Hop til indhold

Stinker af hvidløg


Gæst GizBak
 Share

Recommended Posts

For det første: Hej... :-D

 

Jeg er ny her på forumet og glæder mig til at tage imod og give råd hvor jeg kan.

 

Men i det her tilfælde er det mig der skal ha et lille råd eller en oplysning.

 

Min hunds ånde er begyndt at lugte noget så forfærdentlig af hvidløg. JEg har 2 mistanker, enten er det hans foder eller også er det fordi han en gang imellem får fat i kattens lort fra kattebakken. Er der nogen der har erfaring med om hundes ånde kommer til at lugte af at spise kattelort?

 

 

Hilsen Jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første: Hej... :-D

 

Jeg er ny her på forumet og glæder mig til at tage imod og give råd hvor jeg kan.

 

Men i det her tilfælde er det mig der skal ha et lille råd eller en oplysning.

 

Min hunds ånde er begyndt at lugte noget så forfærdentlig af hvidløg. JEg har 2 mistanker, enten er det hans foder eller også er det fordi han en gang imellem får fat i kattens lort fra kattebakken. Er der nogen der har erfaring med om hundes ånde kommer til at lugte af at spise kattelort?

 

 

Hilsen Jannie

 

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan hundens ånde skulle komme til at lugte af hvidløg fordi han spiser kattelort?? - Med mindre du giver dine katte virkelig store mængder hvidløg, hvilket de nok næppe vil spise :blink:

Æder hunden lort, så vil jeg mene at hans ånde også lugter af lort, det er i hvert fald min erfaring.

 

Med hensyn til foderet, vil jeg også umiddelbart tro at der skal være temmelig meget hvidløg i fodret, for at hunden lige frem kan få hvidløgs ånde af det og da for store mængder hvidløg kan være giftigt for hunde, må det være begrænset hvor meget hvidløg der kan være i fodret.

 

Det eneste tidspunkt jeg selv oplever at mine hunde har hvidløgsånde, er når de lige har spist, på de dage hvor jeg giver dem en teske hvidløg i fodret, men det går som regel hurtigt over igen, de går ikke og lugter af hvidløg hele tiden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aussiepower: Han får ikke andet foder end det tørkost vi giver ham og det "hvidløgsfrie" mad som vi giver ham fra vores egen aftensmad. Der er ingen måder han kan komme i nærheden af noget der minder om hvidløg hverken ude eller inde.

 

Jeg kan virkelig ikke se hvad det kan være da jeg aldrig har oplevet det før, men vi passede en hund for nogle uger siden og han begyndte også at lugte af hvidløg. Så der må være noget i vores hjem der giver dem den dårlige ånde.

 

Jeg må prøve at forhøre mig hos dyrlægen, for det kan jo være at de er blevet stillet samme spørgsmålet før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...