

Jeg går ud fra at han er træt og ustresset når du går fra ham :)

 

Jeg synes ikke du skal gøre så meget ud af at komme ind igen, det er bare en helt almindelig ting :)

 

Så ingen høje velkomstlyde, hvis han kommer hen kan du stryge ham kærligt fx, og så ikke mere :)

 

Passer det til det i gør i forvejen?

 

Ja, det passer fint. Der er allerede fremskridt, normalt har han reageret når jeg lige skulle ud og kigge i barnevognen, enten ved at komme trissende eller ved at løfte hovedet - lige for lidt siden åbnede han lige øjnene, men blev ellers liggende med hovedet udover kanten på sofaen :lol:

 

Jeg håber virkelig at han ikke hyler, det ville være så dejligt hvis vi kan gå fra ham uden dårlig samvittighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvis han piver er du gået for hurtigt frem :)

 

Jeg går ud fra at han er træt og ustresset når du går fra ham :)

 

Jeg synes ikke du skal gøre så meget ud af at komme ind igen, det er bare en helt almindelig ting :)

 

Så ingen høje velkomstlyde, hvis han kommer hen kan du stryge ham kærligt fx, og så ikke mere :)

 

Passer det til det i gør i forvejen?

 

Ja, det passer fint. Der er allerede fremskridt, normalt har han reageret når jeg lige skulle ud og kigge i barnevognen, enten ved at komme trissende eller ved at løfte hovedet - lige for lidt siden åbnede han lige øjnene, men blev ellers liggende med hovedet udover kanten på sofaen :lol:

 

Jeg håber virkelig at han ikke hyler, det ville være så dejligt hvis vi kan gå fra ham uden dårlig samvittighed.

 

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

 

Tak skal du have :D

 

Han er desværre ikke 100% tryg endnu, men det er ved at være lidt besværligt at han ikke kan være alene, så jeg starter træningen op nu i håb om at kunne gøre det så blødt at han om ikke nyder det, så i hvert fald accepterer det uden at være alt for ked :krydserfingre:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

 

Tak skal du have :D

 

Han er desværre ikke 100% tryg endnu, men det er ved at være lidt besværligt at han ikke kan være alene, så jeg starter træningen op nu i håb om at kunne gøre det så blødt at han om ikke nyder det, så i hvert fald accepterer det uden at være alt for ked :krydserfingre:

 

Hvis det skal holde, må han ikke pibe :)

 

Det vigtigste er strten af træningen, når du først er oppe på 30 min eller noget, så er det værste overstået :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

 

Tak skal du have :D

 

Han er desværre ikke 100% tryg endnu, men det er ved at være lidt besværligt at han ikke kan være alene, så jeg starter træningen op nu i håb om at kunne gøre det så blødt at han om ikke nyder det, så i hvert fald accepterer det uden at være alt for ked :krydserfingre:

 

Hvis det skal holde, må han ikke pibe :)

 

Det vigtigste er strten af træningen, når du først er oppe på 30 min eller noget, så er det værste overstået :)

 

Så det handler om at kommer så hurtigt hjem igen at han ikke når at begynde, ikke sandt? Det vil naturligvis være bedst hvis han slet ikke begynder, men jeg tør ikke teste om han gør det nu, det ville vist ødelægge de her to uger med "tryghedstræning"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

 

Tak skal du have :D

 

Han er desværre ikke 100% tryg endnu, men det er ved at være lidt besværligt at han ikke kan være alene, så jeg starter træningen op nu i håb om at kunne gøre det så blødt at han om ikke nyder det, så i hvert fald accepterer det uden at være alt for ked :krydserfingre:

 

Hvis det skal holde, må han ikke pibe :)

 

Det vigtigste er strten af træningen, når du først er oppe på 30 min eller noget, så er det værste overstået :)

 

Så det handler om at kommer så hurtigt hjem igen at han ikke når at begynde, ikke sandt? Det vil naturligvis være bedst hvis han slet ikke begynder, men jeg tør ikke teste om han gør det nu, det ville vist ødelægge de her to uger med "tryghedstræning"

 

Hvis han piver så er det det han lærer, derfor skal han helst være tryg og afslappet, og han skal bekræftes i at du kommer igen, det skal du før han bliver bekymret, derfor er det vigtigt at du udvider den ubekymrede tid han har alene, hvis du træner at han piver, så er det den følelse du træner ham i :)

 

Derfor må han ikke pive, så hvis det kræver du er tilbage efter 2 sekunder så skal du være det, hvis han piver, så træner du og spilder tiden på at træne ham i tristhed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

Det lyder dejligt Christel, du gør det flot a010.gif

 

Bare du ikke overskrider den grænse han er nået til, det er det vigtigste, og han lyder tryg som du beskriver det :)

 

Tak skal du have :D

 

Han er desværre ikke 100% tryg endnu, men det er ved at være lidt besværligt at han ikke kan være alene, så jeg starter træningen op nu i håb om at kunne gøre det så blødt at han om ikke nyder det, så i hvert fald accepterer det uden at være alt for ked :krydserfingre:

 

Hvis det skal holde, må han ikke pibe :)

 

Det vigtigste er strten af træningen, når du først er oppe på 30 min eller noget, så er det værste overstået :)

 

Så det handler om at kommer så hurtigt hjem igen at han ikke når at begynde, ikke sandt? Det vil naturligvis være bedst hvis han slet ikke begynder, men jeg tør ikke teste om han gør det nu, det ville vist ødelægge de her to uger med "tryghedstræning"

 

Hvis han piver så er det det han lærer, derfor skal han helst være tryg og afslappet, og han skal bekræftes i at du kommer igen, det skal du før han bliver bekymret, derfor er det vigtigt at du udvider den ubekymrede tid han har alene, hvis du træner at han piver, så er det den følelse du træner ham i :)

 

Derfor må han ikke pive, så hvis det kræver du er tilbage efter 2 sekunder så skal du være det, hvis han piver, så træner du og spilder tiden på at træne ham i tristhed :)

 

Ok, tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

\\o// Nu har jeg gået fra Hannibal 3 gange indenfor en halv time, den sidste gang var jeg ude af syne i 30 sekunder hvis ikke mere - jeg kan ikke rigtig tage tid med barnevogn og telefon også - men sådan nogenlunde :D

 

Jeg tager samme rutine i eftermiddag når den lille skal sove igen. Det eneste problem er at jeg er så spændt på om jeg går for hurtigt frem at jeg spænder i maven og det kan han sikkert mærke...

 

Men det var da en rigtig positiv start, synes jeg :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

Så er jeg nået til anden omgang. Jeg satte tiden ned til 20 sekunder, bare for at være på den sikre side. Det går fint, men ligeså snart han ser bare tåspidsen mig begynder han at pibe og småvuffe - gør det noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel
Dvs at han ikke er afslappet med at du går ind og ud?

 

Når jeg går får han et par godbider som han hopper op efter på vej ind i soveværelset. Når han har guffet dem sætter han sig i entreen og kigger på at jeg går, uden at sige noget. Når jeg så kommer ind igen opfører han sig som om jeg har været væk i timevis. Så det må vist blive et nej..

 

Jeg har besluttet mig for at stoppe ved de her 4 gange idag, for ikke at gøre ham usikker, og så nøjes med at kigge i barnevognen et par gange - og så ellers hygge med ham så længe der er fred :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Dvs at han ikke er afslappet med at du går ind og ud?

 

Når jeg går får han et par godbider som han hopper op efter på vej ind i soveværelset. Når han har guffet dem sætter han sig i entreen og kigger på at jeg går, uden at sige noget. Når jeg så kommer ind igen opfører han sig som om jeg har været væk i timevis. Så det må vist blive et nej..

 

Jeg har besluttet mig for at stoppe ved de her 4 gange idag, for ikke at gøre ham usikker, og så nøjes med at kigge i barnevognen et par gange - og så ellers hygge med ham så længe der er fred :wink:

Jeg tænker du måske skulle give ham noget aktiveringslegetøj at hygge sig med, så han er positivt optaget mens du går ud og ind, og så gør du som om det er det naturligste i verden, så der er ingen grund til velkomstcener :)

 

Leoer er meget effektive her, de har det så sjovt så :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...