Hop til indhold

Køb af Schæfer hos Hundestedhunde


Gæst Daniel06
 Share

Recommended Posts

Alene det, at de avler på langhår skurrer i mine ører. Det er en stor fejl på schæfer og er aldeles uønsket.

 

Det var dog noget af en påstand - er det pelsens længde der gør en schæfer til en rigtig schæfer ???. Jeg er af den overbevisning at dem der kommer med den påstand ikke er en rigtig hundeven. Hvorfor f.... er langhåret schæfere uønsket ?

 

Jeg har en ægte schæfer med langt hår og hofter er klasse A. Jeg har valgt ham fordi han er langhåret og noget af det smukkeste, der findes.

 

Bare lidt syd for den danske grænse - altså Tyskland, der er de langhåret ikke "en fejl" som det er blevet gjort herhjemme. I udlandet kan man endda gå til udstilling med sin langhåret schæfer.

 

Men til det der blev spurgt om råd til - så find en opdrætter som du ikke er i tvivl om - det kunne godt lyde som om du er lidt i tvivl. Tag ud og kig nogle forskellige steder og lyt til din mave-fornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog noget af en påstand - er det pelsens længde der gør en schæfer til en rigtig schæfer ???. Jeg er af den overbevisning at dem der kommer med den påstand ikke er en rigtig hundeven. Hvorfor f.... er langhåret schæfere uønsket ?

 

Jeg har en ægte schæfer med langt hår og hofter er klasse A. Jeg har valgt ham fordi han er langhåret og noget af det smukkeste, der findes.

 

Bare lidt syd for den danske grænse - altså Tyskland, der er de langhåret ikke "en fejl" som det er blevet gjort herhjemme. I udlandet kan man endda gå til udstilling med sin langhåret schæfer.

 

Men til det der blev spurgt om råd til - så find en opdrætter som du ikke er i tvivl om - det kunne godt lyde som om du er lidt i tvivl. Tag ud og kig nogle forskellige steder og lyt til din mave-fornemmelse.

 

Det må du vist spørge om i DKK. Det er deres racestandart, der refereres til...ligegyldigt om man kan li det eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg blander mig lige lidt.....Hvis en af forældredyrene er langhårede, som er tilfældet hos denne avler, ja så kan der ikke komme tavle på hvalpene fordi den langhårede meget smukke hund synes jeg ikke kan blive avlsgodkendt fordi den er langhåret.......Der har været talt om i slutningen 2009 at give avlsgodkendelse til de langhårede, men det står stille i den henseende. Desværre.

Med hensyn til garanti, jo så gælder købeloven jo for hunde som for biler.

Og endelig så står der i en schæferstamtavel desværre intet om allergi.

Så sent som sidste år var jeg hos en dkk avler, hvor jeg heldigvis opdagede at tæven havde allergi og det samme havde en af hvalpene. Så ingen køb der:blink:

Hundestedhundene har jo avlet i mange år, altid med langhårede, så der for kan det vel være vanskeligt at have en dkk anerkendt hd status, fordi som skrevet der ikke kan avlsgodkendes.

Personligt mener jeg at hvis jeg kan se begge forældre og hvalpekuldet på samme tid, så har jeg så meget indsigt i hvad der er rigtigt eller forkert, at hvis jeg besøgte stedet og kunne se og opleve alt i orden, ja så ville jeg ikke betænke mig ved at købe en hvalp der, hvis der ellers var en hvalp som jeg synes passede til mig. Jeg har i gennem tiden besøgt mange dkk kenneler med køb af hvalp for øje, og det er bestem sjældent en som jeg synes lige passer til mig.

:hjerte:

Redigeret af jukl
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...