Hop til indhold

export pedigree


Gæst frederik
 Share

Recommended Posts

Gæst frederik

er der nogen der ved hvad en "export pedigree" er. det er noget man skal have når man indfører hund fra holland til dk, hvis man skal have stambogen flyttet til DKK

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ja hvis landet har export pedigree så skal en sådan bruges. Enten stemples den export pedigree eller også får man en særlig stamtavle ... som selvfølgelig koster ekstra :???:

 

Hund fra USA er det derimod blot den almindelig AKC stamtavle som benyttes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst frederik

ok. min hund er fra holland kommet til landet for 2 mdr siden den er 6 år har både hollandsk og europas. en fci stambog. den er 6 år. men der er så vidt jeg kan se ikke nogen export pedigree med hverken stempel eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal sende det registreringsbevis du fik med, til den hollandske kennelklub Raad van Beheer, der får du så en exportpedigree tilsendt ( de er ikke hurtige, vil jeg lige sige ;) ) den skal du så sende til DKK, med et bevis fra fødevarestyrelsen, at din hund, er kommet lovligt ind i landet, derefter får du hundens danske nummer og stamtavlen tilsendt.

Skal lige tilføje at det koster ( vist nok ) 650,- til DKK for at lave det hele iorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst frederik

ja 650 hvis man er medlem hi hi ellers 1200 og et medlemskab koster 410. så man bliver jo medlem. ok jeg kan selv få sådan en fra holland. registreringsbevis er det stambog eller hundepasset eller købekontrakten

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal også have importtilladelsen, fra fødevarestyrelsen den skal DKK have, for at du kan få ændret til DKK tavle. Du må lige have fat i dem, du købte den af, der er nogle papirer, der er ret vigtige, men ellers kontakt DKK og fødevarestyrelsen, og hør om du kan få noget hjælp. Det ville jo være ærgeligt, ikke at kunne få ændret tavlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal også have importtilladelsen, fra fødevarestyrelsen den skal DKK have, for at du kan få ændret til DKK tavle. Du må lige have fat i dem, du købte den af, der er nogle papirer, der er ret vigtige, men ellers kontakt DKK og fødevarestyrelsen, og hør om du kan få noget hjælp. Det ville jo være ærgeligt, ikke at kunne få ændret tavlen.

 

Jeg har netop importeret en hund, og jeg skulle ikke have den slags papirer, men det kan selvfølgelig være der er forskel på hvilket land hunden kommer fra.

 

Jeg skulle have den originale stambog med et eksportstempel fra den oprindelige kennelklub og så et stykke papir der indehold mit, sælgers og hundens navn og som beviste at pågældende hund var solgt til mig (det var blot tre linjer med håndskrift på alm. papir).

 

Jeg betalte desuden 625,00 kr for importreg. og 85,00 kr. for at få hunden registreret i Dansk Hunderegister med det samme (DKK ordnede det). Ialt 710,00 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige hentet hund i holland, men du skal altså have, en indførselstilladelse fra fødevarestyrelsen, ellers er hunden indført ulovligt :cry: og den ( eller kopi ) skal DKK have.

Hvis man skal have lavet den hollandske tavle om til DKK tavle skal du, når hunden kommer fra holland, bruge registratijebewijs og selvfølgelig exportpedigree, det står inde på DKK´s hjemmeside.

Men hvordan det fungerer, når du har købt en hund i Danmark, med udenlandske papirer, er jeg ikke klar over, men mon ikke at det er de samme papirer der skal bruges, for ellers kan man jo bare, få bragt en masse hunde herop, uden tilladelse og få overført deres stamtavler til DKK, det ville jo være lidt unfair, for dem der gør det "rigtigt".

Håber du finder ud af det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...