Hop til indhold

En hel uge næsten uden problemer

Gæst Maja
 Share

Recommended Posts

En hel uge er nu gået, hvor Lady og Odin har været sammen det meste af dagen. Og stort set uden problemer :-D Kun ganske enkelte knurren af hinanden, men ingen slåskampe.

Om natten sover Lady stadig sammen med Balou, ligesom jeg sørger for at adskille dem når jeg skal ud at handle, eller andet væk fra hjemmet. Ihvertfald ind til jeg føler mig tryg ved at lade dem være sammen, uden opsyn. Og da tænker jeg at det må være om natten, vi starter med at lade Lady og Odin være sammen, før de får lov at være alene sammen, uden at vi er i nærheden. Men det må komme hen ad vejen.

Her i weekenden har de alle 3 været sammen. Dørene har stået åbne, så de alle har kunnet gå ind og ud, som de selv ville, og de har været på marken alle 3 :-) Men ikke alene. Som regel har Claus gået med dem, eller også os begge. Og det har gået fint. Men lukke dem alene derned, tør jeg ikke endnu. Jo Lady og Odin går fint. Og selvfølgelig Lady og Balou. Men Jeg føler ikke at være klar til at lukke de 2 hanner sammen uden opsyn endnu.

Men alt i alt, synes jeg det har været en god uge :-D

Men noget jeg er træt af, det er de rifter/flænger de fik i ørene de første par dage, hvor de var oppe at toppes :( odin er hel og fin igen. Men både Lady og Balou har nogle kedelige flænger i ørene. Lady kan jeg få lov at tørre af, og pudre med noget steriliserende talkum. Men Balou er håbløs at komme i nærheden af, når han opdager at det er hans ører jeg gerne vil tørre af for blod, samt pudre. Har også forsøgt med flydende plaster uden held. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at give det fred til at hele.:confused:

Og så al den flappen med ørene :( Jeg har jo blodstænk over alt snart. Synes jeg vasker vægge og møbler af hele tiden. Overvejer krave ? Har også forsøgt at forbinde ørene/putte dem i nogle sokker med elastikker i, lidt som man havde i sine vanter som barn :mrgreen: Men det holder jo ikke, og kan da godt forstå at hundene ikke synes det er sjovt. De er jo flappet af, lige så hurtigt som jeg forsøger at sætte dem på.

Så gode råd søges, hvis de findes.

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

En hel uge er nu gået, hvor Lady og Odin har været sammen det meste af dagen. Og stort set uden problemer :-D Kun ganske enkelte knurren af hinanden, men ingen slåskampe.

Om natten sover Lady stadig sammen med Balou, ligesom jeg sørger for at adskille dem når jeg skal ud at handle, eller andet væk fra hjemmet. Ihvertfald ind til jeg føler mig tryg ved at lade dem være sammen, uden opsyn. Og da tænker jeg at det må være om natten, vi starter med at lade Lady og Odin være sammen, før de får lov at være alene sammen, uden at vi er i nærheden. Men det må komme hen ad vejen.

Her i weekenden har de alle 3 været sammen. Dørene har stået åbne, så de alle har kunnet gå ind og ud, som de selv ville, og de har været på marken alle 3 :-) Men ikke alene. Som regel har Claus gået med dem, eller også os begge. Og det har gået fint. Men lukke dem alene derned, tør jeg ikke endnu. Jo Lady og Odin går fint. Og selvfølgelig Lady og Balou. Men Jeg føler ikke at være klar til at lukke de 2 hanner sammen uden opsyn endnu.

Men alt i alt, synes jeg det har været en god uge :-D

Maja

Tillykke med det, eller hvad man nu siger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det, eller hvad man nu siger :-D

Ja, jeg ved ikke hvad man siger i dette tilfælde, men tak alligevel :-)

Kan se, at Balou og Odin ind imellem kigger ind/ud til hinanden. Knurrer lidt ( hvilket nok fejlagtigt får mig til at få nervøse trækninger ) og så går de hver til sit igen.

I dag, fulgte Odin efter, da Balou gik ned på marken. de gik lidt omkring hinanden, og så ind igen, og lagde sig i hver sin ende af huset.

Men jeg håber da, at de hen ad vejen kommer til at føle sig så trygge ved hinanden, at de i længere tid af gangen, kan være i samme rum. Jeg tænker, bare de har deres frie valg mulighed, for at kunne gå hver for sig ?

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt!! Ved desværre ikke hvad du skal gøre med øret...

Husk at du kan snyde Balou og Odin til at være lidt vilde med hinanden - hver gang de bliver sat sammen er der oksesteg på menuen... Eller andet vildt lækkert og måske knapt så dyrt hehe, men pointen i at det er vildt gode godbidder som kun gives i den forbindelse - som på sigt giver de 2 hanhunde nogle positive associationer når de ser den anden.

Her er kattens vådkost, A38 og leverpostejsmadder verdens bedste.

Fik katten og hunden til at sidde ved siden af hinanden (altså med mig i midten) igår og spise kattemad :mums:

Men ja, tid gør også altid underværker, er sikker på at hvad end du gør nu, er godt :-D De mærker jo også din udstråling, så når du forholder dig roligt til situationen, gør de også nemmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt!! Ved desværre ikke hvad du skal gøre med øret...

Husk at du kan snyde Balou og Odin til at være lidt vilde med hinanden - hver gang de bliver sat sammen er der oksesteg på menuen... Eller andet vildt lækkert og måske knapt så dyrt hehe, men pointen i at det er vildt gode godbidder som kun gives i den forbindelse - som på sigt giver de 2 hanhunde nogle positive associationer når de ser den anden.

Her er kattens vådkost, A38 og leverpostejsmadder verdens bedste.

Fik katten og hunden til at sidde ved siden af hinanden (altså med mig i midten) igår og spise kattemad :mums:

Men ja, tid gør også altid underværker, er sikker på at hvad end du gør nu, er godt :-D De mærker jo også din udstråling, så når du forholder dig roligt til situationen, gør de også nemmere.

Lyder som en god ide, det med lidt ekstra lækkert når de er sammen. :-)

Vi har også katte, og Odin og dem har altid kommet godt ud af det med hinanden. Heldigvis ser Lady og Balou ud til, også at være vandt til katte, for de snuser blot til dem, og ser ellers ud til at have forståelse for, at de altså også bor her.

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Skipper er lidt sær, vi fik ham som killing da det virkede som om hans mor (udekat) var død, han gik rundt og miavede meget ulyksaligt, men han var bange for mennesker.

Med god mad, kys og kæl var vi hans bedste venner på et døgn.... Men, har taget næsten 1,5 år før andre folk har måttet kæle for ham :shock:

I starten gik det fint, men som han blev voksen begyndte han at gå væk fra andre.

Ved os er han den største kæledægge, kommer troligt hver morgen og aften og tramper på os og sniger sig under dynen så han kan ligge som en smørklat i midten osv.

Alle andre dyr og mennesker gider han overhovedet ikke :rolleyes:

Buddha vil overdrevent gerne lege med ham, det er ikke sådan at Skipper løber skrigende bort, han synes bare at hunden er irriterende, så derfor at jeg, nu hvor de har vænnet sig til synet at hinanden, er begyndt at få dem til at spise godbidder eller andet i nærheden af hinanden, mest for kattens skyld. De ligger også tættere og tættere på hinanden når de sover, så det skal nok komme stille og roligt, glæder mig til at de begynder at sove i ske :-D

Link til indlæg
Del på andre sites