Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

spiseproblemer....

Featured Replies

Besvaret

Hej allesammen.. :-D

Jeg er den stolte ejer af en lille cavalier king charles hvalp, som er knap og nap 6 mdr. gammel...

Lige siden vi fik hende d. 29/12-09 har vi haft problemer med at få hende til at spise af sin skål...

Den dag i dag, har vi dog fået hende til at nærme sig skålen og have det okay med den... Men det er mere et problem at få hende til at spise det hundefoder der ligger i skålen til hende..

Vi har prøvet at skifte foder nogle gange for at se om hun bedre kunne lide det ene frem for det andet.. Og vi har prøvet med forskellige ting til at få maden til at lugte og smage bedre. Eksempelvis har vi haft brugt hunde-madolie med laksesmag og det kunne hun godt lide, hun spiste det i to dage og så var problemet der igen..

Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre for at få hende til at spise..

Er her andre som har oplevet det med deres cavalier king charles hvalp, og hvis der er, hvad har I så gjort for at få den lille guldklump til at spise som det er normalt for hvalpe i den alder, at spise? :-)

Jeg ser frem til at høre nærmere :)

Besvaret

I kan prøve at kaste hendes foder på gulvet (hvis det er tørkost), og så lade hende søge efter det. Det er også en god måde at aktivere hende på. Ellers kan i bruge det i aktiveringsbolde, ½ liters cola flaske med huller i, så hun selv skal få det ud :) det giver stimulering og hun får også mad.

håber dette kan hjælpe jer.

Besvaret

Jeg har ingen gode råd, men godt at se at du fandt ud af det med at oprette en tråd :5up:

Besvaret

Lyder ligesom Smilla.:blink: Hun er lidt over 1 år nu, men stadig en kræsenpind. Det der med at det man blander i foderet på 2. dagen ikke dur kender jeg godt. Du kan måske finde på lidt andet forskelligt at mixe i, så det ikke bliver det samme hver dag (her er det: leverpostej, lidt kylling, skinketern, tun, en rest kød + sovs fra aftensmaden o.lign der ryger i). Jeg plejer at ælte det lidt ind i foderet, så det rigtig tager smag. Måske kan du også finde noget hundemad på dåse hun gider, som du kan blande lidt op med...

Er det det samme foder hun har fået ved opdrætter? Smilla vil kun have royal canin, så det får hun. RC er tit godt til kræsne hunde.

Det er også en god ting at 'lege det ind' som en skriver. Fx i en plasticflaske, som hun skal trille med. Eller man kan håndfodre lidt...

Og så plejer hun altid at spise samtidig med os i stuen. Det er som om duften af vores mad og dte at vi også spiser øger interessen.

Efterhånden som Smilla er udvokset er jeg blevet lidt 'hårdere'. Jeg tænker lidt at hvis hun ikke vil have det, så er hun ikke sulten nok. Og så længe hun er i god stand. Andre gange tænker jeg, at det da også er synd hun skal have nøjagtigt det samme hver dag. Så jeg er lidt splittet. :-)

Men mens hun var hvalp og i perioder hun har været syg har jeg ikke kunne nænne, at hun ikke skulle have noget ordentlig næring.

Håber du finder ud af det. :vinken: