Hop til indhold

Træning på Amager & Stopr kbh.


Gæst SloBo
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...
Gæst Chavez06

Der er også hvalpetræning i Emdrup (København NV)

 

Jeg er under uddannelse hos Alpha Uddannelsescenter i Aalborg og har trænet hvalpe og unghunde siden sidste sommer.

 

Der er både seperate hold for store og små racer, samt blandede hold.

 

Jeg starter hold op i midten af august.

 

Læs mere her: www hundensven dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm hun er uddannet hos Abrandes :)

 

Det er jeg også, men det er nu ikke Abrandes him self der står for selve hundeejerinstruktøruddannelsen. Det er Karen Strandbygård Ulrik der har stået for hundeejerinstruktøruddannelsen, men det ændres nu, da hun pr. 1 aug. starter nyt job hos Hund & Træning. Abrandes underviser dog i bl.a. Etologi, som vi også skriver opgaver om, men sådan noget som indlæringspsykologi og opgaver om det, det er Karen der klarede det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Det er jeg også, men det er nu ikke Abrandes him self der står for selve hundeejerinstruktøruddannelsen. Det er Karen Strandbygård Ulrik der har stået for hundeejerinstruktøruddannelsen, men det ændres nu, da hun pr. 1 aug. starter nyt job hos Hund & Træning. Abrandes underviser dog i bl.a. Etologi, som vi også skriver opgaver om, men sådan noget som indlæringspsykologi og opgaver om det, det er Karen der klarede det.

 

Det gør jo ikke sagen meget bedre, når Karen er tidl. elev hos Roger. A. og derfor oplært af ham:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jo ikke sagen meget bedre, når Karen er tidl. elev hos Roger. A. og derfor oplært af ham:blink:

Tja....hvis jeg tolker dig ret, så kan du ikke li' min uddannelse. :?: Det står dig frit for, jeg er glad for den og har lært rigtig meget. Roger var, da han startede, forud for sin tid. Karen har fulgt med tiden og er rigtig god, ellers får man heller ikke de resultater hun gør på konkurrenceplan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Tja....hvis jeg tolker dig ret, så kan du ikke li' min uddannelse. :?: Det står dig frit for, jeg er glad for den og har lært rigtig meget. Roger var, da han startede, forud for sin tid. Karen har fulgt med tiden og er rigtig god, ellers får man heller ikke de resultater hun gør på konkurrenceplan

Tja...jeg har selv taget uddannelsen, så kender alt til de nævnte personer og deres metoder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os bare sige, at nogle af deres metoder ikke er særlig hensigtsmæssige, hvis man træner sine hunde efter blide metoder:blink:

 

Nu ved jeg jo ikke hvornår du har taget din uddannelse, jeg blev færdig sidste år ved denne tid. Derfor har jeg det i ganske frisk erindring og jeg kan garantere dig for, at det kun er blide metoder der undervises efter hos Karen og dermed ET. Der bliver brugt rigtig meget klikkertræning og klikkertræning er da om noget blide metoder da det oftes er operent træning. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Nu ved jeg jo ikke hvornår du har taget din uddannelse, jeg blev færdig sidste år ved denne tid. Derfor har jeg det i ganske frisk erindring og jeg kan garantere dig for, at det kun er blide metoder der undervises efter hos Karen og dermed ET. Der bliver brugt rigtig meget klikkertræning og klikkertræning er da om noget blide metoder da det oftes er operent træning. :blink:

Jeg kender bare flere eksempler på adfærdsbehandling, som jeg i dag aldrig ville anbefale til andre. Men never mind, man bestemmer jo selv hvordan man vil træne sine hunde:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Der bliver brugt rigtig meget klikkertræning og klikkertræning er da om noget blide metoder da det oftes er operent træning. :blink:

 

Er klikkertræning altid = blide metoder?

 

Jeg har da set mennesker med en klikker i hånden som så samtidig kan lave kraftige ryk i linen osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Er klikkertræning altid = blide metoder?

 

Jeg har da set mennesker med en klikker i hånden som så samtidig kan lave kraftige ryk i linen osv.

Ja, det er ikke nødvendigvis blidt at bruge klikker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er klikkertræning altid = blide metoder?

 

Jeg har da set mennesker med en klikker i hånden som så samtidig kan lave kraftige ryk i linen osv.

 

Det i rødt:

I min verden er det, hvis man har betinget sin klikker rigtig så hunden sætter et = mellem klik og godbid.

Hvorfor man skulle lave kraftige ryk i linen samtidig med at man klikker forstår jeg ikke. Det er til ingen nytte og har slet intet med klikkeren at gøre, andet end meget dårlig klikkerteknik, eller uvidenhed :???:

 

Jeg går ud fra at man ikke belønnede hunden samtidig med at man rykkede i linen :?: og hvad formålet har været rent indlæringsmæssigt forstår jeg slet ikke, for efter et klik skal der jo følge en godbid ellers udvander man jo sit klik og det har ingen effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender bare flere eksempler på adfærdsbehandling, som jeg i dag aldrig ville anbefale til andre. Men never mind, man bestemmer jo selv hvordan man vil træne sine hunde:blink:

 

ja, jeg kender jo ikke til hvad du har oplevet og det en opfatter som hårdt/barsk, oplever den anden måske som ok. Du har ret, man bestemmer selv hvordan man vil træne sine hunde og igen her er der jo også forskel på hvordan man håndterer de forskellige racer. Det der er ok for den ene race, det kan den anden ikke kaperer :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nævn et eksempel hvor klikkeren er brugt korrekt og hvor det ikke er en blid /blød metode :-)

Jeg citerede det Tanten skrev, og så er det et dårligt mix, jeg tror mange bruger forkert timing med klikker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er klikkertræning altid = blide metoder?

 

Jeg har da set mennesker med en klikker i hånden som så samtidig kan lave kraftige ryk i linen osv.

 

Pr. definition: Klikkertræning = operant indlæring, er klikkertræning aldrig hård.

Men man kan som hundeejer sagtens være en skiderik og have en klikker i hånden samtidig.

 

Dette behøver bare ikke betyde at personen er i gang med klikkertræning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg citerede det Tanten skrev, og så er det et dårligt mix, jeg tror mange bruger forkert timing med klikker :-)

 

Yes det kan man sagtens komme ud for, at der er forket timing og at personen ikke selv helt har forstået betydningen af klikket. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...