Hop til indhold

Wolfsblut


Gæst CasperWolff
 Share

Recommended Posts

Gæst CasperWolff

Hej allesammen! :D

 

Jeg ville høre om nogen har prøvet det nye mærke "WolfsbluT"?

Synes godt nok det ser interessant ud!!

 

WolfsBluT Green Valley...Barf-Dryfood

Med Lam, Fersk laks, havtorn og vilde urter.

 

Barf-Dryfood...What to feed when you can't feed raw!

 

WolfsBlut® All Life Stage formula

tilpasset korrekt både til hvalpe og voksne hunde i alle livets faser.

 

Protein:30%

Fedt:18%

 

WolfsBlut er et 100% naturligt hundefoder,kun tilsat de bedste råvarer.

indeholder ingen Korn og animalskebiprodukter.

 

Indholdfortegnelse:

Tilsat lam og Laksekød i både tørret & Fersk form, kartofler, Lammefedt, ærter, Lammelever, timian, merian, persille, salvie, oregano, hørfrø, jordskokker, tørrede æbler, gulerødder, tomatpuré, spinat, bønner, alfalfa, lecithin, lovage, hyben, kamille, Tidsler, brændenælder, brombær, hindbær, blåbær, sorte ribs, hyldebær, æbler, ribs, tjørn, ginseng, havsalt, Græs, bukkehornsfrø, anis, pebermynte, morgenfrue blomstre, Tranebær.

 

En komplettilsætning af de bedste mineraler og vitaminer, DL Methinin, probiotiske agenser (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharide),-Schidigera Yucca Extract, L-carnitin, beta-caroten

 

Alt sammen naturligt konserveret.

og 100% allergivenlig.

 

Råprotein 30%

Råfedt 18%

Fiber 3%

Råaske 10%

Fugtighed 8%

Kulhydrater 25%

Udnyttede energi 3.590 kcal/kg

Omega 6 fedtsyrer 4%

Omega 3 fedtsyrer 1,5%

(taget fra petfoods.dk)

 

Hva siger i til det? :)

 

og så findes det endna i 3 varianter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hej allesammen! :D

 

Jeg ville høre om nogen har prøvet det nye mærke "WolfsbluT"?

Synes godt nok det ser interessant ud!!

 

(taget fra petfoods.dk)

 

Hva siger i til det? :)

 

og så findes det endna i 3 varianter

Det er helt nyt, og forleden havde de ikke fået det hjem endnu, men gik og ventede på, at det skulle komme.

 

Jeg har spurgt til foderprøver, men det vidste de ikke om det fulgte med, men hvis ikke det gjorde, så ville de selv lave noget, for hun kunne godt se, at det var mange penge at skulle give for et foder, hvis hunden ikke kan lide det. :-)

 

Jeg synes det ser rigtig interessant ud, og har tænkt mig at prøve det på et tidspunkt, men nu har jeg lige købt en anden sæk foder, da de ikke havde nået at få dette, så det må lige vente lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CasperWolff

Okay :) det var min tanke at bestille det hjem fra tyskland, der er rigtig mange penge at spare på den måde :)

 

Men mange tak for svaret. Jeg skal helt sikkert prøve en sæk, det lyder jo genialt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er foderet endelig kommet! :klap2:

 

Efter laaang ventetid.. fik en lille gram pose Orijen Regional Red tilsendt som plaster på ventetiden :5up:

 

Vi valgte "Blue Mountain" (som er rød :rolleyes:).

 

Fin neutral "sølv"-pose med et A4 str print - 15kg

 

Pillerne er som Orijens, men noget større. Flade linseformet.

 

Lugten er meget specielt, men ikke på en hundemad-agtig måde. Den minder mig om en eller anden gryderet eller et krydderi, men jeg kan ikke komme på hvad det er! :hmm:

 

Og så til det vigtigste - smagstesten - Mio giver topkarakter med ekstra savl på! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst happy_face

Jeg har nu fodret mine to hunde med dette mad i 2 uger og jeg har da aldrig i mit liv været udsat for at de skulle lave stort så mange gange. Det er fine tørre kugler der kommer ud, så det er ikke fordi det er diaré og de har det dårligt, men det er omkring 4 - 5 gange om dagen. Er der andre der har oplevet det samme?

De får rådyrs varianten

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu fodret mine to hunde med dette mad i 2 uger og jeg har da aldrig i mit liv været udsat for at de skulle lave stort så mange gange. Det er fine tørre kugler der kommer ud, så det er ikke fordi det er diaré og de har det dårligt, men det er omkring 4 - 5 gange om dagen. Er der andre der har oplevet det samme?

De får rådyrs varianten

 

Hmm.. det er også den røde "Blue Mountain" ikke? :hmm:

 

Vi har endnu ikke oplevet noget negativt med dette foder, men Mio får også kun 50% Wolfsblut - de resterende 50% er Hills Sensitive Stomach, da vi gerne ville prøve hvordan det var, men ikke ville give ham for meget majs osv, som der er i Hills.

 

Nu skal vi så over på noget med 50% tørkost og 50% hjemmelavet for at få Mio i balance igen, men jeg har ikke indtryk af, at det skyldes den specifikke variant, men genrelt at det er tørkost han skal holde lidt igen med.

 

Jeg har før erfaret, at nogle hunde bare ikke fungerer på Orijen/WolfsBlut og andre højproteinsfodertyper - er det første gang du fodrer med sådan et foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy_face

Jeg fodrer somregel med Holistic foder og har fodret med Burns og James Wellbeloved før i tiden, men da jeg lige er flyttet hjem til Danmark har jeg været på jagt efter noget godt tørfoder og Wolfsblut ser jo godt ud efter ingredienserne.

 

Kan jeg blande det med noget for at gøre det mindre protein base? F.eks kartofler eller lign.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer somregel med Holistic foder og har fodret med Burns og James Wellbeloved før i tiden, men da jeg lige er flyttet hjem til Danmark har jeg været på jagt efter noget godt tørfoder og Wolfsblut ser jo godt ud efter ingredienserne.

 

Kan jeg blande det med noget for at gøre det mindre protein base? F.eks kartofler eller lign.?

 

Jeg ved der er flerer herinde der fodre med Holistisk foder som fx Golden Eagle (Eagle Pack)

http://www.petsholistic.dk/index.asp?DocumentID=740&SubID=794

 

Der er også en tråd omkring James Wellbeloved, hvor du måske kan finde købssted:

http://www.hunde-forum.dk/foder/7247-james-wellbeloved.html

 

Jeg tror sagtens du kan forsøge, at blande lidt med tørkost og råvarer - fx kartofler/brune ris/A 38/frugt/Grønt osv..

 

Her kan du evt. også finde gode råd, og hun sælger også WolfsBlut:

http://www.happy-tails.dk/Foder-Fodervalg.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...