Hop til indhold

Flatazor hundefoder

Gæst Advantage
 Share

Recommended Posts

Gæst Advantage

Er der nogen der kender dette hundefoder. jeg har en hundepension og er derfor altid på udkig efter et godt hundefoder. syntes det er lidt af en jungel, for tit ser det rigtit fint ud, men hvis man så kigger nærmer på det, så er det måske knap så godt.

jeg går langt uden om det der har korn som 1. indgrediens (feks. Hills, Royal Canine, Henna petfod). men syntes det nogen gange er svært at gennemsku længere nede i indgredienslisten. jeg har før prøvet Olivers og Pronature, og det fungerede også fint nok i pensionen, men bare ikke til mine egne, syntes ikke jeg var helt tildfreds med deres hud og pels. Lige nu overvejer jeg Fish4dogs, men det bekymre mig lidt at de kun har et voksenfoder og et hvalpefoder, de har altså ikke noget til specifik til store og små racer. hvad siger i til det ?

Jeg har også kigget lidt på fodret Flatazor og syntes umiddelbart det ser spændende ud. men hvis man kigger nærmere på det syntes jeg der er nogle ting der er knap så gode, bla bruger de svinefedt i nogle af fodervarianterne, der er også majs og hvede i mange af dem, samt sojaolie det ved jeg så ikke om er negativt, har bare hørt at det ikke er så godt når der er soja i.

Jeg kender ikke nogen der bruger det og tænkte at der måske er nogen herinde der kender til det. i kan evt. kigge lidt på deres hjememside hvis der er nogen der har lyst til at kigge på det for mig http://www.zoa.dk

ellers kom gerne med forslag til andre gode fodermærker. kan nævne at jeg også har kigget på Regal, Proformance, Kingsmoor, Fromm Family, Acana, og Eagelpack. For mig at se ser Eagelpack rigtig godt ud, men syntes det er lidt peperet at køre med i pensionen, det skal ikke misforståes, de skal bestemt have noget godt foder derovre, men OLives og Pronature er jo også 2 gode fodermærker, men til en lidt lavere pris (samt man får store rabatter ved storkøb). og de hunde der er her er her jo tit kun i en uge -14 dage, og så kan foderet jo ikke nå at gøre den store forskel. så jeg mener at så længe jeg fodre med et godt kvalitetsfoder, behøver det ikke koste langt over 500 kr. for en sæk.

Håber på en god debat, selvom jeg godt ved den har været oppe før. som i kan se har jeg jo også selv kig på en masse godt foder og ved også nogenlunde hvad jeg skal kigge på, der hvor jeg må kravle til kors er at skille dem fra hinanden, hvordan finder man det bedste ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen til :)

Jeg foretrækker http://www.eaglepack.dk , det tror jeg er det bedste i DK pt, og det har det været i lang tid :)

Jeg sammenlignede pris og forbrug med olivers da jeg gik fra olivers til eaglepack, og det gik lige op, da eaglepack er mere drøjt i brug, men deres ingredienser er en del bedre :)

Men måske får du olivers billigere?

Har du talt med Randi der sælger eaglepack?

Det kan jeg da anbefale dig at gøre :)

Flatazor har jeg haft prøver på og undersøgt, og jeg synes ikke det var så overbevisende, jeg har også haft prøver på de andre typer :)

Jeg fodrer med hjemmelavet hundemad og har gjort det i et år nu, det fungere fantastisk, og så får de lidt eaglepack ved siden af, men tidligere fodrede jeg med eaglepack og så en bedring på flere fronter da jeg skiftede på begge hunde :)

Den ene havde ofte tynd mave, det hjalp eaglepack godt på, den anden havde ligesom vand i kroppen, og sur mave, det hjalp eaglepack også på :)

Derudover blev deres afføring mindre og mere fast, det var lidt af det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Tak for dit svar. Jeg syntes helt bestemt at Eacelpack ser rigtig spændende ud, men syntes bare det er meget dyrt at køre med når jeg bruger så mange sække i måneden, har desuden også selv 3 store hunde. Og ja jeg fik Olivers og Pronature meget billigere, da jeg er storkunde og fik derfor store rabatter. det gør de ikke ved Eagelpack kan jeg forstå ud fra deres hjememside, de giver ikke rigtig nogle rabatter og så er det altså for dyrt når jeg køber 15-20 sække af gangen. de giver godt nok lidt rabat ved køb af flere sække, men slet ikke i stil med havd de andre leverandøre giver, nogle af dem giver helt op til 40 % alt efter hvor meget man køber.

Til mine egne hunde er jeg egentlig ret ligeglad med hvad det koster, det skal bare være super godt og funger. men vil gerne finde noget jeg kan bruge til dem og til pensionen, da det vilel være lidt nemmere bare at bestille foder et sted, samt jeg vil få det billigere til mine egne og det kan altså godt mærkes når man har 3 hunde og bruger mellem 3-4 sække foder i måneden :D

Du virker til at vide en hel del om foder så må jeg spørge om du Kender til Fish4dogs. Det bekymre mig lidt at der kun er et slags voksenfoder og et slags hvalpefoder. altså at de ikke har noget specifikt til små og store racer. hvad siger du til det ??

Jeg har også selv overvejet længe at fodre med BARF og har også læst og læst om det, men da jeg har 2 hvalpe på 8 mdr. tør jeg ikke rigtig at begive mig ud i det endnu, måske når de bliver ældre :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for dit svar. Jeg syntes helt bestemt at Eacelpack ser rigtig spændende ud, men syntes bare det er meget dyrt at køre med når jeg bruger så mange sække i måneden, har desuden også selv 3 store hunde. Og ja jeg fik Olivers og Pronature meget billigere, da jeg er storkunde og fik derfor store rabatter. det gør de ikke ved Eagelpack kan jeg forstå ud fra deres hjememside, de giver ikke rigtig nogle rabatter og så er det altså for dyrt når jeg køber 15-20 sække af gangen. de giver godt nok lidt rabat ved køb af flere sække, men slet ikke i stil med havd de andre leverandøre giver, nogle af dem giver helt op til 40 % alt efter hvor meget man køber.

Til mine egne hunde er jeg egentlig ret ligeglad med hvad det koster, det skal bare være super godt og funger. men vil gerne finde noget jeg kan bruge til dem og til pensionen, da det vilel være lidt nemmere bare at bestille foder et sted, samt jeg vil få det billigere til mine egne og det kan altså godt mærkes når man har 3 hunde og bruger mellem 3-4 sække foder i måneden :D

Du virker til at vide en hel del om foder så må jeg spørge om du Kender til Fish4dogs. Det bekymre mig lidt at der kun er et slags voksenfoder og et slags hvalpefoder. altså at de ikke har noget specifikt til små og store racer. hvad siger du til det ??

Jeg har også selv overvejet længe at fodre med BARF og har også læst og læst om det, men da jeg har 2 hvalpe på 8 mdr. tør jeg ikke rigtig at begive mig ud i det endnu, måske når de bliver ældre :wink:

Det siger lidt om den avance der er på de andre fodertyper :lol:

Randi får selv fragtet eaglepack hertil fra USA, hun køber det direkte, og det er kun hende og produksenten er skal tjene på det, det er nok derfor det er bedre på ingrediensiden, når der er de store fortjenester på de andre typer kan indholdet jo ikke være ligeså godt ;)

Jeg har en meget dygtig dyrlæge, der ser meget nuanceret og bredt på tingene, hun er bla uddannet i kinesisk medicin til hunde (er også dyrlæge), og hun siger at mange hunde ikke vil kunne trivet optimalt på BARF (nogle kan), jeg fodrer med et foder som er beskrevet i kategorien Foder, en tråd om opskrifter på godbidder og hundemad :)

Hun mener ikke at man skal fodre med alt for mange proteiner, og det har jeg taget til mig da jeg efterhånden kender mange der ikke har trivedes på BARF, men gør det på hjemmelavet mad :)

Så Fish4dogs går ind under foder med mange proteiner :)

Det kræver simpelthen for meget enegi at fordøje de typer som fx BARF :)

Det er der mange meninger om, og det vil sikkert også komme frem i denne tråd, men det er altså min oplevelse og erfaring :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

"Randi får selv fragtet eaglepack hertil fra USA, hun køber det direkte, og det er kun hende og produksenten er skal tjene på det, det er nok derfor det er bedre på ingrediensiden, når der er de store fortjenester på de andre typer kan indholdet jo ikke være ligeså godt Wink"

Det kan du have ret i :) og ja der er en stor avnace på meget foder. men for mig er Eacelpack desværre bare alt for dyr, når jeg fodre på gennemsnitlig 20-30 hunde i måneden + mine egne 3, ellers skal jeg da i hverft fald sætte prisen lidt op, for ellers ender det bare med at jeg betaler for at passe folks hunde i stedet for at tjene på :wink: og så kan jeg da vist lige så godt lukke biksen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste foder på markedet er vel det foder ens hund fungerer bedst på?

Hvis ens hund ikke fungere på f.eks. Eaglepack, så nytter det jo ikke noget at fodre med det, fordi man selv bedst kan lide ingredienslisten...

Hvorfor beder du ikke din pensionærer om at medbringe deres eget foder (så er du ihvertfald ude over problemet med prisen)? Jeg ville personligt ikke anbringe mine hunde i pension, hvor de skulle fodres på et bestemt mærke og de pensioner jeg kigger på er det et krav, at man selv medbringer vovsens foder.

Min ene hund fodres udelukkende på Hills Z/D Ultra i tørkostform og vådkosten som godbidder (vådkosten bagt i ovnen). Hun er allergiker og kan ikke fodres på noget andet uden, at allergien bryder ud (har været forsøgt fodret på hjemmelavet samt råt foder uden held).

Min anden hund er på vej over på Hennes Petfood og på min pose er korn ikke første ingrediens (?); hun vil helst have foder, der smager af fisk... Hun kan dog ikke lide Fish4Dogs og US Regals version (laks og kartofler).

Jeg har kigget lidt på Orijen og Accana samt Canicae, men om damen vil spise det er lidt mere uvist (de smagsprøver af Orijen og Accana jeg har fået hjem bryder hun sig ikke om).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

ang. at bede folk selv tage foder med, så er det et "no go" det er en service jeg tilbyder at foder er med i prisen og jeg bruger altid et foder jeg kan stå inde for. og de fleste benytter sig faktisk af denne mulighed. Det dejlige er at jeg faktisk tit får ros når folk henter deres hund, for nej hvor er den altså blevet flot i pelsen osv. så det vil jeg ikke ændre på.

At nogen så vælger at tage deres eget fode med, det er helt i orden med mig og det står også på min hjemmeside. nogle hunde får jo også dårlig mave af et brat foderskift og hvis man har sådan en hund, så plejer jeg selv at gøre dem opmærksom på at de selv skal tage med, eller bare noget så jeg kan lave et mildt foderskift. Men ja nogle har det bedst med at hunden får det foder den er vant til når den er i pension og jeg er slev en af dem, jeg ville også selv vælge at tage med. eller det ved jeg faktisk ikke helt, har aldrig fået passet mine hunde i en pension. men tror faktisk at hvis de fodrede med et foder jeg syntes om, så ville jeg måske nok bare vælge de skulle have det, der er nemlig ingen af mine 3 der har tendens til dårlig mave ved foderskift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
"Randi får selv fragtet eaglepack hertil fra USA, hun køber det direkte, og det er kun hende og produksenten er skal tjene på det, det er nok derfor det er bedre på ingrediensiden, når der er de store fortjenester på de andre typer kan indholdet jo ikke være ligeså godt Wink"

Det kan du have ret i :) og ja der er en stor avnace på meget foder. men for mig er Eacelpack desværre bare alt for dyr, når jeg fodre på gennemsnitlig 20-30 hunde i måneden + mine egne 3, ellers skal jeg da i hverft fald sætte prisen lidt op, for ellers ender det bare med at jeg betaler for at passe folks hunde i stedet for at tjene på :wink: og så kan jeg da vist lige så godt lukke biksen :(

Du kan prøve det til dine egne evt :)

Hvis mine hunde skulle passes så skulle de uden nogen tvivl have deres eget foder med, alt andet ville være utænkeligt, jeg går meget op i det, og mine hunde trives også rigtigt godt :)

Min lille nye hund har været her i 1½ uge nu, og hendes pels er blevet blank og hendes afføring rigtig fin og fast som den skal være, ja hun trives i det hele taget ret godt nu :)

Sjovt nok kunne hun ikke lide eaglepalcs fiskevariant de første dage, men nu er hun vild med den ligesom de andre, de får det i bustercupe og som slik :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Prøv at kigge lidt på denne side, hvis du ikke kender den - den er godt nok på tysk, men den er super god, har et kæmpe udvalg ... og er billig :wink:

http://www.zooplus.de

Jeg mener også de har opdrætterrabatter, er dog ikke sikker - men uanset hvad så er priserne langt billigere end her i DK, både hvad angår foder, men også diverse udstyr - alt leveret til døren for ca 50 kr.

Hvis man overhovedet ikke kan et ord tysk, kan man lure lidt på søsterside i england http://www.zooplus.com og få en ide om hvordan siden er opbygget - jeg vil dog råde til at bestille fra de tyske, da man på den måde opnår rabatten (bla fordelen af den lave tyske moms)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 years later...
Gæst Humankind

Øj-øj... Gammel gammel tråd jeg her svarer på, men...

Flatazor er det eneste jeg vil putte i min hund!

Tilbage i 2005 havde jeg en 2 årig han der altid havde stået helt uden pels. Jeg snakkede så med importøren af Flatazor og jeg tænkte... Lad mig prøve!

Den skallede hund blev så kørt over på Flatazor og udviklede den smukkeste pels. Skeptisk som jeg er kørte jeg ham så tilbage på RC, men efter en sæk af det var pelsen igen trist at se på, så tilbage på Flatazor og endnu engang strålede pelsen.

Pels er selvfølgelig ikke det hele, det ved jeg, men det siger meget. Mængden af hvad der kommer ud i den anden ende af hunden er også super fin og generelt har jeg kunnet mærke at de bare trives rigtig godt på Flatazor. Jeg ved godt man altid lovpriser det mærke man selv bruger, men jeg har virkelig i årenes løb prøvet mange forskellige mærker og ingen af dem har jeg været tilfreds med. Flatazor er det eneste foder hvor jeg ikke har skullet supplere op med lakseolie, animin, b-vitamin og/eller andet for at få fuld tilfredshed med pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Øj-øj... Gammel gammel tråd jeg her svarer på, men...

Flatazor er det eneste jeg vil putte i min hund!

Tilbage i 2005 havde jeg en 2 årig han der altid havde stået helt uden pels. Jeg snakkede så med importøren af Flatazor og jeg tænkte... Lad mig prøve!

Den skallede hund blev så kørt over på Flatazor og udviklede den smukkeste pels. Skeptisk som jeg er kørte jeg ham så tilbage på RC, men efter en sæk af det var pelsen igen trist at se på, så tilbage på Flatazor og endnu engang strålede pelsen.

Pels er selvfølgelig ikke det hele, det ved jeg, men det siger meget. Mængden af hvad der kommer ud i den anden ende af hunden er også super fin og generelt har jeg kunnet mærke at de bare trives rigtig godt på Flatazor. Jeg ved godt man altid lovpriser det mærke man selv bruger, men jeg har virkelig i årenes løb prøvet mange forskellige mærker og ingen af dem har jeg været tilfreds med. Flatazor er det eneste foder hvor jeg ikke har skullet supplere op med lakseolie, animin, b-vitamin og/eller andet for at få fuld tilfredshed med pels.

Dejligt at du gider at komme med din erfaring i denne gamle tråd :5up:

Jeg har selv prøvet en hel masse forskelligt og syntes aldrig jeg har været 100 % tilfreds med deres hud og pels. Især vores labrador har en meget tør hud og hans pels lugter Zoya agttig og har faktisk gjort det på alle fodermærker vi har prøvet ind til nu :vedikke:

Det der har afskrækket mig lidt ved flatazor er at det indeholder majs og hvede, det er jeg ikke så begejstret for :hmm:

Men det lyder rigtig dejligt at du har fundet et foder der fungere så godt for dig. Måske jeg skal overveje at give det en chance.

Link til indlæg
Del på andre sites