Hop til indhold

Min elskede Basse


Gæst EngelAriel
 Share

Recommended Posts

Gæst EngelAriel

D. 20 november 2007 mistede jeg min dejlige Basse hund. Jeg kan stadigvæk få tårer i øjnene af at tænke på det, for han betød enormt meget for mig.

Basse blev 13 år (hvilket er meget for en stor hund), og han var frisk lige til den sidste dag.

Hans kredsløb kollapsede den dag. Han blev først syg om eftermiddagen ved en 16-tiden, og kl. 21 om aftenen var han aflivet. Jeg var slet ikke forberedt på det på trods af hans alder. Hans sygdom kom meget pludseligt - det hele skete på en dag - faktisk. Hans kredsløb brød pludselig sammen - dyrelægen mente det var pga. en indre blødning. Han blev ikke scannet pga. hans høje alder - og det var også tydeligt at der ikke var noget at gøre - selvom det kan være svært at indse.

 

Kæreste Basse, jeg håber du har det godt oppe i hundehimlen. Jeg savner dig og jeg håber du ved hvor meget jeg elskede og holdte af dig. Det var utrolig svært at sige farvel til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hvor ser han dejlig ud.

 

Du er heldig, at han var hos jer i lang tid. At han gik hurtigt bort. At han ikke led. At du fik sagt farvel. Men jeg ved godt, at det ikke betyder så meget lige nu. Lige nu er han der bare ikke mere og der er tomt. Det er jeg ked af. Jeg håber, du snart kommer til at smile af minderne og tårerne forsvinder. Det er så hårdt at miste....men heldigvis er vi indrettet sådan, at vi glemmer det lidt og husker de gode ting...og derfor kan elske igen.

 

Dejligt at i havde hinanden. Men jeg ved hvordan jeg selv ville have det og at du har det svært nu :ae:

 

Kram og tanker fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst EngelAriel
Hvor ser han dejlig ud.

 

Du er heldig, at han var hos jer i lang tid. At han gik hurtigt bort. At han ikke led. At du fik sagt farvel. Men jeg ved godt, at det ikke betyder så meget lige nu. Lige nu er han der bare ikke mere og der er tomt. Det er jeg ked af. Jeg håber, du snart kommer til at smile af minderne og tårerne forsvinder. Det er så hårdt at miste....men heldigvis er vi indrettet sådan, at vi glemmer det lidt og husker de gode ting...og derfor kan elske igen.

 

Dejligt at i havde hinanden. Men jeg ved hvordan jeg selv ville have det og at du har det svært nu :ae:

 

Kram og tanker fra mig.

 

Mange tak for dine ord, de varmer :) På trods af det er 1,5 år siden bliver man stadigvæk vemodig. Jeg har dog den dejlige Buller dreng som jeg er blevet rigtig glad for - og som har hjulpet meget.

 

Jeg havde Basse fra han var 1,5 år. Mine familie og jeg købte ham ude på Tingskov Dyreinternat, og det var mig der stod for hundetræningen af ham. Han var en dejlig hund og blanding af Flat-coated retriever, collie og tysk ruhåret hønsehund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Overså at du skrev det var over et år siden, for det du skrev virkede så nutidigt. Men jeg tror vi alle får det sådan, hvor man bare savner. Jeg er dog glad for at se, at du har en ny ven og jeg er sikker på at Buller allerede har givet dig tusindevis af smil og grin...af en eller anden grund har hunde det bare med at kunne gøre det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...