Hop til indhold

på telttur med hunden


Gæst sara1984
 Share

Recommended Posts

Gæst sara1984

hejsa jeg og min mand står og skal på telttur med vores dejlige hunde. er her nogen som har prøvet dette? og har nogle gode råd for hvad man skal huske og tænke over når man tager på denne slags ferie men sin hund.

 

hilsen sara

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg er lige kommet hjem fra vandretur med mine to hunde.

 

Jeg synes egentlig ikke at der var noget sådan særligt at tænke på - ikke andet end at de drikker som kameler på sådan en tur.

Man skal beregne mindst en liter vand per. 10 kg. hund.

 

Derudover skal du huske at pakke de ting som du kunne påtænke at der blev brug for - alt afhængig af hvor I skal være: tægetang, førstehjælpsgrej, sko (til nedslidte poter), salve til poter, foder mv.

 

Jeg havde ikke tæppe med til mine hunde. Prøvede at købe et liggeunderlag til dem, men deres negle rev det i stykker. Næste gang tager jeg nok et lille varmt uldtæppe med de kan ligge på i teltet.

 

- også er en gang frontline mv. nok en god idé inden afrejse ... mine fik et hav af flåter med sig hjem.

 

Jeg holdte pause en gang i timen (tips jeg har hørt fra udseendelerne med BS) og det satte hundene også stor pris på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også lige kommet hjem far en lille vandretur:5up:

 

Og ja, masser af vand og sådan en sammenklappelig vandskål er super.

 

Jeg tilrettelagde så megt af ruten som jeg kunne så vi tit krydsede åer eller gik langs vandet, så de kunne afkøles. Men hver opmærksom på alger. Stillestående vand skal der ikke bades eller drikkes af.

 

Flexiline kan være fint at gå med, men duer ikke at binde i måtte mine ankler sande igår!!

Så en almindelig snor til at tøjres i omkring teltet.

Og på denne tur manglede jeg lidt mad til hundene, de var jo nok mere sultne end normalt pga al den motion;-)

 

og vi savnede et dækken til den ene hund, da det var vildt koldt natten til lørdag:shock: Hun frøs og jeg frøs, så er det korthårede hunde du har, så er det nok godt med et dækken og/eller et let varmt tæppe.

 

Min den ene har tasker på og det er super, så kan hun bære hundes vand og skål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sara1984

tak for de gode råd i har givet. det er meningen vi tager til langeland på vandre/campingtur med vores hunde det blir så vores bryllupsferie jeg glæder mig helt vildt det blir spændene. vi skal nemlig giftes d. 15/8.

 

og jeg tror det bringer dyr og mennesker tættere på hinanden på en anden måde når man tager på den slags ferie.

 

knus sara og ida

 

jeg har ikke prøvet dette før men håber det blir en god tur og at vejret er med os

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...