Hop til indhold

Hvorfor knurrede han af den!???


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Vi gik en tur igennem vores lille hundeskov sammen med svea og stjernetossen igår, hyggeligt og lexus viste sig både fra klove siden og fra hans dårlige side...

 

Vi har lige taget hundene i snor da der kommer en lille sort terrier ting som jeg ikke lige kender, jeg trækker over i den anden side af stien så lexus er længst væk fra terrieren. Da vi så passere den lille begynder lexus at brumme af den og trække over mod den, halen let løftet, hovede ned så det ca flugter med skulderhøjden ørene let frem, han gør sig ikke bred.

Han får et NEJ:evil:! vil du da holde op! Så var der heller ikke mere i det...

Men hvorfor gjorde han det, den terrier var så lille af den ikke kunne udgøre en fare for noget eller nogen, der var ingen godbidder fremme på "gerninges" tidspunktet, der var efter min bedste overbevisning intet han kunne/skulle beskytte, bortset fra svea. Men hun var heller ikke i fare.. underlige lexus:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen hunde udstråler bare et eller andet som vores hund ikke kan lide, og det har ikke noget med størrelsen at gøre. Så et eller andet ved denne hund har provokeret Lexus, måske udstrålede den "her kommer jeg" eller et eller andet som vi mennesker ikke lige kan se.

 

Jeg tror bare, at vi må vænne os til at nogle hunde kan vores egne hunde bare ikke lide, heller ikke på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frank: I går morges stod jeg op og satte Pelle i bilen.

Drejede nøglen og den sagde bare en underlig lyd?

 

Jeg forstår det ikke for der var benzin på, det elektriske fungerer og alt andet så også ud til at virke.

 

Hvorfor startede bilen ikke?

 

Kan det have været fugt? Vejret var ellers tørt så det tror jeg ikke...

 

Kan du se hvor jeg vil hen? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af disse små hunde er ret så fremme i sandalerne og det er slet ikke usædvanligt, at de knurrer allerede på afstand.

MÅSKE har den gjort det...

 

Jeg kendte engang den lækreste goldenhan, god og mild og sår'n men af en eller andet grund blev han altid genstand for andre hanners knurren og udfald. Ikke så sjældent kom han også op at slås..

 

Han var naturligvis helt uskyldig :shock:

 

En dag jeg lige skulle holde ham for ejeren opdagede jeg så at hver gang en hanhund passerede dirrede det i linen. Kasper stod og knurrede, men så lydløst at jeg ikke kunne høre det.

Det kunne de andre hunde til gengæld og der lå svaret nok på alle de "uprovokerede overfald" han havde måtte lægge krop til - den lille stakkel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Frank: I går morges stod jeg op og satte Pelle i bilen.

Drejede nøglen og den sagde bare en underlig lyd?

 

Jeg forstår det ikke for der var benzin på, det elektriske fungerer og alt andet så også ud til at virke.

 

Hvorfor startede bilen ikke?

 

Kan det have været fugt? Vejret var ellers tørt så det tror jeg ikke...

 

Kan du se hvor jeg vil hen? :blink:

:lol: Det kunne være kulene i starten eller platinderne, et par venlig klap med enden af en skruetrækker på starteren så køre den igen, jeg ville overveje at få kikket på den starter:blink:

 

Ja jeg kan godt se hvad du mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

ET godt bud..

 

westier er generelt nogle små hidsig proppe :evil: jeg har i hvert fald ikke mødt en endnu der ikke skabte sig, og kun en som cujo ikke knurrede igen af og det er en tæve :blink:

 

Det er ikke alt man behøver analysere og tænke over, nogle gange foregår der bare småting vi hverken ser eller hører hund og hund imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

ET godt bud..

 

westier er generelt nogle små hidsig proppe :evil: jeg har i hvert fald ikke mødt en endnu der ikke skabte sig, og kun en som cujo ikke knurrede igen af og det er en tæve :blink:

 

Det er ikke alt man behøver analysere og tænke over, nogle gange foregår der bare småting vi hverken ser eller hører hund og hund imellem.

 

Westier er hvide :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af disse små hunde er ret så fremme i sandalerne og det er slet ikke usædvanligt, at de knurrer allerede på afstand.

MÅSKE har den gjort det...

 

Jeg kendte engang den lækreste goldenhan, god og mild og sår'n men af en eller andet grund blev han altid genstand for andre hanners knurren og udfald. Ikke så sjældent kom han også op at slås..

 

Han var naturligvis helt uskyldig :shock:

 

En dag jeg lige skulle holde ham for ejeren opdagede jeg så at hver gang en hanhund passerede dirrede det i linen. Kasper stod og knurrede, men så lydløst at jeg ikke kunne høre det.

Det kunne de andre hunde til gengæld og der lå svaret nok på alle de "uprovokerede overfald" han havde måtte lægge krop til - den lille stakkel :-D

Ja, det kunne da meget vel have været det. Hvis det var jamen så var min "irettesættelse" af lexus uberettiget.

Han overlever jo nok uden de store mentale skader:lol::blink:

 

Det værste ved at læse alle de bøger og hunde adfærd er at jeg bliver ved med at tænke en situation igennem, analysere, går situationen igennem....Finder ikke et svar, roder bøgerne igennem, stadig intet svar. Hvad er der så tilbage...HF og Ninjamor:-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder med på den med at nogen hunde bare ikke kan lide nogen andre hunde. Cookie gør det også. Og det er SÅ forskelligt. Dog er vi rimeligt sikre i kategorierne "store gravhunde" og "muskelhunderacer". Dem kan hun bare ikke lide. Og så er der de andre, en bestemt lille chihuahua, en stor schæfer, en brun lab, en lille golden hvalp, jamen altså.. Det er bare så forskelligt. Jeg synes det er cool nok.

Hun skal da ikke tvinges til at være lalleglad overfor en hund hun af eller anden grund ikke bryder sig om, ligeså vel som jeg ikke gider gå hen og snakke med den sære genbo eller vrisser af en bestemt pige der bor herude fordi hun bare er.. SUPERenormtmegettræls i mine øjne. Hun har ikke gjort noget. Jeg kan bare ikke lide hende. Og det tror jeg bare er det samme med hunde.

Så længe hun stadig bliver overvildtlykkelig når vi møder hunde hun bare lige svinger med, med det samme så er det fint for mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder med på den med at nogen hunde bare ikke kan lide nogen andre hunde. Cookie gør det også. Og det er SÅ forskelligt. Dog er vi rimeligt sikre i kategorierne "store gravhunde" og "muskelhunderacer". Dem kan hun bare ikke lide. Og så er der de andre, en bestemt lille chihuahua, en stor schæfer, en brun lab, en lille golden hvalp, jamen altså.. Det er bare så forskelligt. Jeg synes det er cool nok.

Hun skal da ikke tvinges til at være lalleglad overfor en hund hun af eller anden grund ikke bryder sig om, ligeså vel som jeg ikke gider gå hen og snakke med den sære genbo eller vrisser af en bestemt pige der bor herude fordi hun bare er.. SUPERenormtmegettræls i mine øjne. Hun har ikke gjort noget. Jeg kan bare ikke lide hende. Og det tror jeg bare er det samme med hunde.

Så længe hun stadig bliver overvildtlykkelig når vi møder hunde hun bare lige svinger med, med det samme så er det fint for mig :)

Tja det er jo sikkert det, han er bare ikke så unik som jeg havde gået og håbet på.....Han bliver jo så nok bare ikke "godkendt" som terapihund:cry:. Men skidt, vi kan stadig hjælpe rigtig mange lidt på vej:blink::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Det kunne være kulene i starten eller platinderne, et par venlig klap med enden af en skruetrækker på starteren så køre den igen, jeg ville overveje at få kikket på den starter:blink:

 

Ja jeg kan godt se hvad du mener.

 

Dyygtiii... Jep det kan være så meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kunne da meget vel have været det. Hvis det var jamen så var min "irettesættelse" af lexus uberettiget.

Han overlever jo nok uden de store mentale skader:lol::blink:

 

Det værste ved at læse alle de bøger og hunde adfærd er at jeg bliver ved med at tænke en situation igennem, analysere, går situationen igennem....Finder ikke et svar, roder bøgerne igennem, stadig intet svar. Hvad er der så tilbage...HF og Ninjamor:-D:blink:

 

Surt show...

 

Jeg er stoppet med at analysere i hverdagen, man bliver bare "skør" af det og alt kan ikke forklares...

 

Som den anden dag da Pelle gik på tværs af sin bedstesteste veninde "tøjten" Thea da hun ville jage Millekatten ud af vores have. Pelle løb ind foran Thea, stoppede op og SÅ på hende.

Hun standsede jagten og Mille SPADSEREDE ud af haven.

 

Var det så Pelle der sagde: Du skal ikke jagte Mille eller sagde han:"Hvis Mille skal jagtes skal JEG gøre det"?

 

Altså passede han på "flokken" eller passede han på sit jagtobjekt?

 

Jeg har valgt hvad han gjorde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt show...

 

Jeg er stoppet med at analysere i hverdagen, man bliver bare "skør" af det og alt kan ikke forklares...

 

Som den anden dag da Pelle gik på tværs af sin bedstesteste veninde "tøjten" Thea da hun ville jage Millekatten ud af vores have. Pelle løb ind foran Thea, stoppede op og SÅ på hende.

Hun standsede jagten og Mille SPADSEREDE ud af haven.

 

Var det så Pelle der sagde: Du skal ikke jagte Mille eller sagde han:"Hvis Mille skal jagtes skal JEG gøre det"?

 

Altså passede han på "flokken" eller passede han på sit jagtobjekt?

 

Jeg har valgt hvad han gjorde :blink:

:lol: Sæ'fø'li sagde pelle: Du skal ikke jagte Mille, og sæfø'li passede han på flokken:-D Der er da ikke andre muligheder:mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt show...

 

Jeg er stoppet med at analysere i hverdagen, man bliver bare "skør" af det og alt kan ikke forklares...

 

Som den anden dag da Pelle gik på tværs af sin bedstesteste veninde "tøjten" Thea da hun ville jage Millekatten ud af vores have. Pelle løb ind foran Thea, stoppede op og SÅ på hende.

Hun standsede jagten og Mille SPADSEREDE ud af haven.

 

Var det så Pelle der sagde: Du skal ikke jagte Mille eller sagde han:"Hvis Mille skal jagtes skal JEG gøre det"?

 

Altså passede han på "flokken" eller passede han på sit jagtobjekt?

 

Jeg har valgt hvad han gjorde :blink:

 

Mens vi passede FOX´s hunde havde jeg også en sjov oplevelse.

 

Vi har kanin i et bur i haven, og sookie synes den var det oplagte jagtopjekt, så hun farer hen og forsøger at fange kaninen, hvorefter mor Freja stille og roligt går hen til Sookie og brummer lidt, hvorefter Sookie ikke så meget som kaster et blik på kaninen resten af ugen :-D

 

Damn de kan altså noget de hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Sæ'fø'li sagde pelle: Du skal ikke jagte Mille, og sæfø'li passede han på flokken:-D Der er da ikke andre muligheder:mrgreen::blink:

 

Sæfø'li ikke.

Tidligere gik han faktisk med i jagten, sådan lidt "hvad, HVOR?" agtigt

Link til indlæg
Del på andre sites

westier er generelt nogle små hidsig proppe :evil: jeg har i hvert fald ikke mødt en endnu der ikke skabte sig, og kun en som cujo ikke knurrede igen af og det er en tæve :blink:

 

Desværre er vores gamle westie død, men han har aldrig nogensinde været en hidsigprop! En skam i ikke lige kunne møde ham, han var som en sukkerstang, var han :engel:

Udfra ham har jeg altid elsket westier, og har ikke endnu mødt en sur en af slagsen..

 

Hvis nu den anden sorte hund har knurret lydløst, ér det så forkert hvis man retter sin egen hund? Ikke siger nej eller skælder ud selvfølgelig, men siger "såså" og går væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mens vi passede FOX´s hunde havde jeg også en sjov oplevelse.

 

Vi har kanin i et bur i haven, og sookie synes den var det oplagte jagtopjekt, så hun farer hen og forsøger at fange kaninen, hvorefter mor Freja stille og roligt går hen til Sookie og brummer lidt, hvorefter Sookie ikke så meget som kaster et blik på kaninen resten af ugen :-D

 

Damn de kan altså noget de hunde:mrgreen:

 

Ja, det er fantastisk at se på

Link til indlæg
Del på andre sites

Mens vi passede FOX´s hunde havde jeg også en sjov oplevelse.

 

Vi har kanin i et bur i haven, og sookie synes den var det oplagte jagtopjekt, så hun farer hen og forsøger at fange kaninen, hvorefter mor Freja stille og roligt går hen til Sookie og brummer lidt, hvorefter Sookie ikke så meget som kaster et blik på kaninen resten af ugen :-D

 

Damn de kan altså noget de hunde:mrgreen:

Jeg har set lexus gøre præcis det samme over for Ludvig boxeren da Ludvig blev lige lovlig vild overfor puk gravhunden. også da en goldie ville stjæle Berner Luna' pind :lun: Og da Dumle var ved at være i problemer med to jagthunde mandede lexus sig op:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set lexus gøre præcis det samme over for Ludvig boxeren da Ludvig blev lige lovlig vild overfor puk gravhunden. også da en goldie ville stjæle Berner Luna' pind :lun: Og da Dumle var ved at være i problemer med to jagthunde mandede lexus sig op:lun:

 

Skønt:5up:

 

Jeg er dybt fascineret af hundenes samspil:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...