Hop til indhold

handel i udlanet


Gæst Læder mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Læder mor

her er en tråd hvor man kan skrive hvor mange penge man har sparet på den enkelte handel i forhold til køb i danmark

 

min regning danske priser

to innotek anti bark halsbånd (kender godt de flestes mening om dem

pris i alt 1600,-

lemon spray 8 X 125 kr

pris i alt 1000,-

kong air bolde med lyd

pris i alt 40,-

harfjerner firkant

pris i alt 89

4 stk batterier a 50 kr

pris i alt 200,-

hængekøje

pris ialt ca 400,-

 

samlet i alt dk pris 3329,-

 

uk priser i pund

 

to stk innotek anti bark

pris i alt 89,-

4 stk batterier

pris i alt 11,-

8x lemonspray

pris i alt 56-

kong bolde med lyd

pris i alt 3

hårfjerner firkant

pris i alt 4

cleo hængekøje

pris i alt ca 49

porto

pris i alt

20

rabat 10

samlet beløb i pund 202

omregnet til DK. i alt 1649

 

samlet besparelse i alt 1680,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A

Jeg skrev den 13.09.2009 nedenstående indlæg i tråden produkter/leverandører:

Jeg kan konstarere, at det ikke bare er momsen, der er årsag til, at vi betaler mere for varer købt i danmark. Har netop købt 2 stk. Hatchweel WhiteChalk Block White hos DeZynaDog i England til en samlet pris inkl. forsendelse af 58 kr. Jeg har set, at en blok i Danmark koster 62 kr., hertil skal også lægges forsendelsesomkostningeròg evt. ekspeditionsgebyr.

Jo, så det kan godt betale sig at købe i udlandet.

"Betaler vi for meget i Danmark for pelspleje- og soigneringsprodukter m.m.?

 

Svaret må efter min mening være et ja, især hvis man går efter mærkevarer.

 

Sammenligner man danske priser med priser i USA og England, må man konstatere, at der kan være ret så store besparelser at hente ved at købe produkterne i udlandet. F. eks købte jeg på et tidspunkt den nye quickfinder deluxe negleklipper, som jeg sparede 300 kr. på. På kamme, børster, klippemaskiner og trimmekniver m.m. er der også store besparelser at hente. Jeg har netop købt 2 Spratt kamme og sparede henholdsvis 66 kr. og 100 kr.

 

Mange produkter kan med fordel købes på nettet; specielt i England og USA er produkterne billige. Dog nok billigst i USA (desværre). Når jeg siger desværre, er det fordi, man kan risikere at skulle betale told og moms + fortoldningsgebyr, og er det tilfældet, ryger besparelsen. Men handler du i England, er der ingen problemer. Jeg har nedenfor anført de vigtigste regler for internethandel for private.

 

Selv handler jeg en del på ebay.com (USA), ebay.co.uk, Amazon.com(USA) og Amazon.co.uk. Endvidere findes der rigtig mange gode petstores i USA og England.

 

Jeg ved ikke, hvorfor priserne i Danmark skal ligge så meget over de udenlandske, måske er der nogen, som kan komme med en god og overbevisende forklaring? "

 

Køb i andre EU-lande

 

Moms

Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med eventuelle fragtomkostninger.

Køb uden for EU

Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til SKAT ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Hertil lægges et fortoldningsgebyr på 155 kr. Link til Post Danmark: http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Jeg handler også mere og mere i England, først var det kun ting til hunde osv. men nu er der ved at snige sig andre ting ind også.

jeg har også haft rigtig god kontakt via E-mail til den forretning jeg har handlet med, fx. havde jeg bestilt nogle batterier til de der gø halsbånd, men var ikke helt sikker på det var de rette selv om jeg havde betalt regningen, de skrev så dagen efter at de havde sendt de rigtige med pakken for det var de forkerte jeg havde bestilt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...