Hop til indhold

Acana Grasslands Dog Food


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Nu er jeg så "på" den... min ældste hund, er efterhånden ikke hvad man kan definere som en hvalp længere.. og nu er jeg så på jagt "igen" efter noget ordentligt foder, og så stødte jeg lige på Acana grasslands dog food, som er en serie hvor den påstår, at den både er til hvalpe og voksne... kan det virkeligt lade sig gøre, for hvis ja, så ville det da løse mit foderproblem, så jeg ikke skal fodre hundene hver for sig.. ( jeg har to.. ;) en som stadig er hvalp, og en som er unghund nu) men har altid troet, at der var væsentligt flere proteiner og fedt end i voksen foder, nu hvor hvalpen skal vokse, eller er det bare mig der er helt galt på den? Nolge der kan hjælpe, og endda foreslå et foderprodukt hvor pillerne er små (lidt ala RC chihuahua foder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Du kan sagtens få et foder som er tilpasset både voksne og hvalpe, men det skal være henført som all-life-stages.

 

Hvis du ønsker et godt foder med en lille pille str. så kan jeg anbefalde Fish4Dogs; pillerne i hvalpefoderet er temmelig små (min hvalp gider ikke spise dem pga. den lille str.) og det fås desuden i en small breed variation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Du kan sagtens få et foder som er tilpasset både voksne og hvalpe, men det skal være henført som all-life-stages.

 

Hvis du ønsker et godt foder med en lille pille str. så kan jeg anbefalde Fish4Dogs; pillerne i hvalpefoderet er temmelig små (min hvalp gider ikke spise dem pga. den lille str.) og det fås desuden i en small breed variation.

 

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/acana/132051

 

så ville det her kunne virke til dem begge? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

 

Jeg har kontaktet Champion Petfoods direkte, da jeg også faldt over Acana foderet. Jeg har en hvalp på 6 mdr og en voksen på 3 år:-)

 

De garanterede mig jeg sagtens kunne fodre begge hunde med Grassland og Prairie Harvest varianten.

 

Begge elsker foderet og de ser strålende ud:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hejsa,

 

Jeg har kontaktet Champion Petfoods direkte, da jeg også faldt over Acana foderet. Jeg har en hvalp på 6 mdr og en voksen på 3 år:-)

 

De garanterede mig jeg sagtens kunne fodre begge hunde med Grassland og Prairie Harvest varianten.

 

Begge elsker foderet og de ser strålende ud:5up:

 

tak for det.. :) hvordan tager hvalpen på? som ved normalt hvalpe foder, eller har du ikke lagt mærke til det?

 

Off topic, I know...

 

Men "All Life Stages" kan da ikke være lige så optimalt, som tilpasset foder, kan det? :genert:

 

Det var jo også det jeg tænke... fordi en voksen hund og hvalp, har jo to forskellige nærings behov.. men tror ikke de kan "reklamere" med det hvis der ikke var hold i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp på 6 mdr. er i super foderstand og han er helt vild med foderet. Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen ændring i forhold til da jeg fodrede med Royal Canin.

 

Dog er hans pels blevet endnu smukkere og indholdet tiltaler mig bare bedre end Royal Canins foder:-) Han udvikler sig også super.

 

Jeg fik en længere forklaring af dem og alle mine spørgsmål blev besvaret professionelt følte jeg. Men, læs deres hjemmeside godt igennem, så får man et godt indtryk af, hvordan de udvikler og forarbejder foderet osv.

 

Det er det bedste foder jeg har prøvet til dato. Min voksne han har sart hud og tendens til løs afføring. Dette er nu helt væk og hans energi er blevet bedre.

 

Han var på andejagt igår og arbejdede som en hest:-) Glad og fuld af energi.

 

Kan kun sige positivt om Acana foderet.

 

Jeg køber det hos Zooplus i England for der sparer du lidt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Min hvalp på 6 mdr. er i super foderstand og han er helt vild med foderet. Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen ændring i forhold til da jeg fodrede med Royal Canin.

 

Dog er hans pels blevet endnu smukkere og indholdet tiltaler mig bare bedre end Royal Canins foder:-) Han udvikler sig også super.

 

Jeg fik en længere forklaring af dem og alle mine spørgsmål blev besvaret professionelt følte jeg. Men, læs deres hjemmeside godt igennem, så får man et godt indtryk af, hvordan de udvikler og forarbejder foderet osv.

 

Det er det bedste foder jeg har prøvet til dato. Min voksne han har sart hud og tendens til løs afføring. Dette er nu helt væk og hans energi er blevet bedre.

 

Han var på andejagt igår og arbejdede som en hest:-) Glad og fuld af energi.

 

Kan kun sige positivt om Acana foderet.

 

Jeg køber det hos Zooplus i England for der sparer du lidt;-)

 

Jeg vil også nødig fodre med RC.. Det er lidt af et snak foder.. ;) fik en pose med fra opdrætteren, og har blandet det med det foder vi plejer at give dem, bare så det ikke er gået til spil, de er godt nok også glade for det, men de skider mere end de plejer.. men tak for rådet... :)

 

har allerede bestilt en pakke med acana grass land (2,5 kg), 18 x natures diet pate,(360g) nogle bide ben, og ko øre.. kom af med 390 kr.. incl fragt.. :D så bliver det vidst ikke billigere? :) så må vi se om de kan lide det.. endnu engang tak for hjælpen.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft luret på de mærker der tilbyder all-stages foder. Især da Svea var yngre, men jeg mener ikke at man kan skære over med én kam - hvalpe har brug for noget, voksne hunde har brug for noget andet og seniorer noget helt tredie.

 

Da jeg kiggede på det var det canidae jeg forhørte mig om. Og der fandt jeg frem til at voksne hunde skulle have kalktilskud for at kunne fungere optimalt på det. Så synes jeg jo noget af det smarte går af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er forskel på de forskellige producenter og det gælder om at finde det ens hund/hunde fungerer bedst på.

 

Det er jo en jungle;-)

 

Jeg har kigget meget på indholdet i lige netop Acanas produkter og jeg synes ikke jeg kan finde noget pt. der tiltaler mig bedre.

Jeg stillede ydermere Champion petfoods en MASSE spørgsmål og synes deres svar var meget saglige og gode.

 

Selvfølgelig kan der være særlige behov hos hunden der gør den skal have mere eller mindre af noget af indholdet i et foder.

 

Men, har man en sund og rask hund er min vurdering at Acana Grassland sagtens kan bruges.

 

Mine to vapser trives ihvertilfald perfekt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...