Hop til indhold

En kamphundeejer påtager sig skylden...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg mener at denne mand fortæller rigtig meget om hvorfor vi har de mange problemer vi har med kamphunde i dag. Jeg ved stadig ikke helt hvordan vi skal løse problemet, men jeg syntes, at det var rart at en af dem for en gangs skyld stod frem

 

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1208002.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

:5up: Lad os få nogle flere af dem frem.

 

Jeg var på et tidspunkt til noget byfest, hvor der kom en flok unge drenge af anden etnisk baggrund med en amstaff på slæb. Eller rettere det lignede, man kan jo aldrig være sikker på hvad det er.. altså hunden ;-)

 

Men af en eller anden grund, var det nogen jeg ubevidst holdte lidt øje med. Kald det bare en fordom for sådan nogle unge knægte med en sådan type hund.

Det viste sig da også at jeg blot fik bekræftet mig fordom, for lige pludselig begyndte de at stå og tjatte til den her stakkels og ellers rolige hund. Det grinede de jo højt over, for det var vel sejt eller noget. :roll:

Da de begyndte at tjatte hårde og skubbe til den og sagde at den skulle bide, godt nok en af dem af dem selv, og der ikke var en eneste i den menneskeflok, der var omkring dem, der sagde noget, ja så måtte lille jeg jo træde til. Jeg var tosset over det jeg så, og jeg fór lige hen i fjæset på det fjols, der stod med hunden, og spurgte "hvad helvede han lige troede de havde gang i?" Jeg tror det kom lidt som et chok, for jeg var jo næsten kun halv størrelse af ham, og jeg var en og de var de her 6-7 stykker. Han sagde jo så at det skulle jeg ikke blande mig i, hvorefter han fik at vide, at det skulle jeg ved gud, og så blev der ellers fortalt fra de varme lande. Det endte med at nogle af de andre sagde, at han skulle stoppe og at de ville gå videre. Da han ikke rigtig blev bakket op og ikke kunne forsvare hans handling, blev han stille og tøffede lige så stille efter de andre.

 

Jeg tror ikke det som sådan har ændret hans holdning, men om ikke andet så har han fundet ud af, at der går altså også kamptøser rundt på gaden, så dem skal man lige være på vagt overfor, inden man laver noget dumt en anden gang. :mrgreen:

 

Det skal lige siges, at havde der ikke været andre mennesker eller havde det været i min egen by, så havde jeg ikke turde gøre det. :engel:

 

Sådan nogle kvajpander skal simpelthen ikke have hund. :evil:

 

En anden episode jeg kan fortælle om, var en jeg kom i snak med, også en af anden etnisk herkomst (ikke at det er vigtigt dog) som havde en kamphund af en art hjemme i sin lejlighed, men det var en lænkehund indenfor, for den var gal i hovedet sagde han. Han viste mig et billed af den, og jeg spurgte meget forundret over hvorfor den var SÅ stor. Det var et muskelbundt udenlige. "Nåh jamen det er fordi vi har prøvet at give den steroider" :shock: :shock: :shock:

 

Undskyld men hvad fanden sker der for det?? Og så lød han tillige med meget stolt, da han fortalte om det. Der findes godt nok nogle spøjse typer rundt omkring. Så tror da fa'en det går galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Jeg synes, det er utrolig imponerende, at du turde, at stille dig op imod dem. Stor kompliment for det! :klap:

 

Jeg har heldigvis aldrig oplevet noget i den stil. Jeg ser også utrolig sjældent "kamp hunde" eller lign. Men fatter ikke hvorfor nogen, overhoved kunne overveje at give sin hund steroider :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg reagerede vidst mest pr. refleks og tænkte ikke nærmere over konsekvenserne. :oops:

Jeg synes det var så synd for den hund, at de skulle stå sådan og tirre den, at det så også kunne medfører nogle uheldige konsekvenser, at de gjorde det, ja det gjorde det ikke bedre.

 

Det er til tider og lidt for ofte en sørgelig, trist og syg verden vi lever i. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Jeg reagerede vidst mest pr. refleks og tænkte ikke nærmere over konsekvenserne. :oops:

Jeg synes det var så synd for den hund, at de skulle stå sådan og tirre den, at det så også kunne medfører nogle uheldige konsekvenser, at de gjorde det, ja det gjorde det ikke bedre.

 

Det er til tider og lidt for ofte en sørgelig, trist og syg verden vi lever i. :(

 

Enig - desværre :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Cool nok at sådan en gut har selv-erkendelse nok til at træde frem og fortælle...

 

Ang. den hund på steroider der, det er jo fuldstændig hjernedødt...kender flere mennesker der har været på krudt, og hvis man i forvejen har en kort lunte, ja så forsvinder denne helt...

 

Udover det så tør jeg slet ik tænke på hvad det gør ved kroppen...hundens krop vil jo forsøge at kompensere for det pludseligt lavere østrogen-niveau...ved mennesker giver det følgesygdomme som impotens, gyno(patter!) og ringe/ingen forplantningsevne....

 

For ikke at tale om hvad det lort gør ved leveren og hjertet....

 

sådan et fjog skulle sgu ikke have hund...stakkels dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Cool nok at sådan en gut har selv-erkendelse nok til at træde frem og fortælle...

 

Ang. den hund på steroider der, det er jo fuldstændig hjernedødt...kender flere mennesker der har været på krudt, og hvis man i forvejen har en kort lunte, ja så forsvinder denne helt...

 

Udover det så tør jeg slet ik tænke på hvad det gør ved kroppen...hundens krop vil jo forsøge at kompensere for det pludseligt lavere østrogen-niveau...ved mennesker giver det følgesygdomme som impotens, gyno(patter!) og ringe/ingen forplantningsevne....

 

For ikke at tale om hvad det lort gør ved leveren og hjertet....

 

sådan et fjog skulle sgu ikke have hund...stakkels dyr...

Jeg ved ikke hvad det gør ved kroppen, har kun hørt at mænd får en lille diller :mrgreen:

 

Men sundt kan det i hvert fald ikke være, så jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kan være af følgevirkninger. Der er så åbentbart flere der praktisere dette http://www.fyens.dk/article/1248395:Indland-Fyn--Kamphunde---nu-pumpet-med-steroider Det er jo trist og sørgerligt. :(

 

Min 'oplevelse' foregik for nogle år siden, så det har da tilsyneladende foregået i et godt stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg ved ikke hvad det gør ved kroppen, har kun hørt at mænd får en lille diller :mrgreen:

 

Naaaee den bliver ikke lille. Man mister bare evnen til at få den "stor".

 

Men det er vel også galt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg ved ikke hvad det gør ved kroppen, har kun hørt at mænd får en lille diller :mrgreen:

 

Men sundt kan det i hvert fald ikke være, så jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kan være af følgevirkninger. Der er så åbentbart flere der praktisere dette http://www.fyens.dk/article/1248395:Indland-Fyn--Kamphunde---nu-pumpet-med-steroider Det er jo trist og sørgerligt. :(

 

Min 'oplevelse' foregik for nogle år siden, så det har da tilsyneladende foregået i et godt stykke tid.

 

og små kugler...tror de kalder det egernnosser...hehe...så det kan godt være jeg ikke er stor som et hus, men til gengæld virker jeg...:mrgreen:

 

Men det er hjernedødt...folk må selv om hvad de putter i deres kroppe, men når de begynder at lade det gå ud over uskyldige dyr, som ikke har noget valg, så er de sgu gået for vidt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Naaaee den bliver ikke lille. Man mister bare evnen til at få den "stor".

 

Men det er vel også galt nok.

O jo :mrgreen:

 

Men så blev jeg da lige det klogere. :5up:

 

og små kugler...tror de kalder det egernnosser...hehe...så det kan godt være jeg ikke er stor som et hus, men til gengæld virker jeg...:mrgreen:

Og det må jo også være det vigtigste. :5up:

 

Bryder mig i øvrigt ikke selv om de dér overpumpet bodybuilder typer, der dårligt kan klappe, fordi armene er for korte i forhold til deres muskler. :mrgreen:

Men det er hjernedødt...folk må selv om hvad de putter i deres kroppe, men når de begynder at lade det gå ud over uskyldige dyr, som ikke har noget valg, så er de sgu gået for vidt....

Fuldstændig enig. :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...