Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Buju

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Indlæg skrevet af Buju

  1. Besvaret

    Jeg har nogle spørgsmål vedr. træning, jeg håber I kan hjælpe mig med. For nogle uger siden prøvede jeg at starte til hundetræning med mine Chihuahua hvalpe, der nu er lidt over 5 måneder. Men det gik ikke særlig godt og vi har ikke været der siden. Som skrevet i en anden tråd er den ene meget bange for andre hunde, så ja, den kunne vi jo ikke rigtig få til at koncentrere sig, fordi den var så bange og rystede og ville op eller løb væk fra de andre hunde. Den anden er ikke bange, men var bare meget ”vild” og ville lege med de andre, så det var også svært at få den til at koncentrere sig. Da det var første gang jeg nogensinde var til hundetræning, synes jeg det var meget forvirrende og der var ret mange hunde og for lidt tid til den enkelte. Det var desuden et blandet hold med alle racer, så fx en rottweiler hjælper jo heller ikke liiige på den ene hunds angst-problem. Det var desuden meget koldt den dag og det bliver jo kun koldere, så en blanding af angst og kulde hjalp heller ikke ligefrem. Efter den dag besluttede vi at det måske var en bedre idé, at gå et sted, hvor der var hold for små hunderacer og et sted, hvor der måske også var mindre hunde og derfor mere tid til os, der er meget grønne omkring hundetræning. Efter at have søgt lidt herinde fandt vi frem til Futtes Hundeskole, som er den eneste, der ligger tæt på os, jeg lige kunne finde frem til. Men deres hold er optagede resten af året. Vi tænkte derfor at starte til foråret, hvor vejret måske også er bedre. Men mit spørgsmål ligger nu i om det kan blive for sent for en hund at starte til hundetræning?

     

    I mellemtiden ville vi jo så nemlig møde en masse hunde, så den ene ikke vil være ligeså bange for andre hunde. Og i mellemtiden er vi også gået i gang med at træne dem selv. Jeg træner p.t. ”sit” og de er rigtig dygtige, men spørgsmålet er, hvornår stopper man med at give dem godbidder ved de her tricks? Selvfølgelig skal de vel sidde fast hos hunden 95% eller noget i den dur, men hvornår ved jeg ligesom om det sidder fast? For selvom jeg kan få dem til at sitte nu, uden at se kan se nogen godbid, føler jeg det er for tidligt at stoppe, for vi har kun trænet det en uge eller sådan noget? Og hvornår kan man begynde at lære dem andre tricks, så de ikke bliver forvirrede og jeg forværre træningen? Undskyld, hvis jeg spørger dumt, ved ikke så meget om hundetræning ;b

     

    Jeg ved da Ninjamor arrangerede noget hundetræning for små hunde i København på et tidspunkt, kan dog ikke lige huske linket til hjemmesiden.

  2. Besvaret

    Der der berørte mig mest ved programmet i går var rævene. Sikkert fordi de er "hundeagtige" - og når man nu ved hvordan en ræv lever i naturen, med et stort territorium, som den bevæger sig meget rundt i, så virker det helt grotesk at tro at dyret kan tilbringe hele sit liv i et bur på 0,8 m2 uden at tage skade.

     

    Ja dem var jeg også helt i spåner over - især den med bylder i munden.

     

    Jeg tror også det er fordi de minder mere om hunde at jeg blev så påvirket, har jo selv en lille 'ræv' herhjemme

  3. Besvaret

    Til Buddha, en smuk og faaarlig Samojed

     

    - vi tænder et lille lys for dig i aften..

     

    Håber du er smertefri, og svømmer rundt i et hav af sardiner i olie, hvor du end er.

     

    Fra Louie & mor :hjerte:

     

    Så blev der også tændt lys på Nørrebro for den lille Buddha der desværre fik et alt for kort liv:megaked:

     

    Heldigvis har jeg hørt rygter om at der er uendeligt mange fugle at jage for enden af regnbuebroen og hvis der oveni er sardiner i olie, så er Buddha heldigvis kommet til paradis.

  4. Besvaret

    Nu har jeg lige forsøgt med Luna, og det kræver vist lidt øvelse...

     

    Hun nåede både at tygge i pillen og spytte den ud igen, så det gjorde jeg vist ikke særlig godt...

     

    Anden gang gik lidt bedre, og det hjælper at stryge hende på halsen (som A9 skrev), men jeg syntes det er lidt svært at bruge en hånd til at åbne munden, og den anden til at skubbe pillen ned bag buen på tungen, måske fordi at mine hunde har lidt flere krafter at stemme imod med end Petrine :blink:

     

    Men jeg tror nu stadig at det er en god øvelse, også så jeg bliver bedre til at gøre det rigtig og hurtigt første gang.

     

    Jeg tror også det er meget godt at få trænet, det kræver en smule øvelse men det er sgu effektivt. Vi skulle lige forsøge et par gange før vi fik den proppet langt nok ned, Samson lavede de dersens fine bræklyde og op kom den igen:rolleyes:

     

    Og skulle hilse og sige, at hvis Samson ikke gider åbne munden, så er det rimelig umuligt at få ham til det, men et stykke ost eller lign. foran snuden plejer at hjælpe (men nu har han selvfølgelig heller ikke været så syg som Baldur)

  5. Besvaret

    Det gør mig uendeligt ondt for dig og Buddha!

     

    Jeg kan faktisk sættte mig nogenlunde ind i hvordan du må have det, nu får du lige en histore som ligner din lidt, det kan måske hjælpe dig til en beslutning.

    Beslutningen bør efter min mening være at afslutte det nu og nu skal du høre hvorfor:

     

    Pelle var 4½ måned da han fik stærke smerter i det ene bagben.

     

    Det viste sig at være noget forholdsvist "banalt" i den forstand at han burde kunne blive helt funktionsdygtig, hvis jeg lod ham operere.

     

    Jeg vaklede:"Operere en hvalp, hvad så med hans hvalpetid, leg, socialisering mm?"

     

    Jeg lod mig storvrælende overtale til operation og det har jeg fortrudt stort set lige siden!

    Jeg elsker min hund, men hans liv er langt fra det jeg mener er et rigtig godt hundeliv.

    Stiv i leddet og smertestillende medicin hvis han har gået ture længere end "kort" eller har leget med en anden hund.

     

    Han vil frygtelig gerne trænes og lære, men får altså ondt i det der ben.

     

    Han kan vise opfarenhed overfor andre hunde og i situationer, hvor jeg derfor ved at han har smerter, men hvor han ingen tegn havde på det forud for situationen.

     

    Pelle kan holdes "i godt humør" ved jævnlig behandling hos vores alternative dyrlæge, men jeg har ikke økonomi til det ofte nok.

     

    Selve tiden lige efter operationen var rigtig hård, for han skulle genoptrænes meget langsomt, var jo blevet opereret i et voksende led, så det var ture på 5 minutter om dagen i 10 dage, derefter 10 minutter dagligt i 10 dage og opefter.

    Genoptræning i forskelligt terræn samt helst svømning og watervalk.

     

    Det ER rigtig arbejdskrævende og følelsesmæssigt hårdt!

     

    Hvalpen vil så gerne være aktiv men må ikke. Det er ikke til at forklare ham.

     

    Når prognosen er så usikker som du beskriver ville jeg mene at det mest barmhjertige overfor alle er at stoppe her :ae:

     

    Hvis du vælger operation vil jeg på det stærkeste anbefale dig at få ALT at vide om hvad der kræves af genoptræning bagefter.

     

    Alt det bedste til jer begge :ae:

     

    Øv, selvom det er en 'ulykkelig' historie synes jeg meget godt den viser, at vi måske nogle gange holder dyrene i live for vores egen skyld i stedet for deres.

     

    Godt og tankevækkende input i en tråd der er lige til at tude over, for vi ønsker jo alle bare det bedste for Buddha og Co.

  6. Besvaret

    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, hvor det dog bare gør mig ondt for jer :ae:

     

    Jeg har aldrig haft en hund med HD, og har derfor ingen gode råd, jeg ville bare udtrykke min sympati for jeres situation, og jeg håber det bedste for jer :ae:

     

     

     

    Og så tror jeg snart jeg melder mig ud som medlem af HF, det virker lidt som om der er en forbandelse over forummet i øjeblikket :(

     

    Ja det er da helt af helvede til lige for tiden... Man tør næsten ikke sige, at nu kan det da ikke blive værre, for så sker der garanteret endnu flere frygtelige ting:(

  7. Besvaret

    Åh nej:megaked::megaked::megaked:

    Det er sgu da en helt forfærdelig nyhed:shock:

     

    Åh det lille kræ der bare spurtede rundt med Sammi i skoven, det er næsten ikke til at bære, han har måske bare haft helt vildt ondt:megaked:

     

    Uh jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, man kan jo ikke sige til nogen at det lyder som en god ide at aflive deres hvalp:cry:

     

    Jeg kan overhovedet ikke sige noget brugbart i denne situation, men uanset hvad i vælger så må i bare tro på at det er det rigtige.:ae:

     

    Nu hvor jeg tænker over det har jeg faktisk også mødt en labrador på 11 mdr. der havde fået lavet det der guldtrick i begge hofter (tror jeg nok) og ejeren sagde at det fungerede rigtig godt.

  8. Besvaret

    Hun ha ingen skudsikker diagnose, han har feber og har det rigtig skidt, men ellers var han ikke rigtig øm nogen steder. Så antibiotikaen er for at prøve os lidt frem, idet at det jo virker meget logisk at han enten er blevet smittet med Luna's sygdom, eller at hun har taget en maveinfektion med hjem til ham fra hospitalet.

     

    Nu har Baldur lidt stærkere kæber end Petrine, så at hive kæberne fra hinanden imens man forsøger at skubbe en pille ind i gabet på ham, er nok ikke nær så let som det er med Petrine :blink: Og da vi heller aldrig har øvet det, så er det bestemt ikke noget han er vant til, så jeg vil da klart foretrække at han selv spiser den. Men selvfølgelig kan det ende ud i at vi er nødt til at gøre det sådan.

     

    Og han vil heller ikke engang spise lidt knust pille i en mikrolille klat leverpostej? Øv altså, det er bare ikke sjovt at være dig for tiden:cry:

  9. Besvaret

    Det samme :cry: fik hun en skudsikker diagnose?

    Ved det er mod dine principper, men hvis han ikke frivilligt tager medicinen, så op med gabet og placer pillen på tungen, så langt tilbage du kan komme, bag der hvor tungen buer op - det er ikke så svært, går lynhurtigt, og jeg tror ikke de smager pillen, den ryger bare ned....men der er lige den del med at åbne gabet.

     

    Er helt ked af det nu, det er da frygteligt det her! Hold ud!

     

    Ja den plejer jeg faktisk også at lave, det går tjept og hunni opdager det næsten ikke (tror jeg da). For ned skal det vel det medicin.

     

    Øv, det er altså lidt for mange dårlige nyheder fra din del af lejren for tiden, håber snart det vender:ae:

  10. Besvaret

    Ville bare lige tørre ham efter en lille gåtur i regnvejr.... speedy gonzales :lol:

     

    [media]

    [/media]

     

    Og ja, han prøver på at æde kameraet :mrgreen:

     

    Ih hvor er han dejlig - og hold da op, det ser ud til at han er vokset helt vildt meget i forhold til da jeg så ham sidst for 2 uger siden

  11. Besvaret

    Jo det prøver vi! Faktisk er han ikke færdig med sit første marvben endnu (købt udfyldt) så har lånt det til naboens hund, så hun lige kunne få hul på det :-D Låner det lige tilbage igen.

     

    Men altså, vi har den der hvalpekong, og puttede vi også mad i, det synes han ikke er særlig sjovt. Men tænderne kan garanteret også bedre lide marvben.

     

    Samson har også en kong, han opgiver efter få minutter, det gider han sgu ikke. Men marvben er et hit.

  12. Besvaret

    Jo tak :-D

    Har også lavet søge, både ude og på det der tæppe jeg har lavet. Buddha lægger sig ned på tæppet og prøver at spise maden gennem lagene hehe..

     

    Men hvad er hånd target :confused::ivrig: Hvordan træner man det?

    Og med apport, mener du så hente og aflevere?

     

    Kan du ikke bruge frosne marvben (med opblødt foder og f.eks. tun), det kan da godt tage 20-30 minutter at få bugt med sådan et.

  13. Besvaret

    Godt input! :-) Tror det er en blanding af kønsmodningen og skiftning af tænder og teenage alderen, der gør at hun ikke er så ivrig efter at spise. Problemet er ikke at hun ikke gider at spise op, men slet ikke er vild med at spise i det hele taget. Vi giver heller ikke de anbefalede mængder mere, for at tilpasse det mere til Molly. Vil sige at hun følger sin størrelse/vægt fornuftigt - Hun er ikke overvægtig og ikke undervægtig.

     

    Tror bare der skal tålmodighed til ellers må vi prøve med foderet fremme i fx 15 min og så kommer sulten nok. Desuden har jeg også hørt at det kan anbefales at smide maden ud på græsplænen, så de skal søge efter maden - tager bare laangt tid at fodre dem så! hehe.

     

    Til gengæld er det jo en super aktivitet for en cocker der godt kan lide at bruge snuden. Så det synes jeg da helt sikkert du skal gøre.

    Og som de kloge siger, så er der vist endnu aldrig en hund der med vilje har sultet sig selv ihjel, så hun skal nok spise hvis hun har brug for det (med mindre hun er syg, og det er der jo intet der tyder på)

  14. Besvaret

    Det var lidt ærgerligt at det indlæg kom så hurtigt, det ødelagde fornøjelsen lidt :megaked::lol:

     

    Godt du skal på arbejde i morgen, for du keder dig da vist. Kunne du ikke få din far til at gemme nogle lakridser rundt omkring i stuen som du kunne forsøge at finde med bind for øjnene?. Så ville det nok ikke gå sådan ud over os andre.

     

     

    Arhahaha kæft det er spas i aften, hvor får i det fra tøser. Det ene næsvise indslag afløser det andet. Pyt da med at man snart får sort skærm, fjernsynet er jo topkedeligt ved siden af det her:mrgreen:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.