Hop til indhold

hurtig hjælp - Luna skummer


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har været i haven her til morgen, og lige pludselig kom hun ind med skummet stående ud af munden, alt i mens hun smaskede helt vildt.

 

Lige nu er fråden ved at stilne af, og ud over dette virker hun ok.

 

Tør jeg lade hende blive alene hjemme, eller skal hun forbi dr. dyr?

 

Hvad kan have forårsaget dette, og er det alvorligt, eller bare fordi hun har spist noget hun syntes smagte rigtig skidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har været i haven her til morgen, og lige pludselig kom hun ind med skummet stående ud af munden, alt i mens hun smaskede helt vildt.

 

Lige nu er fråden ved at stilne af, og ud over dette virker hun ok.

 

Tør jeg lade hende blive alene hjemme, eller skal hun forbi dr. dyr?

 

Hvad kan have forårsaget dette, og er det alvorligt, eller bare fordi hun har spist noget hun syntes smagte rigtig skidt?

 

Måske har hun haft fat i pindsvinet eller en bi? Det er i hvert fald sket for Samson, så kommer han ind og ligner Bjarne Riis:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har hun haft fat i pindsvinet eller en bi? Det er i hvert fald sket for Samson, så kommer han ind og ligner Bjarne Riis:blink:

 

Hun kan godt have haft fat i pindsvinet, da hun nemlig var meget interesseret i noget inde i buskene, og jeg kunne slet ikke lokke hende til at komme ud, før hun blev dårlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser ud til at have det nogenlunde nu, så jeg har ringet til arbejdet og sagt at jeg kommer en time senere, så jeg lige kan se om det går helt i sig selv igen, eller om der er noget at være nervøs for.

 

Men jeg blev sgu helt forskrækket, vi har jo først købt huset for 2 år siden, og måske kunne tidligere ejer have haft rottegift eller noget andet gemt inde bag de buske :shock:

 

Men det med pindsvinet lyder ret sandsynlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan også have slikket på en frø eller tudse (jeg kan ikke kende forskel på hvad der er hvad af de to).

 

Jessie var for et par aftener siden meget interesseret i noget, der hoppede, men inden jeg kunne gøre noget, så havde Mollie da lige trådt til - hun nappede lige frøen/tudsen i munden og spyttede lige så hurtigt ud igen (frøen/tudsen var hel og uden skader).

 

Der gik 1½ minut og så gik damen rundt med "fråde" om munden og vidste tydelige tegn på, at det smagte rigtig skidt. Det varede omkring en time, så var hun normal igen, men inden da havde jeg da naturligvis ringet til vagtdyrlægen og forstyrret *GG*

Han ville dog ikke se hende og sagde, at jeg skulle bare slappe af med lidt humor i stemmen *GG*

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan også have slikket på en frø eller tudse (jeg kan ikke kende forskel på hvad der er hvad af de to).

 

Jessie var for et par aftener siden meget interesseret i noget, der hoppede, men inden jeg kunne gøre noget, så havde Mollie da lige trådt til - hun nappede lige frøen/tudsen i munden og spyttede lige så hurtigt ud igen (frøen/tudsen var hel og uden skader).

 

Der gik 1½ minut og så gik damen rundt med "fråde" om munden og vidste tydelige tegn på, at det smagte rigtig skidt. Det varede omkring en time, så var hun normal igen, men inden da havde jeg da naturligvis ringet til vagtdyrlægen og forstyrret *GG*

Han ville dog ikke se hende og sagde, at jeg skulle bare slappe af med lidt humor i stemmen *GG*

 

MVH

Wivian

 

Tak, jeg var også i fuld gang med at ringe til dyrlægen, men de åbnede først om en time, og så besluttede jeg mig også for at slå koldt vand i blodet og lige se tiden an :blink:

 

Hun er noget afdæmpet lige nu, og har lagt sig til at sove. Men tro mig, jeg skal nok vægge hende hvert 10. minut, for at sikre mig at hun bare sover :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen kunne se at jeg havde forsøgt at ringe, så hun ringede lige nu. Og hendes besked var også at Luna sandsynligvis havde haft fat i en frø eller lignende, og at jeg skulle give hende noget vand og noget at spise, så hun kunne få den grimme smag ud af munden :5up:

 

Og Luna har lige forsøgt at stjæle min ostemad, så jeg tror at hun har det fint igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt hun er ved at være frisk igen

 

Jeg er sikker på hun har haft fat i en tudse , de har nogle kirtler som udskiller et sekret som skulle smage forfærdeligt

 

En af vores hunde tog engang en stor fed tudse , men den blev godt nok spyttet ud igen , han skummede helt vildt , og der dannede sig så meget slim at vi måtte rense hans mund og hals ellers var han blevet kvalt , han rørte aldrig en tudse mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt hun er ved at være frisk igen

 

Jeg er sikker på hun har haft fat i en tudse , de har nogle kirtler som udskiller et sekret som skulle smage forfærdeligt

 

En af vores hunde tog engang en stor fed tudse , men den blev godt nok spyttet ud igen , han skummede helt vildt , og der dannede sig så meget slim at vi måtte rense hans mund og hals ellers var han blevet kvalt , han rørte aldrig en tudse mere

 

Jamen, så kan man jo håbe på at man ikke bliver udsat for sådan en forskrækkelse igen!

 

Luna har det helt fint nu, og jeg har tilladt mig at tage på arbejde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om i har vand i nærheden, men det kunne også være en tudse...

 

Tudser er giftige men hunde dør ikke af et hvis de kun gnasker lidt :rolleyes: eller slikker på den.

 

Der er mange her og bissen er ved at dø for at få poterne i dem :roll: men en af naboerne fortalte om en anden hund der bor herude som fik fat i en tudse og gumlede lidt på den, den fik vist fråde om munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...