Hop til indhold

Hvalpetræning


Gæst anja mosevangen
 Share

Recommended Posts

Gæst anja mosevangen

Hej ... :D

 

Diva og jeg skal starte på hvalpehold d. 3 februar ( :lol: jubii endelig).

 

Så vil jeg høre om der er nogle ting vi skal huske, noget der vil være godt at have med.

 

Altså vi bruger jo selen til hende når vi går tur, bruger man også det til træning eller er det bare halsbånd????

 

Så har jeg købt en fin taske til godbidder som selvfølgelig bliver fyldt med lækre sager. :)

 

Er der noget der er rart at man ligesom kan??? altså man kommer vel for at lære noget der, så det er vel ikke rigtigt noget man skal kunne hjemme fra.

 

:lol: Ved ikke om det virker som dumme spørgsmål, men dem skal der forhåbentlig også være plads til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej ... :D

 

Diva og jeg skal starte på hvalpehold d. 3 februar ( :lol: jubii endelig).

 

Så vil jeg høre om der er nogle ting vi skal huske, noget der vil være godt at have med.

 

Altså vi bruger jo selen til hende når vi går tur, bruger man også det til træning eller er det bare halsbånd????

 

Så har jeg købt en fin taske til godbidder som selvfølgelig bliver fyldt med lækre sager. :)

 

Er der noget der er rart at man ligesom kan??? altså man kommer vel for at lære noget der, så det er vel ikke rigtigt noget man skal kunne hjemme fra.

 

:lol: Ved ikke om det virker som dumme spørgsmål, men dem skal der forhåbentlig også være plads til :lol:

 

Hej Anja.

 

Nu har jeg ikke selv erfaring med det, men jeg har læst at man nogle steder godt må bruge sele, mens andre steder ikke må - så det kommer an på hvor du træner.

 

Med hensyn til godbidstasken, så skal du passe på :wink: Har læst i "Klikkertræning for din Hund", at hvis du for det meste kun har godbidder, når du har tasken på dig, så kan du ende op med en hund, der næsten kun vil adlyde dig, hvis du har tasken med. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang vi startede var første gang uden hund og der gennemgik vi kursus og hvad vi skulle have med.

 

Vi skulle have vand med til hunden ( det var faktisk ret vigtigt og selv om Tacco er blevet større har vi altid vand med til ham når vi kører nogen steder)

 

Og vi skulle have et stk legetøj med til hunden. Det er rart hvis man bliver lidt træt af alt det ståhej og nue hunde og alting at amn lige kan putte fem minutter og gnaske i sit legetøj. Tacco var rimelig ligeglad og havde mere travlt med alle de andre hunde men Diva er jo lidt mere forsigtig så måske det kunne være rart for hende..

 

Ellers havde vi bare alm halsbånd og snor på ham.

 

Vi kunne ingenting da vi startede til træning og der var nogen der havde lært deres hund nogle små tricks men træneren lavede alligevel øvelserne lidt anderledes så de forstod det ikke helt.

 

Så tag du bare afsted med din rå uspolerede hund :D Det skal nok gå fint alligevel.

 

God fornøjelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej

 

tak for svarende!!!

 

jeg bruger egentlig heller ikke tasken andet end når vi skal træne ellers har jeg altid bare godbidder i lommen når vi går ude. men ja der kunne da godt være noget om snakken, de er jo ikke så dumme enda de kære hunde!!!

 

vi har egentlig altid et stykke legetøj med i bilen når vi kører, så det er husket :lol:

 

Vand havde jeg slet ikke tænkt på.... :oops:

 

Vi starter op med træning den første gang, så ikke noget med et lille møde her. det lyder da ellers meget praktisk!!

vi tager selen med i bilen, og så må vi se, hun skal jo også lære at gå i halsbåndet, så det er jo fint.

det var bare mere min bekymring om de ryk de får i hals og ryggen når de fjoller der ud af, det gør diva ihvertfald stadig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Husk prutteposer :wink:

 

Hvis det var mig, ville jeg tage selen på hende, siger træneren, at hun skal have halsbåndet på, så ville jeg sætte stor ? ved om vedkommende kunne træne en hund, uden at bruge fysiske metoder, og hvis ikke, så var det ikke dér jeg skulle træne.

 

Jeg ville derfor ikke gå med til at bruge halsbåndet, og kan træneren da ikke hjælpe, så er det nok bedst bare at forlange pengene tilbage og forlade pladsen :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej ... :D

 

Diva og jeg skal starte på hvalpehold d. 3 februar ( :lol: jubii endelig).

 

Så vil jeg høre om der er nogle ting vi skal huske, noget der vil være godt at have med.

 

Altså vi bruger jo selen til hende når vi går tur, bruger man også det til træning eller er det bare halsbånd????

 

Så har jeg købt en fin taske til godbidder som selvfølgelig bliver fyldt med lækre sager. :)

 

Er der noget der er rart at man ligesom kan??? altså man kommer vel for at lære noget der, så det er vel ikke rigtigt noget man skal kunne hjemme fra.

 

:lol: Ved ikke om det virker som dumme spørgsmål, men dem skal der forhåbentlig også være plads til :lol:

 

Du skal ikke bruge en Flex line :)

Husk Vand, og varmt tøj, og tålmodighed :)

Et håndklæde til hunden i pausen hvis den fryser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Husk prutteposer :wink:

 

Hvis det var mig, ville jeg tage selen på hende, siger træneren, at hun skal have halsbåndet på, så ville jeg sætte stor ? ved om vedkommende kunne træne en hund, uden at bruge fysiske metoder, og hvis ikke, så var det ikke dér jeg skulle træne.

 

Jeg ville derfor ikke gå med til at bruge halsbåndet, og kan træneren da ikke hjælpe, så er det nok bedst bare at forlange pengene tilbage og forlade pladsen :?

 

Og det kan jeg kun tilslutte mig.

 

Det er DIN hund og en træner skal ikke bestemme hvad den skal have på, undtaget hvis du vil bruge "redskaber" som grime, gå pæntsele, kædehalsbånd til at rykke i etc etc. Det mener jeg træneren har ret til at sige nej til på hendes/hans træningsplads :-)

 

Godbidder har du nævnt, men du skal vide, at der går RIGTIGT mange til og det er så surt at løbe tør.

Hvis du f.eks ind imellem lige skal lave et lille aflednings/beskæftigelsessøg for at holde vapper rolig under noget teori kan der godt gå 30 - 50 småbitte guffer.

Så hav hellere rigeligt med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

hej tak for de mange gode svar.

 

Nu er jeg helt sikker på at hun skal trænes i selen. jeg vil så nødig risikere at hun får nogle ryk i hals og ryg når hun fjoller rundt (og det gør hun stadig, hun er jo en legesyg/glad hvalp).

der desværre ikke har lært endnu at man har min. tre ben på jorden :)

 

skal da vist godt nok have fyldt alle lommer med godbidder. puha det bliver spændende om hun vil spise dem, det er ikke altid hun gider spise sine godbidder, det har vi egentlig altid døjet lidt med. men så må jeg prøve med en pakke pølser, dem ved jeg da at hun kan lide og vil gøre alt for at få (ulempen er bare at hun bliver mega ivrig efter at få dem og vil ikke rigtig sidde stille feks. men det må vi jo træne har jo hele ugen :lol: )

 

Glæder mig som et lille barn til juleaften, til at komme i gang med at træne.

 

Bare det snart var søndag!!!! :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hej tak for de mange gode svar.

 

Nu er jeg helt sikker på at hun skal trænes i selen. jeg vil så nødig risikere at hun får nogle ryk i hals og ryg når hun fjoller rundt (og det gør hun stadig, hun er jo en legesyg/glad hvalp).

der desværre ikke har lært endnu at man har min. tre ben på jorden :)

 

skal da vist godt nok have fyldt alle lommer med godbidder. puha det bliver spændende om hun vil spise dem, det er ikke altid hun gider spise sine godbidder, det har vi egentlig altid døjet lidt med. men så må jeg prøve med en pakke pølser, dem ved jeg da at hun kan lide og vil gøre alt for at få (ulempen er bare at hun bliver mega ivrig efter at få dem og vil ikke rigtig sidde stille feks. men det må vi jo træne har jo hele ugen :lol: )

 

Glæder mig som et lille barn til juleaften, til at komme i gang med at træne.

 

Bare det snart var søndag!!!! :lol::lol:

 

Den ivrighed er den du skal arbejde med, så det er kun godt at hun bliver "overivrig".

 

Du kan også gøre det, at du koger nogle hjerter sådan rigtigt godt møre. Mens de endnu er meget varme, kan du lægge et i en skål med tørfoder natten over. Husk låg på. Dampen fra det varme hjerte vil så gøre foderkuglerne bløde, men ikke snaskede, de beholder formen, samt tage smag efter hjertet.

På dagen skæres hjertet i bitte små tern, på størrelse med foderkuglerne og blandes i foderet.

Så har du et godt mix at belønne med.

 

Unge hvalpe, plejer jeg iøvrigt at sige, skal have et måltid ca. to timer før træningen, så de ikke er rasende sultne. Er de FOR sultne kan de slet ikke koncentrere sig. Et almindeligt måltid.

Efter to timer er der ingen risiko ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej ... :D

 

Diva og jeg skal starte på hvalpehold d. 3 februar ( :lol: jubii endelig).

 

Så vil jeg høre om der er nogle ting vi skal huske, noget der vil være godt at have med.

 

Altså vi bruger jo selen til hende når vi går tur, bruger man også det til træning eller er det bare halsbånd????

 

Så har jeg købt en fin taske til godbidder som selvfølgelig bliver fyldt med lækre sager. :)

 

Er der noget der er rart at man ligesom kan??? altså man kommer vel for at lære noget der, så det er vel ikke rigtigt noget man skal kunne hjemme fra.

 

:lol: Ved ikke om det virker som dumme spørgsmål, men dem skal der forhåbentlig også være plads til :lol:

 

Hvor skal i gå til træning henne?

Jeg vil anbefale at bruge sele. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om man står meget stille og laver øvelser på stedet hos DCH, men hvis man gør, så er et tæppe el.lign. en god ting til hvalpe; især om vinteren.

 

Og hvis jeg blev tvunget til at skifte udstyr på mine hunde på en træningsplads, så ville jeg tage hunden under armen og sige pænt farvel.

Jeg har lært det på det hårde måde og hunden blev den store taber :-(

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej hej...

 

Første træningsdag gik bare super godt.

 

Trænede med selen på og der var ingen der kommenterede det, der var iøvrigt flere der gjorde det samme.

 

Diva og jeg hyggede os bare helt vildt, lækkert sted med en god træner, som kom godt rundt til alle hvalpe.

så jeg har kun et rigtig godt indtryk af stedet!!!

 

Vi glæder os meget til søndag!!!!!

 

Hundene blev delt op i alder og ikke str. det er ikke noget problem da de i træningen ikke bliver sluppet løs for at mosle hinanden. det kan man gøre afsides i pausen eller efter træningen, dog på eget ansvar og det synes jeg er en super måde at gøre det på, så er der ikke nogle hunde der bliver bange eller moslet for vildt!!!! og man kan selv udse sig sine legekammerater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej hej...

 

Første træningsdag gik bare super godt.

 

Trænede med selen på og der var ingen der kommenterede det, der var iøvrigt flere der gjorde det samme.

 

Diva og jeg hyggede os bare helt vildt, lækkert sted med en god træner, som kom godt rundt til alle hvalpe.

så jeg har kun et rigtig godt indtryk af stedet!!!

 

Vi glæder os meget til søndag!!!!!

 

Hundene blev delt op i alder og ikke str. det er ikke noget problem da de i træningen ikke bliver sluppet løs for at mosle hinanden. det kan man gøre afsides i pausen eller efter træningen, dog på eget ansvar og det synes jeg er en super måde at gøre det på, så er der ikke nogle hunde der bliver bange eller moslet for vildt!!!! og man kan selv udse sig sine legekammerater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej...

 

Tihi..... vejret holdt, men havde det dog med i bilen, det lille skind skulle jo nødigt fryse!!! :D

 

så indtil videre har hun løbet lidt rundt i haven med det, men det er noget underligt noget synes hun haha.

Clara griner, hun synes jo det er lidt sjovt med en hund med dækken.

 

Det plejer jo i hendes hesteverden kun at være dem der går med dækken :lol:

 

Ja jeg har en god fornemmelse på starten at vores træning, så det skal nok blive godt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...