Hop til indhold

Hjælp.. Min hvalp hoster og snotter.

Gæst Muffin
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig i denne situation.

Jeg har en mops ved navn muffin på 4 måneder og 2 uger. Hun hoster rigtig meget, mest når hun lige er vågnet og når hun er meget aktiv. Hendes næse løber meget og der kommer grøn snot ud af hendes næse.

Jeg har været til dyrelægen for dette en gang, hvor hun røg på pencilen og fik noget antibiotika, men dyrelægen sagde, at det selvfølgelig virkede meget kraftigere at have en forkølet hund med flad næse, end en med udstående/normal næse. Det lød på dyrelægen som om, at så længe min hvalp var i hopla og ikke virkede sløv eller medtaget fysisk, skulle hun nok komme over det.

Ville gerne høre om nogle har nogle ideer/tricks til at kommer over en forkølelse, eller om den eneste vej er dyrelægen, dog ville jeg mene hundes immunforsvar skulle kunne lære og klare det selv, da dette nok ikke er sidste gang hun bliver forkølet.

Kan nogle hjælpe mig og min lille hund? :(

På forhånd tak :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig i denne situation.

Jeg har en mops ved navn muffin på 4 måneder og 2 uger. Hun hoster rigtig meget, mest når hun lige er vågnet og når hun er meget aktiv. Hendes næse løber meget og der kommer grøn snot ud af hendes næse.

Jeg har været til dyrelægen for dette en gang, hvor hun røg på pencilen og fik noget antibiotika, men dyrelægen sagde, at det selvfølgelig virkede meget kraftigere at have en forkølet hund med flad næse, end en med udstående/normal næse. Det lød på dyrelægen som om, at så længe min hvalp var i hopla og ikke virkede sløv eller medtaget fysisk, skulle hun nok komme over det.

Ville gerne høre om nogle har nogle ideer/tricks til at kommer over en forkølelse, eller om den eneste vej er dyrelægen, dog ville jeg mene hundes immunforsvar skulle kunne lære og klare det selv, da dette nok ikke er sidste gang hun bliver forkølet.

Kan nogle hjælpe mig og min lille hund? :(

På forhånd tak :vinken:

Hvis det er anden gang i løbet af et par måneder, kunne det jo være at den medicin du fik ikke har slået det helt ned, i første omgang. Mine hunde har da været forkølede men aldrig haft grønt snot (som jo indikerer betændelse).

Det er muligt at din hunds imunforsvar selv ville kunne klare infektionen på sigt, men jeg synes bare hun burde bruge sin energi på at danne en sund krop og have energi til at opleve verden, istedet for at skulle bekæmpe sygdom. Desuden kan infektioner i luftvejene skade på sigt, hvis de ikke bliver behandlet (ihvertfald hos mennesker) så afsted til Dr. Dyr. :vinken:

Vil da samtidig lige slå et slag for sygeforsikringer. Det koster ca. 1200 kr årligt men det fjerner meget af de økonomiske spekulationer,... hos mig ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil afgjort sige dyrlæge!

Jeg har aldrig nogen sinde haft en hund som var forkølet! for mig lyder det du beskriver som noget andet, der er fx hundesyge og hunde influenza mange steder i landet lige nu!

Så jo jeg ville være bekymret:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, mange tak for jeres besvarelser.

Så må vi afsted til dyrelægen.

Jeg har en udvidet forsikring på hende, så kan jeg bruge denne for at få beløbet reduceret hos dyrelægen?

Sidste gang blev det lidt over 700 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Okay, mange tak for jeres besvarelser.

Så må vi afsted til dyrelægen.

Jeg har en udvidet forsikring på hende, så kan jeg bruge denne for at få beløbet reduceret hos dyrelægen?

Sidste gang blev det lidt over 700 kr.

Nej - det er bare udvidet ansvarsforsikring.. Den kan du ikke bruge. Du skal have en decideret sygeforsikring - og det er en virkelig god ide.

Link til indlæg
Del på andre sites