fhk2507 Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Efter min hund i de sidste måneder, ikke har ville spise sin tørfoder, så er det blevet tid til han skal over på BARF. vi har idag, været ude hos vores lokale Barf forhandler og købt ind til ham, dog syndes jeg at priserne på deres vitamin/mineral tilskud og olie er rimelig peber'et . Derfor vil jeg gerne høre om hvad i andre bruger og hvor i køber de ting? Glæder mig til at se hvilken virkning BARF har på ham, samt at han bliver glad for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 23, 2009 Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 Petrine barf'er, hun får lakseolie og andre slags olie (som alligevel er i huset), ingen vitaminer, men grøntsager / frugt i stedet for. Hun har barf'et i et år og fik taget blodprøve, hendes værdier var helt fine, så hun mangler ingen vitaminer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 ok, nu gider min ikke spise grønt, så derfor giver jeg ham vitamin/mineral tilskud. samt så mente forhandleren at han skulle bruge dem, nu han ikke var mere end næsten 1 år?? jeg ved så ikke om det er rigtig? men nu har jeg fået søgt lidt på nettet og kan da se man kan få det billigere andre steder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret August 23, 2009 Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 Selv gjort er vel gjort Jeg er lige præcis stoppet med at barfe, men købte alt selv hos den lokale brugs, slagteriet mv. - meget billigere, meget bedre :5up: Hvis du er interesseret i at læse om BARf så kan jeg anbefalde http://www.naturligthundefoder.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 23, 2009 Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 Efter min hund i de sidste måneder, ikke har ville spise sin tørfoder, så er det blevet tid til han skal over på BARF. vi har idag, været ude hos vores lokale Barf forhandler og købt ind til ham, dog syndes jeg at priserne på deres vitamin/mineral tilskud og olie er rimelig peber'et . Derfor vil jeg gerne høre om hvad i andre bruger og hvor i køber de ting? Glæder mig til at se hvilken virkning BARF har på ham, samt at han bliver glad for det. jeg køber lidt forskellige steder både hos slagterier,forhandlere osv dog ikke så meget hos forhandlere da det er blevet rimelig dyrt men jeg startede op med udelukkende fra forhandler jeg kan klart abefalde Mogens Eliasens bog om råt hundemad det giver en hel masse forklaringer på mange ting som folk undrer sig over både med råt og tørfoder køb det er en god investering og man lærer meget om hvorfor tingene er som de er og han har mange mange års erfaring med råt:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 Tak skal i have jeg starter også op med at give ham det fra forhandleren, lige til vi kommer igang med det og får lidt mere erfaring med at barfe, de havde så lige nogle gode tilbud, som gjorde at det ikke blev så dyrt at starte ham op. jeg har været rundt på de forskellige hjemmesider, men man kan jo aldrig blive for klog så vil da tjekke den bog ud. må da sige han har lagt godt fra land og har spist rigtig godt i dag :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 23, 2009 Rapporter Share Besvaret August 23, 2009 Petrine spiste absolut heller ikke grøntsager og den slags, men blended og moset sammen med kød gled det ned, og nu kan hun spise gulerodsmos råt du vil bilve overrasket over din hund, efterhånden som den bliver en erfaren barf'er. Men hold øje med maven, afføringen kan både blive hård og blød (god ide at samle op i pose, for kan se helt fin ud og når man så krammer hømmen er den stenhård ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 ok, nu gider min ikke spise grønt, så derfor giver jeg ham vitamin/mineral tilskud. samt så mente forhandleren at han skulle bruge dem, nu han ikke var mere end næsten 1 år?? jeg ved så ikke om det er rigtig? men nu har jeg fået søgt lidt på nettet og kan da se man kan få det billigere andre steder. Vi giver kun kød og ben, ingen grøntsager og ingen ekstra vitaminer:-D Alt hvad hunden har brug for findes i kød og ben:-) grøntsagerne bliver alligevel kun brugt som fyld, i barfkosten, så ingen grund til at give hunden det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Det dejligt at høre andres erfaringer med Barf, så har man lidt at forholde sig til, ud over dem som sælger det. for de vil selvfølgelig også gerne sælge så meget som muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Selv gjort er vel gjort Jeg er lige præcis stoppet med at barfe, men købte alt selv hos den lokale brugs, slagteriet mv. - meget billigere, meget bedre :5up: Hvis du er interesseret i at læse om BARf så kan jeg anbefalde www.naturligthundefoder.dk Hvorfor det??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Det dejligt at høre andres erfaringer med Barf, så har man lidt at forholde sig til, ud over dem som sælger det. for de vil selvfølgelig også gerne sælge så meget som muligt. Selvfølgelig vil de gerne det, de lever jo af det og det er også godt nok:-D Men du kan faktisk finde tilbud på kød i dagligvarehandlen som er billigere end det kød du køber i barf-butikkerne:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Vi køber også en stor del hos slagteren, og selvom min hjerne siger at grøntsager ikke er nødvendige, så får Petrine det alligevel, for at fylde hendes mave og fordi jeg er blevet hjernevasket som barn med at der ER noget i grøntsager som man skal have Undrer mig dog lidt over at man kan nøjes med kød og ikke få hård mave, gid Petrine og jeg kunne det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 jeg vil da også når jeg er kommet mere ind i det, selv undersøge priserne hos slagteren og se hvad der bedst kan betale sig. men her i opstarten følger jeg anbefalingerne fra "rigtig hundemad" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2009 Det er dejlig at se min ellers kræsende hund spise sin mad op og slikke skålen :5up: hvis det fortsætter sådan, så bliver det helt sikkert noget vi fortsætter med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 26, 2009 Rapporter Share Besvaret August 26, 2009 Det er dejlig at se min ellers kræsende hund spise sin mad op og slikke skålen :5up: hvis det fortsætter sådan, så bliver det helt sikkert noget vi fortsætter med... Siden vi startede med at rådfodre for 2 år siden, er der ikke nogen af vores 3 hunde der har sprunget et måltid over, de er stadig vilde med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2009 Ja det er en dejlig fornemmelse, det længe siden han har sat sig og kikket når jeg har taget hans madskål frem og 1 min efter er maden væk.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 29, 2009 I morgen er det en uge siden vi startede med at BARFE. Jeg kan se at han har reageret på kødet, som jeg har læst på de forskellige hjemmesider, hans afføring har været som beskrevet, heldigvis har der ikke været tegn på hårdmave. Vi startede op med Kallun og nu han klar til at få kylling, okse, fisk,hjort, ben mm. Jeg har også været forbi den lokale slagter og snakket med ham om at få nogle gode råvare til en fornuftig pris:-D men alt i alt har første uge været positiv og glæder mig til at fortsætte med at foder på den måde, for han virker rigtig glad for sin mad nu.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 29, 2009 Rapporter Share Besvaret August 29, 2009 I morgen er det en uge siden vi startede med at BARFE. Jeg kan se at han har reageret på kødet, som jeg har læst på de forskellige hjemmesider, hans afføring har været som beskrevet, heldigvis har der ikke været tegn på hårdmave. Vi startede op med Kallun og nu han klar til at få kylling, okse, fisk,hjort, ben mm. Jeg har også været forbi den lokale slagter og snakket med ham om at få nogle gode råvare til en fornuftig pris:-D men alt i alt har første uge været positiv og glæder mig til at fortsætte med at foder på den måde, for han virker rigtig glad for sin mad nu.:5up: Dejligt at læse at det går godt:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 30, 2009 ja tak det er super. Nu har han så fastet igår, så er spændt på hvad han siger til at skal have noget andet kød i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 30, 2009 Rapporter Share Besvaret August 30, 2009 Petrine faster også når hun skal have noget kød hun ikke er vild med, så glider det hele nemlig ned Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret August 30, 2009 Rapporter Share Besvaret August 30, 2009 Hvorfor det??? Jeg valgte at stoppe fordi det er drøn besværligt med råt når man er på vandretur. Jeg brugte Ziwipeak men deres mavser havde det ikke særlig godt. Ronja, men knap 7 mdr. gamle hvalp, har heller aldrig trives optimalt på det. Jo hun er frisk, pelsen er fin og appiten god, men afføringen har er oftest temmelig lind og svær at samle op. Jeg har nu prøvet tørkost en uges tid ... og vender tilbage til BARF - dog undtaget Ronja som forbliver på tørt. Kan simpelthen ikke have alt det sk....ri og desuden blussede knægtens allergi op fredag aften. Om det er skiftet eller stress over rejsen til DM er svært at sige, men ialt fald så ryger de tilbage på råt ... evt. halvt af hvert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret August 30, 2009 Rapporter Share Besvaret August 30, 2009 Hej, Min hund bliver barfet og er blevet det siden han var 3 uger. Han trives vældig fint på det og han aldrig nægtet at spise op, tværtimod opfører han sig nogle gange som om vi sulter ham;-). Jeg køber mit barf hos "rigtig hundemad", da det er nemt at dosere og tage op af fryseren. Han får dog altid lige en lille håndfuld tørkost(fitness trainer) i sin mad(lidt fiber) så om jeg er en "rigtig" barfer ved jeg da ikke:lol:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 30, 2009 Nu har Canto prøvet oksekød også, det var han ikke specielt vild med, han har faktisk ikke spist op det selv om han fastede igår, samt vi har været hos svigermor, hvor han har leget med Felix og kattene, så han burte være rigtig sulten, men jeg kan se at det ½ stadig ikke er spist. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret August 31, 2009 Rapporter Share Besvaret August 31, 2009 Fortvivl ikke :blink: Min tæve var evigheder om at "lære" at spise hestekød. I starten måtte jeg made hende med små bitte klumper, men nu kan hun sagtens gnave i en ordentlig luns Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret August 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2009 ok han nåde at spise det hele om aftenen og her til morgen har han også spist alt det kylling han fik... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts