Hop til indhold

Hjælp - Thaiva og Medley stikker af!


Gæst Buddebyg
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddebyg

Vi har et stort problem hjemme hos os. Vores 2 hunde stikker af. Thaiva, den store hvide schæfer, har altid været slem til det, men da vi fik lille medley stoppede det i et stykke tid. Nu er de begyndt igen. I starten bed de vores stakit i haven i stykker og lavede huller som de kunne komme ud af. Dem fik vi lukket. Men det stoppede dem ikke. Om natten må vi huske at lukke hoveddøren, for ellers hopper Thaiva op og åbner den. Vi har modtaget klager fra naboerne, men ved ikke hvad vi skal gøre. Er der nogle gode idéer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et stort problem hjemme hos os. Vores 2 hunde stikker af. Thaiva, den store hvide schæfer, har altid været slem til det, men da vi fik lille medley stoppede det i et stykke tid. Nu er de begyndt igen. I starten bed de vores stakit i haven i stykker og lavede huller som de kunne komme ud af. Dem fik vi lukket. Men det stoppede dem ikke. Om natten må vi huske at lukke hoveddøren, for ellers hopper Thaiva op og åbner den. Vi har modtaget klager fra naboerne, men ved ikke hvad vi skal gøre. Er der nogle gode idéer?

Bedre hegn.

 

Mere aktivering af hjernen, så de er "mætte" og ikke behøver stikke af.

 

Når de direkte æder hegnet i stykker, hvordan kan de nå det? er i ikke opmærksomme på dem når de er i haven?

 

Uanset hund er det altid en god ide at lukke sin hoveddør :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddebyg

Vi går med dem 2 gange om dagen. Men om formiddagen er vi jo på arbejde. Og det er mest der de stikker af. Skulle selvfølgelig have skrevet at de stikker primært af når vi ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan aktiverer I hundene i løbet af dagen???

 

Det ville også være mit spørgsmål.

 

En hund der keder sig i dagligdagen vil have en større tildens til at stikke af hjemmefra, end en hund der er mentalt og fysisk velstimuleret.

 

Jeg havde selv samme problem med Baldur da han var et år gammel, og det var ene og alene fordi han kedede sig. Da jeg lærte mere om hvordan jeg mentalt kunne stimulerer ham og begyndte at bruge det, så stoppede han helt af sig selv med at stikke af fra haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går med dem 2 gange om dagen. Men om formiddagen er vi jo på arbejde. Og det er mest der de stikker af. Skulle selvfølgelig have skrevet at de stikker primært af når vi ikke er hjemme.

 

Nu gør gåture de jo ikke alene, der skal som nævnt også mental aktivering til. Hvor meget mental aktivering laver I? her tænker jeg på fodersøg, træning, spor og lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Lav et nyt solidt hegn, og sørg for at gennemgå det jævnligt, så I når at reparere det inden de kan komme igennem.

Hold dem inde i huset når de er alene hjemme, og sørg for at låse dørene.

Redigeret af topsytop
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...