Hop til indhold

Zoolac


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvilken virkning får hunden af det?

 

 

Vi kunne ikke finde prokolin på en lørdag, så det blev til zoolac (faak hvor er det dyrt :shock: ).

 

I dag er Aslan afføring nu mørkebrun (før senneps gul), og fyldt med græs, så det er svært at se om afføringen var normal.

 

Men hvor lang tid tager zoolac om at virke?

Og får hudnen god mave sådan lige pludseligt, eller bliver det lidt bedre for hver gang han får det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige givet Lucca en omgang Zoolac. Det virkede efter 2-3 dage. Lucca havde lind lysbrun afføring, ikke decideret diarre. Og det blev værre op af dagen.

Efter 4 dage på Zolac, var maven i orden i en uges tid. Nu er det, det samme igen :cry:

Men jeg tror det er foderet, der er for proteinrigt. Skifter nu tilbage til Hill's, som den tidligere har fået og med god fast afførring (der var dog bare meget af det :oops: )

Zoolac skulle efter mine oplysninger genoprette tarmfloraen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolac pasta: Zoolac er en velsmagende mælkesyrebakterieblanding, som både kan forebygge og hjælpe ved behandlingen af diarré.

 

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=432/sprog=1/item=yes/

 

Pro-Kolin pasta: Ligner Zoolac, men indeholder også kaolin og pectin, som har en lettere stoppende virkning.

 

http://www.dengie.dk/DK/Produkter/Produkter%20til%20heste/Mave(x0x)Tarm/Pro(x30x)Kolin%20Foal.aspx

 

Her i huset virker Pro-kolin bedre og effekten ses hurtiger. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nu har jeg jo ved en tidligere lejlighed bekendt at jeg smager på hundenes foder, godbidder etc. fordi...fordi ja det gør jeg...hehe...

 

synes nogen af jer skylder mig at smage på de forskellige "medikamenter"...:-D...fiskeolie inkl...hehe...så kan i passende spise en røvfuld(høhø) svesker, skylle ned med amerikansk olie...vente på en let buldren fra maven og så spise en kiks med zoolac på...:engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken virkning får hunden af det?

 

 

Vi kunne ikke finde prokolin på en lørdag, så det blev til zoolac (faak hvor er det dyrt :shock: ).

 

I dag er Aslan afføring nu mørkebrun (før senneps gul), og fyldt med græs, så det er svært at se om afføringen var normal.

 

Men hvor lang tid tager zoolac om at virke?

Og får hudnen god mave sådan lige pludseligt, eller bliver det lidt bedre for hver gang han får det?

 

Vi har næsten altid ZooLac liggende, og det virker ret effektivt og hurtigt herhjemme. Kender ikke til ProKolin, men der er sikkert forskel på hvad hunden har brug for.

 

Mio havde senneps-diarre igår, og her til aften har det været nogenlunde normalt igen (han har fået ZooLac+I/D igår og idag).

 

God bedring til Aslans mavse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo ved en tidligere lejlighed bekendt at jeg smager på hundenes foder, godbidder etc. fordi...fordi ja det gør jeg...hehe...

 

synes nogen af jer skylder mig at smage på de forskellige "medikamenter"...:-D...fiskeolie inkl...hehe...så kan i passende spise en røvfuld(høhø) svesker, skylle ned med amerikansk olie...vente på en let buldren fra maven og så spise en kiks med zoolac på...:engel::mrgreen:

 

TO LATE.. :mrgreen: Pro-kolin smager klart bedre end Zoolac :mums: Men har dog ikke lige prøvet med kiks til :blink: nyt forslag til frokostbordet næste gang !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo ved en tidligere lejlighed bekendt at jeg smager på hundenes foder, godbidder etc. fordi...fordi ja det gør jeg...hehe...

 

synes nogen af jer skylder mig at smage på de forskellige "medikamenter"...:-D...fiskeolie inkl...hehe...så kan i passende spise en røvfuld(høhø) svesker, skylle ned med amerikansk olie...vente på en let buldren fra maven og så spise en kiks med zoolac på...:engel::mrgreen:

 

Vi skylder ikke vores hunde noget, vi har jo DIG til at gengive det for os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg gået glip af noget???

 

Har Aslan haft dårlig mavse?

 

Mht til Zoolac så bliver det gradvist bedre for hver dag de får pastaen, men det har du sikkert erfaret :mrgreen:

 

God bedring til Asle :ae:

 

 

Ja det har han :(

 

Den var så slem at jeg næsten kastede op den ene gang han sked :badr:

og jeg plejer ellers ikke at være sippet :mrgreen:

 

Men nu er den fast igen :klap2: og lugter "normalt" igen :klap2:

Han er frisk og glad (det har han nu været i alle dagene med dårlig mave), men hvad han har spist ved jeg ikke. Men noget har da ødelagt hans mave totalt:roll:

 

tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...