Gæst Chicchi Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Vores 16 uger gamle chi, Charlie er begyndt at fælde meget. Han har meget sparsom hårvækst på nogen symetriske steder på kroppen, b.la på ryggen - dyrlægen har set på det, og giver os en shampoo der forhindrer kløe og udslæt med hjem men jeg tvivler på det er noget ala det. Jeg er lidt fortvivlet over dette, da det ikke bare er lidt han mangler, men forholdsvis meget? Han spiser royal canin chihuahua foder, bliver nu badet i det shampoo jeg har købt med råd fra dyrlægen og har hverken orm, parasitter eller andet der kunne forårsage hårtabet? Er der nogen der har oplevet nogen lignende, eller har erfaringer om emnet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 hårsækmider evt? De sætter sig i hårsækkene så hårene knækker og falder af... Skal ned og have kigget min tæve i dag, hun har nemlig fået nogen hårløse tørre pletter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chicchi Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 Hvordan kan man se, om det er hårsækmider? Der er intet abnormalt at se, han er fin og ren, klør sig dog en gang imellem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 Victoria har ikke fået det konstateret endnu, det er det jeg venter "spændt" på at skulle i aften... Men altså som udgangspunkt får de jo nøgne pletter hud fordi miderne æder hårsækkene, som derfor knækker...lægen konstaterer det vist via et "hudskrab" som skal tjekkes i mikroskop... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 Tror du ikke det kunne være fordi hun er ved at smide sin uldne hvalpepels? Nura fældede også i "pletter" og det kunne godt se ud som om hun havde en hudsygdom for det uerfarne øje fordi voksenpelsen indenunder var så kort at hun så pletskaldet ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chicchi Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 Jeg har overvejet det, og det sagde jeg også til dyrlægen men det ser mere voldsomt ud end at han bare smider hvalpepelsen. Måske er jeg bare lidt hys med mine hunde, men vil jo ikke have de har det dårligt. Hvis han har hårsækmider, er det så farligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 Hvilken farve har han? Er det ham på dit profilbillede? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 pis...nu skal victoria i behandling for hårsækmider........ men det var sgu et underligt dyrlægebesøg...hehe..han sagde "nå gider du lige holde hende?" jeg tog sådan et halv "sleeper-hold" på hende...han fandt en sprøjte frem...jeg siger "du skal ikke stikke min hund" ham: "jo" mig: "nej sgu", ham: "hvorfor ikke?" Mig:"hun skal tjekkes for hårsækmider!" Ham: "nå for helvede, så er det den næste der skal vaccineres" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 :lol: ej undskyld - sikke en klaphat Man må sku ikke være distræt og stresset når man har med dyr at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 11, 2009 Rapporter Share Besvaret August 11, 2009 hehe...sad også lige og tænkte at det sgu var heldigt at det ikke var den blå hvis han havde nået at stikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret August 12, 2009 Rapporter Share Besvaret August 12, 2009 Min chi har haft kløe, det var bare forårsaget af for mange kødgodbidder:o) Men i den forbindelse var der en anden chiejer der gjorde mig opmærksom på at ved pelsskifte kan nogle chier skifte pels nærmest i store totter, og det klør også. Hun havde vist læst om det på en amerikansk side. Jeg nævnte det for min alternative dyrlæge, og hun kendte godt til fænomenet, men vi snakkede så ikke mere om det, da det jo ikke var det der var galt med min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts