Hop til indhold

Pigmentering på trædepuder


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe har stadig poter, der næsten er lige så lyserøde, som da jeg fik ham. Et par helt lyserøde puder har dog fået en sort plet hver. Nogle få er helt sorte, men de fleste er langt mere lyserøde end de er sorte.

 

I hvor lang tid bliver hvalpen ved med at få pigment, og bliver Møffe nok ved med at have lidt lyserøde poter, når det ikke er blevet bedre nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hved jeg jo ikke hvordan er Berner's pigmentering er, men jeg kan da fortælle at Baldur (snart 3 år) stadig har lyserøde poter, dog med nogle pletter hist og pist.

 

Hehe, oka :-D Azuro er også lyserød på puder, ikke helt, mere sådan 60% sort og 40¤ lyserød-agtigt. Men var nu mere interesseret i at vide, om der stadig var rimelige chancer for, at det lyserøde forsvinder - foretrækker altså helt klart sorte trædepuder :lol: Men ellers må det jo blive hans charme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det måske afhænger lidt af pelsens farve på fødderne, og Baldur har hvid pels her, og har derfor heller ikke rigtig udviklet pigment her.

 

Men det er mit eget personlige gæt, og der er absolut intet videnskabeligt over det :lol:

 

Sjovt, det har jeg faktisk også overvejet :hmm: Studerede nemlig Møffes poter og der var mere tendens til pigmentering ved den mørke pels... Men jeg aner det ikke, Møffe er trods alt et noget spinkelt grundlag at bygge en tese op på :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, det har jeg faktisk også overvejet :hmm: Studerede nemlig Møffes poter og der var mere tendens til pigmentering ved den mørke pels... Men jeg aner det ikke, Møffe er trods alt et noget spinkelt grundlag at bygge en tese op på :genert:

 

Jamen nu er vi to der har gjort os denne erfaring, så må det hermed være dokumenteret nok til, at det er videnskabeligt bevist :5up: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen nu er vi to der har gjort os denne erfaring, så må det hermed være dokumenteret nok til, at det er videnskabeligt bevist :5up: :blink:

 

Simpelthen, to ud af to hunde viser større tendens til manglende pigmentering ved lys pels - ergo er det fakta! Sådan! 100%, så kan det da ikke blive bedre veldokumenteret? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jamen nu er vi to der har gjort os denne erfaring, så må det hermed være dokumenteret nok til, at det er videnskabeligt bevist :5up: :blink:

 

Nope... Freya er jo som bekendt.... hvid... og hendes trædepuder startede med at være lyserøde, men er nu sorte alle sammen:lol:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope... Freya er jo som bekendt.... hvid... og hendes trædepuder startede med at være lyserøde, men er nu sorte alle sammen:lol:...

 

Kan du huske, hvor hurtigt de blev sorte? Ved godt det ikke er meget at have det i, men er nyyyyyysgerrig! :ivrig:

 

Forresten - din tese virker ikke, for du kan ikke se, hvor hurtigt det kom på det hvide i forhold til i det mørke :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kan du huske, hvor hurtigt de blev sorte? Ved godt det ikke er meget at have det i, men er nyyyyyysgerrig! :ivrig:

 

Forresten - din tese virker ikke, for du kan ikke se, hvor hurtigt det kom på det hvide i forhold til i det mørke :mrgreen: :blink:

 

Uha.. jeg mener at vi skulle helt hen til 7-8 mrd:blink:... kan desværre ikke huske det helt.:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Håber du husker ret, så Møffe også får nogle fine, sorte poter :5up:

 

Hvad med hans negle... er de også lyserøde eller??

 

Freyas negle er jo lyserøde... så det er jo forholdsvis mærkeligt nu når hun har sorte trædepuder..

 

Freya har endvidere en hjertetrædepude på den ene pote..:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hans negle... er de også lyserøde eller??

 

Freyas negle er jo lyserøde... så det er jo forholdsvis mærkeligt nu når hun har sorte trædepuder..

 

Freya har endvidere en hjertetrædepude på den ene pote..:hjerte:

 

Det varierer. Der hvor han har helt sorte trædepuder er de også sorte :-) Dem der er sådan "in between" er enten lyse eller sorte - ret praktisk egentlig, at han stadig havde lyserøde negle, da jeg klippede dem for et par dage siden - ellers havde jeg ingen anelse haf t om, hvor langt ind, man må klippe :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det varierer. Der hvor han har helt sorte trædepuder er de også sorte :-) Dem der er sådan "in between" er enten lyse eller sorte - ret praktisk egentlig, at han stadig havde lyserøde negle, da jeg klippede dem for et par dage siden - ellers havde jeg ingen anelse haf t om, hvor langt ind, man må klippe :shock:

 

Jeg er også super taknemmelig for at Freya har lyserøde negle.. jeg tror simpelthen ikke at jeg turde klippe selv hvis de var sorte...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...