Hop til indhold

Hjælp

Gæst Cæsar
 Share

Recommended Posts

Gæst Cæsar

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde.

Først lige lidt kort om mig, jeg er den lykkelige ejer af en Berner Sennen, som hedder Cæsar.

Den er 9 måneder gammel.

Nu mit spørgsmål, jeg håber at nogen af jer har gode idéer eller måske et svar hvis i kender problemet :)

Vores hund Cæsar elsker at gå ture som de flere andre hunde går jeg ud fra ;)

Men den har det med at ligge sig ned og ikke gide at rokke sig ud af stedet.

Nogen gange ruller den rundt og ville lege, men for det meste ligger den sig bare ned og er svær at rokke ud af stedet.

Jeg som fyr kan godt hive ham op hvis vi ikke lige er i humør til dens skøre lege, men min kæreste kan ikke få ham rokket nogen steder da han vejer 40 kg nu.

Problemet er nok størst for min kæreste, eksempelvis lå han i over 30 min igår uden at rokke sig ud af stedet.

Nogen der har nogle gode idéer?

Vi har selv snakket om det, og jeg er lidt modstander af at lokke med godbidder da han så hurtigt regner ud af han får mad ved at ligge sig ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at godbider er en god ide, specielt hvis man har en hudn der gider dem.

Du kunne jo evt, ligge godbidden lidt væk, når han rejser sig op for at tage den kan i øve ja/nej (versegod). Så er han oppe og stå og yder for at få godbiden.

Så skulle man nok også gører det på tidspunkter hvor han faktisk stod op, men så får han også lidt afveksling på turene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg har en Berner på 5 mdr., der gør akkurat det samme:lol:

Her hjælper godbidder bestemt, men ofte gør jeg det, at jeg bare slipper snoren og så selv går og jeg kommer ikke langt væk, før han følger efter;-).

Det skal dog siges at det er værst i varmt vejr og når han er træt - mn du vidste da at du fik en selvstændig hund ikke:klovn:

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg har en Berner på 5 mdr., der gør akkurat det samme:lol:

Her hjælper godbidder bestemt, men ofte gør jeg det, at jeg bare slipper snoren og så selv går og jeg kommer ikke langt væk, før han følger efter;-).

Det skal dog siges at det er værst i varmt vejr og når han er træt - mn du vidste da at du fik en selvstændig hund ikke:klovn:

V.H.

Sille

Hej Sille.

Det gør vi faktisk også, men jo flere gange vi har gjort det jo oftere bliver han ligeglad :)

Men tror at den med godbidden når han står op lyder som en god plan.

Ja Berner er en stædig hund, men dejlig som bare f.....

Har lige købt tørret fisk, så nu har jeg en godbid han savler over bigtime, så nu ville jeg prøve den med at give ham den når han står op.

Tak for svarene, hvis der er andre men flere gode idéer skal i være velkommen til at skrive flere forslag

Link til indlæg
Del på andre sites