Hop til indhold

Hvor meget?


Gæst Anni A
 Share

Recommended Posts

Hvordan finder jeg ud af hvor meget foder Molly skal have, når hun går fra hvalpe foder til voksen foder?

Kan bare ikke finde det nogen steder.

 

Molly er en papillon, og vejer ca. 2,8 kg.

 

Pt. får hun 60 gram orijen/olivers hvalpefoder, og skal over på 100% orijen voksenfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vejledning fra Producenten:

 

http://www.orijen.ca/orijen/products/adultFeeding.aspx

 

Den går dog fra 1-10kg, så måske du skal give mindre end det der står :hmm:

 

Hvis du kender hendes normalvægt/idealvægt, så ville jeg nok forsøge med lidt mindre foder, og så holde øje med om hun holder vægten. Så længe hun ikke er tydeligt sulten, så har jeg den holdning, at for lidt er bedre end for meget.. Så må man give lidt mere, hvis det viser sig ikke helt, at være nok! :5up: Start evt. ud med de 60g/dag som hun får nu.

 

Ved ikke om det er det samme, men vores killing på 2,5kg får ca 70g Orijen Cat/dag, men skal snart lidt ned i mængde..

Redigeret af n1nna
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager det som regel ganske oppe fra og ned i forhold til foder, og fordrer på intet tidspunkt efter producentens anbefalinger, men efter hvordan hundene ser ud.

 

Så hvis det var mig, ville jeg fortsætte på samme mængde som du kører med nu, og så skrue op eller ned alt efter hvordan hunden ser ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan finder jeg ud af hvor meget foder Molly skal have, når hun går fra hvalpe foder til voksen foder?

Kan bare ikke finde det nogen steder.

 

Molly er en papillon, og vejer ca. 2,8 kg.

 

Pt. får hun 60 gram orijen/olivers hvalpefoder, og skal over på 100% orijen voksenfoder.

 

 

Hvalpefoder er lavet med ekstra meget af det som hvalpe skal have og voksenfoder er afstemt til voksne dyr. Derforskal du egentligt bare fortsætte med den mængde du allerede giver hende, Altså de 60 g. dog nu med voksenfoder. Du vil hurtigt se om det er for meget eller for lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...