Hop til indhold

Trainer Hundefoder


Gæst Advantage
 Share

Recommended Posts

Gæst Advantage

er der nogen der kender til dette foder ? Syntes ikke jeg kan finde så meget brugbart på nettet, men har fået af vide at det er godt som allergifoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
er der nogen der kender til dette foder ? Syntes ikke jeg kan finde så meget brugbart på nettet, men har fået af vide at det er godt som allergifoder

 

Der findes flere forskellige der hedder noget med trainer.

Kan du komme med et mere specifikt navn??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Da jeg råfodre - endnu - har jeg kigget på det, men jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret. Udover at det skulle være lagermide frit, så kan jeg ikke se hvordan det ellers adskiller sig fra andet foder med en masse korn/majs/ris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg råfodre - endnu - har jeg kigget på det, men jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret. Udover at det skulle være lagermide frit, så kan jeg ikke se hvordan det ellers adskiller sig fra andet foder med en masse korn/majs/ris.

 

Er der planer om ændringer på den front da?? :shock:

 

Jeg mener også at jeg har kigget på Fitness Trainer, men der var så vidt jeg huske en masse ting i jeg ikke kunne bruge til noget, så ind til videre er det endt med Acana til Chivas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Er der planer om ændringer på den front da?? :shock:

 

Jeg er super glad for at råfodre, men fremtidige planer om hyppige vandreture, overnatninger i andre sammenhæng mv. gør det noget mere besværligt; jeg kan ikke have råt kød med på de fleste vandreturer.

 

Emmy har svært ved foderskifte - også selv om det drejer sig om Ziwipeak og Ronja har aldrig rigtig fungeret super på råt.

 

Derfor er jeg begyndt at tænke at de to nok har bedst af at blive kørt over på tørt igen - også bliver resten altså også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er super glad for at råfodre, men fremtidige planer om hyppige vandreture, overnatninger i andre sammenhæng mv. gør det noget mere besværligt; jeg kan ikke have råt kød med på de fleste vandreturer.

 

Emmy har svært ved foderskifte - også selv om det drejer sig om Ziwipeak og Ronja har aldrig rigtig fungeret super på råt.

 

Derfor er jeg begyndt at tænke at de to nok har bedst af at blive kørt over på tørt igen - også bliver resten altså også.

 

Pjat med dig, du skal da bare trænes op til at have en kæmpe køletaske på ryggen :lol::lol::lol:

 

Ej, jeg kan godt se pointen, det må besværliggøre en hel del ting, ind i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det er faktisk den som Sille nævner, nemlig "Fitness Trainer" (fra Nova petfoods)

 

Det er i mine øjne endnu et af disse produkter der syntes at foder lyder bedre hvis det betegnes som Holistisk . Allerede der står jeg helt af.

 

Det er lidt for højtflyvende til mig.

 

Det er sikker et udemærket foder på linje med alle de andre, men det indeholder en hel masse jeg ikke ville putte i min hund på linje med alle de andre.

Det eneste "færdigfoder" som jeg ville bruge og som ikke indeholder en masse skrammel er Ziwipeak.

Det koster kassen ca. 180 kr /kg.

Men der skal faktisk bruges væsentligt mindre pr hund/dag.

Men det er meget et holdnings spørgsmål om hvad man vil bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det er i mine øjne endnu et af disse produkter der syntes at foder lyder bedre hvis det betegnes som Holistisk . Allerede der står jeg helt af.

 

Det er lidt for højtflyvende til mig.

 

Det er sikker et udemærket foder på linje med alle de andre, men det indeholder en hel masse jeg ikke ville putte i min hund på linje med alle de andre.

Det eneste "færdigfoder" som jeg ville bruge og som ikke indeholder en masse skrammel er Ziwipeak.

Det koster kassen ca. 180 kr /kg.

Men der skal faktisk bruges væsentligt mindre pr hund/dag.

Men det er meget et holdnings spørgsmål om hvad man vil bruge.

Så meget mindre skal man faktisk ikke bruge. Jeg har regnet på det, og ved at bruge Ziwipeak, vil det koste mig tre gange så meget som de produkter jeg ellers bruger, som trods alt heller ikke ligger i bunden rent prismæssigt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Så meget mindre skal man faktisk ikke bruge. Jeg har regnet på det, og ved at bruge Ziwipeak, vil det koste mig tre gange så meget som de produkter jeg ellers bruger, som trods alt heller ikke ligger i bunden rent prismæssigt. :-)

 

Tilgængæld har man så en mulighed for at give hunden noget rigtig foder. I stedet for underlige blandinger af grøntsager, korn og urter.

 

Så det er et valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Tilgængæld har man så en mulighed for at give hunden noget rigtig foder. I stedet for underlige blandinger af grøntsager, korn og urter.

 

Så det er et valg.

Joe men det har jo ikke noget med sagen at gøre. Det var jo ikke det, jeg kommenterede på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Joe men det har jo ikke noget med sagen at gøre. Det var jo ikke det, jeg kommenterede på. :-D

 

Pris og kvalitet hænger j sammen. Så hvis man vil have en god kvalitet og et fodrings-etisk godt produkt. Så må man betale det det koster.

At acceptere ringere eller knap så lødige råvarer er et valg som er direkte proporsionalt med prisen.

 

Men ja det er dyrt.

 

En pose med 1 kg ville give ca 15- 16 dagsrationer til Tex.

Det er ca 12 kr pr dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Pris og kvalitet hænger j sammen. Så hvis man vil have en god kvalitet og et fodrings-etisk godt produkt. Så må man betale det det koster.

At acceptere ringere eller knap så lødige råvarer er et valg som er direkte proporsionalt med prisen.

pris og kvalitet hænger nu ikke altid sammen, synes jeg, men derudover har jeg aldrig benægtet at dette foder skulle være et godt produkt. :-D

 

Det var det med, at man skulle bruges væsentligt mindre jeg kommenterede, og så tilføjede jeg det med prisen for at fortælle at fordi man skulle bruge mindre, skulle man ikke forvente, at det kom ned i prisklasse med andre produkter. Jeg havde læst et andet sted, at du ikke selv havde regnet på det. Blot derfor.

 

Til Buddy er det, så vidt jeg husker, en 50-60g mindre om dagen, han skal have, og det er ikke synderligt stor forskel, efter min mening.

 

 

Men ja det er dyrt.

 

En pose med 1 kg ville give ca 15- 16 dagsrationer til Tex.

Det er ca 12 kr pr dag.

Ja det vil koste mig 30 kr om dagen til Buddy, så det bliver desværre ikke lige foreløbigt han får det. Det sker vidst først hvis jeg vinder i lotto, men jeg ville da ønske, at det var billigere, så almindelige dødelige mennesker også kunne være med på den bølge. :oops:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...