Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

udformning af dyrlægeregning

Featured Replies

Besvaret

Nu skulle jeg jo så sende dyrlægeregningen til Alm. Brand, men kan så se, at de vil have alle hundens data: race, alder, navn, chipnummer og diagnose på regningen:???:

Men det står der ikke:hmm:og Diagnose er jo ukendt:damn:

Har I også måttet hive fat i dyrlægen, for at få lavet en ny udformning af regningen for at få de ting med, eller er det gået med, at I selv skrev det på et vedhæftet papir?????

Undrer mig bare over, at mange har jo en sygeforsikring, og at det ikke er standard at dyrlægen har det stående på regningen

Besvaret

Jeg har bare sendt regningen ind. Med en forklaring og det var det. Men jeg har Dyrekassen, så ved ikke om det er anderledes.

Besvaret

Det lyder da også underligt at data som navn, race og alder + id-mærke ikke står på regningen :vedikke:

Det gør det altid på Misjas + hvad der betales for; undersøgelse, diagnose el.lig. - så jeg sender altid bare regningen ind til sygkassen (Danmark) og har aldrig haft problemer af nogen art med det.

Jeg ville lige ringe dyrelægen og høre, om hvorfor det ikke står der og om du evt. kan få en ny regning med de oplysninger på.

Besvaret

På mine regninger, står der "kode" og dette er så lig med chipnummer, diagnose står i toppen af regningen.

Jeg vedlægger gerne en lille lap, hvor jeg skriver policenummer og en kort forklaring om hvad hunden fejler, er de i tvivl, kan de jo blot ringe til dyrlægen......

Besvaret

Du skal nok have det stående på regningen for ellers kan man vel sende alle mulige regninger ind, så du skal nok have fat i dyrlægen

Besvaret

Jeg kan ikke forestille dig, at du får nogen problemer med forsikringsselskabet pga. udformningen af dyrlægeregningen.

Jeg har også Alm. Brand, og de accepterer altid uden videre min dyrlæges håndskrevne regninger, som ikke just er specielt specificerede :genert:

Mit policenummer skriver jeg bare i toppen af regningen eller på en medfølgende mail.

Besvaret

Hov sorry, fik ikke læst det ordentligt. Jeg kan se på dem, jeg har sendt ind (fra Karlslunde og Faxe), der står navn, race, fødselsdato samt navn på forsikringsselskab øverst som overskrift.

Jeg har endnu ikke sendt nogen ind fra min egen dyrlæge..

Besvaret
  • Forfatter

Tak

Dyrlægen skriver det for en sikkerhedsskyld på regningen i dag - undrede mig bare over at det ikke står standard på, når forsikringen påkræver det. Jeg er jo ligesom ikke den eneste med forsikring:mrgreen:

Besvaret
Det lyder da også underligt at data som navn, race og alder + id-mærke ikke står på regningen :vedikke:.

Der står intet af den slags på mine regninger, til gengæld står der altid 'Kys til Petrine' eller sådan noget :klap: men jeg skal da bare sige, hvad der skal stå, så bliver det skrevet på.

Besvaret
Der står intet af den slags på mine regninger, til gengæld står der altid 'Kys til Petrine' eller sådan noget :klap: men jeg skal da bare sige, hvad der skal stå, så bliver det skrevet på.

Det vil jeg også ha skrevet på mine fremover :mrgreen:

Besvaret
Det vil jeg også ha skrevet på mine fremover :mrgreen:

Skal der stå "Kys til Petrine" på jeres dyrlægeregninger:mrgreen::mrgreen:

Besvaret

Der står det hele på mine regninger, hundens navn, chipnr. fødseldsato, race og sygdom eller undersøgelse som er foretaget. Det er på samtlige regninger. :-)