Hop til indhold

Hvalpemøde for mellem- og store størrelser i Kbh?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Hej, er der nogle som kunne tænke sig at mødes med os? :vinken:

 

Buddha er 9 uger i morgen, og vejer vel en 3-4 kg (skud på tasken). Han er en samojed, så bliver sådan mellemstor.

 

I næste uge tager vi i sommerhus, men ugen efter vil være rigtig godt. Vi bor på Christianshavn, og vil helst kunne cykle til et mødested.

Jeg vil gerne tage kage med hvis andre kunne medbringe kaffe eller the :mums:

 

Håber der er andre rundt omkring i København, som trænger til luft og flere hvalpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

KUN 3-4 kg? Og han er samojede? Troede de var meget større end som så.. :rolleyes: Vi har da én på hvalpehold der stadig er større end Møffe og vist nok er 16 uger :mrgreen:

 

Nå, men tilbage til sagen da :mrgreen: men jeg har en lille berner sennen, som ææælsker at lege. Han vejer dog 13,5kg (nok næsten 14 nu, med den fart han skyder) og er 11 uger gammel. Har indtryk af, at han alt taget i betragtning, er riimelig god til at tilpasse sin leg - han legede i hvert fald genialt godt med en 16 uger gammel tibetansk terrier for et par dage siden - men det kan så også skyldes, at han er ualmindeligt klodset og man bare skal puste til ham, så vælter han :rolleyes:

 

Jeg har mulighed for at køre ud til et sted og kan også først ugen efter næste uge :mrgreen:

 

Håber der er flere der kan melde sig på banen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ooouh Møffe, ihh ham vil jeg rigtig gerne møde :mrgreen:

Ved ikke hvorfor, men troede i boede i Jylland.

 

Jamen :5up: nu vi allerede 2, jeg er sikker på at der kommer flere til, hvem kan modstå Møffe og Buddha??

 

Hehe, ved ikke om du synes 3-4 kilo er lidt fordi det vist er liiiidt andre størrelsesforhold du arbejder med, eller om han virkelig ér en lille prut.

Jeg var ved at falde bagover i forgårs over at han var groet så meget at selen pludselig sad ret meget til ......indtil min mand så sagde at han havde strammet den lidt :oops: Havde virkelig gået og undret mig over at han voksede så hurtigt. Jeg har vist blå øjne, hva :engel:

Kh Mai

Link til indlæg
Del på andre sites

Ooouh Møffe, ihh ham vil jeg rigtig gerne møde :mrgreen:

Ved ikke hvorfor, men troede i boede i Jylland.

 

Jamen :5up: nu vi allerede 2, jeg er sikker på at der kommer flere til, hvem kan modstå Møffe og Buddha??

 

Hehe, ved ikke om du synes 3-4 kilo er lidt fordi det vist er liiiidt andre størrelsesforhold du arbejder med, eller om han virkelig ér en lille prut.

Jeg var ved at falde bagover i forgårs over at han var groet så meget at selen pludselig sad ret meget til ......indtil min mand så sagde at han havde strammet den lidt :oops: Havde virkelig gået og undret mig over at han voksede så hurtigt. Jeg har vist blå øjne, hva :engel:

Kh Mai

 

Oh yeah, alle vil da møde vores hvapser :cool:

 

Og ja, jeg synes bare at 3-4kg lyder af lidt, taget i betragtning af, at en berner som 8ugers vejer 8kg gennemsnitligt og en samojed jo er en rimelig stor race - eller er det pelsen der gør det? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jesper w

Hej jeg melder mig gerne, en mindre køre tur mig da jeg bor i ishøj, men det gå nok. det er jo det bilen er til. :mrgreen:

 

Der gå nok en små 14 dage før jeg er på banen, da jeg først skal hente Dino på onsdag.

Han er en totalt dejlig hvalp på 9 uger når jeg henter ham. Snakkede med kennel i fredag da han var 8 uger og 3 dage der vejede han 7 kilo. Sikke en klump jeg skal have, og jeg skal også bære ham det første år i rækkehuset. sikke nogle arme jeg få :-)

 

vi snakkes ved inden længe.

 

Jesper Og Dino

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jesper w

For mig er det nu ikke størrelsen som er afgørende for om Dino skla lege med dem.

Jeg kan forstår hvis man har en meget lille hund at man søger lidt mindre.

 

Jeg tror de fleste hunde kan finde ud af at lege sammen selv om de er forskellige størrelser. Jeg har da læst herinde at store hunde gør sig mindre for at indbyde til leg.

 

Så for mig er alle typer hunde velkommen når jeg søger legevenner til Dino.

 

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvad der står skrevet om samojeder, vil en han generelt veje omkring 25-30 kilo som voksen, og en højde mellem 55-60 cm, det er jo ikke så meget.

Tror det er pelsen der gør det :cool:

Når jeg kigger på Samson samojede's billeder herinde, ser han stor ud! Freja synes jeg ser væsentligt mindre ud, men har lidt svært ved helt at bedømme det ud fra billeder...

 

Jeg må helt klart veje ham når han vågner!

 

Oh yeah, alle vil da møde vores hvapser :cool:

 

Og ja, jeg synes bare at 3-4kg lyder af lidt, taget i betragtning af, at en berner som 8ugers vejer 8kg gennemsnitligt og en samojed jo er en rimelig stor race - eller er det pelsen der gør det? :mrgreen:

 

Fedt der er flere som vil være med, er der nogle dage i foretrækker?

Jeg vil meget gerne være med en dag om 1-2 ugers tid :-) Jeg kan sikkert de fleste dage, ja jeg har ikke noget liv her i sommerferien.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi fik sådan cirka vejet Buddha, 4,5 kilo og han er 9 uger og 1 dag i dag (her indsat meget stolt smiley :mrgreen:)

 

Edit - nu har vi været på vægten ved dyrlægen, han vejer lidt mere end 5 kilo.

Ja, som Buju siger, tror også det er pelsen der gør det.. I en folder står der at hanhundene vejer mellem 23 og 30kg som voksne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad der står skrevet om samojeder, vil en han generelt veje omkring 25-30 kilo som voksen, og en højde mellem 55-60 cm, det er jo ikke så meget.

Tror det er pelsen der gør det :cool:

Når jeg kigger på Samson samojede's billeder herinde, ser han stor ud! Freja synes jeg ser væsentligt mindre ud, men har lidt svært ved helt at bedømme det ud fra billeder...

 

Jeg må helt klart veje ham når han vågner!

 

 

Jeg vil tro at Samson vejer omkring 27 kg. - han er faktisk ikke en specielt stor samojed i forhold til mange af dem vi har mødt.

Når han bliver våd kan man se hvor lille han er - det ser temmelig ynkeligt ud:mrgreen:

Så ja, jeg tror pelsen gør at mange tror de er meget større.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hej, vi er hjemme fra sommerhus nu :vinken:

 

Skal vi prøve at finde en dag at mødes? I næste uge kan jeg vist alle dage undtagen mandag fra kl 18, så det er mest op til jer som har et liv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, vi er hjemme fra sommerhus nu :vinken:

 

Skal vi prøve at finde en dag at mødes? I næste uge kan jeg vist alle dage undtagen mandag fra kl 18, så det er mest op til jer som har et liv :mrgreen:

 

Jeg er så at skrive lige kommet hjem :mrgreen:

 

Møffe skal revaccineres på mandag... Ved ikke hvordan han reagerer på det, men vi kan i hvert fald ikke mandag.. Men om vi kan igen fra tirsdag, mon ikke han er fit for fight igen der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tirsdag vil være rigtig godt :-) Og selvfølgelig kan vi flytte det til onsdag, hvis Møffe synes det hele er træls. Du må meget gerne fortælle mig hvordan det er gået, Buddha skal først vaccineres nr 2 gang om 2 uger..... Er ret spændt på, om det er noget de kan mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tirsdag vil være rigtig godt :-) Og selvfølgelig kan vi flytte det til onsdag, hvis Møffe synes det hele er træls. Du må meget gerne fortælle mig hvordan det er gået, Buddha skal først vaccineres nr 2 gang om 2 uger..... Er ret spændt på, om det er noget de kan mærke.

 

Det varierer vist meget. Da jeg besøgte Møffe som 5-ugers, var det andet kuld hos opdrætteren 7 uger og de var lige blevet vaccineret. Alle var upåvirkede, lige bortset fra én... Sååh.

 

Angående playdate, så har vi lige en lille komplikation, da mine forældre skal til Tyskland (havde jeg glemt) med bilen i et par dage, og de ved endnu ikke hvornår de tager afsted endnu :( Men skrive så snart jeg ved noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers mødes vi da bare i Møffe-dyrets have:5up::5up::5up:

 

Det er I skam velkommen til, hvis I gider! :-D

 

By the way, så er tirsdag d. 4 august netop lige blevet booket (der var nemlig ikke påkrævet bil), så om tirsdagen kan jeg og Møffe ikke. Men om onsdagen, hvis det bare ikke bliver tidligt, men hen på eftermiddagen -han har nemlig playdate dagen før også, så han skal nok lige på lidt rekreation og ikke lige på og hårdt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg ved ikke om det bliver for meget for Buddha både at prøve offentlig transport og lege aftale på samme dag? Vi prøver lidt at køre ham ned igen efter sommerhus turen, hmm.. :confused:

Men på den anden side, så lang tid tager det vist heller ikke til Rødovre, gør det? Kan man tage mon tage en metro?

Vi kan i hvert fald sagtens onsdag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey mellem/store størrelser i Kbh.

 

Når i bliver lidt ældre vil vi gerne lege med!!! Freya er en legesyg 7 mdr. hvalp på 43 kg (ja kæmpe stor, men stadig lille inden i):-D:-D

 

:-D Sikke en basse! Ja, bestemt, vi vil gerne lege, men Buddha vejer kun sølle 6kg nu..... og jeg troede han var stor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg ved ikke om det bliver for meget for Buddha både at prøve offentlig transport og lege aftale på samme dag? Vi prøver lidt at køre ham ned igen efter sommerhus turen, hmm.. :confused:

Men på den anden side, så lang tid tager det vist heller ikke til Rødovre, gør det? Kan man tage mon tage en metro?

Vi kan i hvert fald sagtens onsdag :-)

 

Puha, han var kun 9 uger, ikk'? Lidt mere nu.. Så tror jeg det bliver ALT for meget for ham :???:

 

Møffe bliver træt bare af at side og køre bil, når han kigger ud af vinduet. Og som 12 uger var han ude at køre i indkøbsvogn i en gade fyldt med mennesker - han var helt død bagefter :shock:

 

:-D Sikke en basse! Ja, bestemt, vi vil gerne lege, men Buddha vejer kun sølle 6kg nu..... og jeg troede han var stor :lol:

 

Hæhæ, Møffe vejer 14,8kg nu :cool: Mors store basse :mrgreen:

 

Forresten, han virker endnu ikke til at være påvirket af vaccinen endnu overhovedet! :-) Han har netop lige haft et hvalpeflip, hvor han hoppede rundt med sit ene pivedyr og derefter begyndte at grave i gulvet (og var selvfølgelig ikke til at stoppe :evil:). Det er jeg derimod, måtte lige tage en skraber på sofaen i et par timer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, han var kun 9 uger, ikk'? Lidt mere nu.. Så tror jeg det bliver ALT for meget for ham :???:

 

Møffe bliver træt bare af at side og køre bil, når han kigger ud af vinduet. Og som 12 uger var han ude at køre i indkøbsvogn i en gade fyldt med mennesker - han var helt død bagefter :shock:

 

Ja, det tænker jeg også.. Han er 10 uger og 1 dag i dag :engel:

Så er det muligt at vi kan mødes et sted i København hvor jeg kan cykle til?

Han har siddet i cykelkurv nogle gange nu, så selvom han nok skal tænke sikke en masse ting og dufte, kender han i det mindste kurven.. Ehh, da vi var i sommerhus farede vi vild på cykler på vej hjem fra stranden, så der kørte han på cykel i over 2 timer, han lå bare og stenede, og faldt i søvn tilsidst..... Ikke den fedeste måde at tilbringe timerne på, men er man faret vild er man godt nok faret vild!

 

Men ellers, hvis det passer jer andre dårligt, så kan i jo sagtens mødes i Rødovre, og så kommer vi med næste gang, hvis det er! Vi bliver ikke kede af det, sådan er det jo når alle hvalpe ikke lige er født på samme dag :-)

 

Hæhæ, Møffe vejer 14,8kg nu :cool: Mors store basse :mrgreen:

 

Forresten, han virker endnu ikke til at være påvirket af vaccinen endnu overhovedet! :-) Han har netop lige haft et hvalpeflip, hvor han hoppede rundt med sit ene pivedyr og derefter begyndte at grave i gulvet (og var selvfølgelig ikke til at stoppe :evil:). Det er jeg derimod, måtte lige tage en skraber på sofaen i et par timer :mrgreen:

 

Det er vi glade for at høre!! At Møffe i hvert fald har det godt :blink:

Grave i gulvet??? :lol: Haha, det lyder vildt!

 

Som regel tager dyrlægebesøg også hårdere på mig end dyrene... da kattene skulle steriliseres/kastreres tudede jeg da vi gik, og gik så amok med rengøring herhjemme - bare for at tiden kunne gå hurtigere :oops:

Kattene tog det i stiv arm.

Men det er virkelig ikke sjovt at aflevere sine dyr, er rigtig glad for at vaccinen ikke kræver at man går ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det tænker jeg også.. Han er 10 uger og 1 dag i dag :engel:

Så er det muligt at vi kan mødes et sted i København hvor jeg kan cykle til?

Han har siddet i cykelkurv nogle gange nu, så selvom han nok skal tænke sikke en masse ting og dufte, kender han i det mindste kurven.. Ehh, da vi var i sommerhus farede vi vild på cykler på vej hjem fra stranden, så der kørte han på cykel i over 2 timer, han lå bare og stenede, og faldt i søvn tilsidst..... Ikke den fedeste måde at tilbringe timerne på, men er man faret vild er man godt nok faret vild!

 

Haha, pænt godt gået alligevel :mrgreen:

 

Men ellers, hvis det passer jer andre dårligt, så kan i jo sagtens mødes i Rødovre, og så kommer vi med næste gang, hvis det er! Vi bliver ikke kede af det, sådan er det jo når alle hvalpe ikke lige er født på samme dag :-)

 

Altså, for min skyld behøver det jo selv sagt ikke være i Rødovre. Problemet er bare, at jeg tror det vil være for meget for Møffe at køre med offentlig transport for at lege, for igen at køre med offentlig transport. Folk kan jo "desværre" ikke lade sådan en lille bamset hvalp være og der er mange, som ikke engang spørger først :neutral:

 

Forresten, de gamle tager afsted i morgen og kommer tilbage torsdag på et tidspunkt. Så fredag formiddag kan jeg igen, evt. tidlig eftermiddag - vi får nemlig besøg senere på dagen :blink:

 

Det er vi glade for at høre!! At Møffe i hvert fald har det godt :blink:

Grave i gulvet??? :lol: Haha, det lyder vildt!

 

hehe, ja, vi har parketgulv og jeg tror, at han er overbevist om, at knasterne er mad :mrgreen:

 

Som regel tager dyrlægebesøg også hårdere på mig end dyrene... da kattene skulle steriliseres/kastreres tudede jeg da vi gik, og gik så amok med rengøring herhjemme - bare for at tiden kunne gå hurtigere :oops:

Kattene tog det i stiv arm.

Men det er virkelig ikke sjovt at aflevere sine dyr, er rigtig glad for at vaccinen ikke kræver at man går ud..

 

Puha, jeg gruer for den dag, jeg skal aflevere mit dyr - for det sker jo nok på et eller andet tidspunkt, om ikke med Møffe, så er han jo stadig næppe den sidste hund/sidste dyr der kommer til at dele bopæl med mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok..... hvad siger i så allesammen til fredag i stedet?!

Og har i nogle ønsker eller ideer til hvorhenne det kunne foregå?

 

Ved ikke om fodboldbanen ved Holmen, Christianshavn, kunne være en ide? Jeg ved godt nok ikke om der bliver spillet fodbold på den om fredagen, men hvis den gør, er der en bmx bane bagved, som måske ikke bliver cyklet på sådan en tidlig eftermiddag.

 

Vedhæfter lige et kort, så får i måske en ide om hvor jeg mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok..... hvad siger i så allesammen til fredag i stedet?!

Og har i nogle ønsker eller ideer til hvorhenne det kunne foregå?

 

Ved ikke om fodboldbanen ved Holmen, Christianshavn, kunne være en ide? Jeg ved godt nok ikke om der bliver spillet fodbold på den om fredagen, men hvis den gør, er der en bmx bane bagved, som måske ikke bliver cyklet på sådan en tidlig eftermiddag.

 

Vedhæfter lige et kort, så får i måske en ide om hvor jeg mener.

 

Ehm, aner ærlig talt ikke hvor det er :mrgreen:

 

Er det indhegnet? Eller bare nogenlunde pænt stort :mrgreen: Jeps, jeg er dårlig til at bedømme ud fra billeder :lol: Ikke at jeg tror Møffe løber særlig langt væk, men nogle gange bliver han altså fuldstændig døv, og har ikke noget imod at gå 100 meter væk fra mig - vildt nervepirrende :shock: Heldigvis sker det sjældent, men altså, alligevel.. :oops:

 

Hvis det nogenlunde opfylder mine krav, så vil jeg meget gerne have en adresse til navigatoren eller et POI-koordinat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke indhegnet, men ret stort.

Du kan søge på Arsenaløen, København K på krak, ved ikke om det giver et bedre billede?

 

Måske kan du se der, at man kan gå ret langt væk fra vejen (jeg snakker om den store græsplæne hvor der står Holmen på, lige neden under der, hvor Krak laver en pil).

 

Men vi kan også sagtens finde et andet sted :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...