Hop til indhold

Agressiv Beagle


Gæst Kille
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har brug for nogle gode råd til min Beagle på 9 år.

 

Jeg har haft ham ½ års tid nu. Jeg har overtaget ham af en bekendt, der blev syg. Jeg har derfor kendt ham i nogle år og sagde ja, da hun spurgte mig om jeg ville overtage ham.

 

Han er normalt en velfungerende og velbalanceret hund (Efter min mening ;-)) Kan være alene hjemme. Trives i familien og passer på den.

 

Efter jeg har fået ham, har jeg trænet en del med ham. Han er typisk Beagle og skal "holdes lidt til", men ellers syndes jeg, at han gør en del fremskridt.

 

Da jeg fik ham var han ikke blevet trænet så meget. Han virkede lidt dominerende til tider. Han er en meget selvstændig hund og det ligger til racen.

 

Han er to gange tidligere blevet angrebet/været i slåskamp af/med hanhunde, hvor han kom til skade.

 

Efter dette er han blevet agressiv overfor større hanhunde.

 

Mindre hanhunde og hunhunde kan han med og der viser han ikke tegn på nogen agressivitet.

 

Når han ser en større hanhund krymper han sig. Indtil vi kommer tætter på hunden, så fare han op, gøer og hopper rundt.

 

Jeg har overhovedet ikke noget problem med at holde ham, så der er ikke nogen der kommer til skade.

 

Jeg kan ikke få hans kontakt under dette. Jeg prøver "at lave øvelser"/sige en kommando til ham, men han er ikke i stand til at have kontakt med mig. Nogle gange kan jeg berolige ham lidt ved at snakke med ham. Han bliver altid rost, når det er lykkes at "få kontakt" med ham og jeg mærker, at han lytter efter.

 

Jeg har tolket hans agressivitet som et udtryk for, at han var bange.

 

Forleden dag kom en labrador gående på vejen. Og uheldigvis slap han løs ud af døren (:oops:) . Han løb direkte ned til hunden og begyndte at blive agressiv. Jeg ved ikke om han dicideret "gik til angreb", da jeg ikke nåede ham først.

 

Efter denne episode føler jeg lidt, at jeg har en helt "kamphund". Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal takle det. :(

 

Når vi er ude at gå tur står han på bagben, når han tisser/markere. Jeg har fået afvide det er dominerende adfærd. Jeg har lidt svært ved at læse min hund om den er bange og/eller den er dominerende i dens adfærd. Ellers det er en sammenblandning af disse. :confused:

 

Jeg skal selvfølgelig have fat i noget professinoelt hjælp, men ville høre jeres erfaring og råd.

 

Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Det med, at han står på bagben og tisser, det ved jeg ikke, om det betyder noget.:-)

 

At han er blevet sådan overfor store hanhunde, kan jeg så godt forstå.

Jeg er meget sikker på, at du kan træne det væk. Nok ikke så han bliver helt glad for alle hunde igen, men ihvert fald, så han ikke går helt amok, når han ser nogen.

Har du ikke nogen venner, som tilfældigvis har en stor rolig hund, som ikke er helt vildt interesseret i andre hunde? Så kunne du evt aftale, at mødes med dem på et større græsareal, hvor de så står i den ene ende og træner med godbidder eller leger stille og roligt og så du kommer fra den anden ende og gør det samme, samtidig med, at du bevæger dig længere imod dem. Begynder han, at være meget fokuseret på den anden hund på et tidspunkt, så vent lidt med, at gå fremad og leg lidt på stedet til han er ikke er ligeså fokuseret mere. Og så videre igen.. Begynder han at gø så vend straks om og gå lidt tilbage og så start stille og roligt igen derfra. :-)

Bliver det gjort rigtigt, skulle i gerne kunne gå tæt på dem til sidst, uden at han siger noget. Husk, at når i leger/træner, så brug en lys stemme og lyd rigtig glad og bevæg dig lidt, så du gør dig mere interesseret end den anden hund. :-)

Hvis du ikke lige kender nogen, så kan det være, at der er nogen herinde fra, i nærheden af dig, der har lyst til, at hjælpe..

Hvor i landet bor du?

 

-Michelle.Ü

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...