Hop til indhold

Akut spørgsmål


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Kan en kastrereret hanhund genneføre en fuldbyrdet parring, hvor hundene sidder sammen?

 

Hvor længe efter en kastration kan han få hvalpe? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet dette:

Din hund producerer ikke nye sædceller da testiklerne er fjernet. Du bør dog være opmærksom på, at din hund stadigvæk kan have sædceller i sine sædledere. Din hund kan således parre en løbsk tæve, hvis dette sker indenfor de næste 14 dage. Efter 14 dage kan kastrerede hanhunde gennemføre normal bedækningsadfærd på løbske tæver, dette er så uden risiko for drægtighed.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

En hanhund som er kasteret efter den er seksuelt modnet kan sagtens gennemfører en parring med tie og det hele resten af hans dage ... han kan bare ikke lave hvalpe (altså med mindre parringen foregår meget tidligt på kastrationstidpunktet).

 

Det samme gør sig f.eks. også gældende hos heste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for svar - Så er jeg straks mere rolig. Det er nemlig 1½ måned siden han er blevet kastreret og han er nu 10 måneder gammel (godt gået af så ung en hund synes jeg :-D

 

Jeg vil ikke gøre dig urolig eller noget, men blot fortælle dig at min dyrelæge siger at der godt kan gå helt op til 3 måneder før ALT er fjernet og han er 100% steril...

 

Freya blev jo parret af en han som havde fået kappet de ædlere dele 1½ måned forinden... Hun fik en sprøjte mod livmoderbetændelse, hvilket skulle medføre at livmoderen skule trække sig sammen, og et evt. foster ville rive sig løs....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm...Min dyrlæge siger en måned, men lød ærlig talt lidt usikker og sagde noget i retning af at de alligevel ikke kunne tjekke om Jodie var med hvalpe, før hun var 28 dage henne og til den tid kunne hun få en abortsprøjte :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvor længe siden var det at parringen skete???

 

Jeg har den erfaring at når man gerne vil have hvalpe, ja så kan han og tæve lave en fulbyrdet parring og sidde sammen i de 20min efter, og så kommer der INGEN hvalpe... men når man så ikke vil have hvalpe, ja så er det nok at hannen blot lige har været en tur oven på tæven...

 

Jeg fik som sagt givet Freya den sprøjte, da var der gået ca. 4 dage... Det er en lidt dyr løsning.. (1400,-).. men der er ingen bivirkninger ved den... Det er jo en sprøjte der er lavet mod livmoderbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...