Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Luna har kastet en hårboldt op, troede jeg...

Featured Replies

Besvaret

Her til morgen kastede Luna op, og da jeg skulle tørre op efter hende, så lignede det slet ikke opkast. Det lignede derimod en lort :shock:

Den var helt sort, 10 cm lang og 2-3 cm bred, og den var rimelig fast, slet ikke som opkast normalt er. Det lignede en forstørret version af når vores kat hoster en hårbolle op.

Men pylret som jeg er, så ringede jeg da lige til dyrlægen :oops:

Dyrlægen kunne så fortælle at hunde ikke normalt hoster hårboller op, så hun troede mere på at Luna har spist noget ufordøjeligt, som så var kommet op igen :badr:

Så mon ikke det jeg så var rester af et af hendes tyggeben, indviklet i diverse mad rester :badr:

Besvaret

Sådan ser Mimis opkast også nogen gange ud, meget mystisk :vedikke: men da hun altid har virket frisk har jeg aldrig rigtig reageret på det - jeg tror også det er mad som hun ikke har nået at fordøje endnu, før det kom op igen.

Besvaret

Du burde have skåret det op! Griner lidt af du troede det var en hårbolle :cool: præcis som mig bare modsat (tror katten er en hund).

Petrine får slet ikke de tyggeben, hun kan ligge længe og sluge/gylpe/tygge drøv, og undervejs være halvkvalt flere gange.

Besvaret
  • Forfatter
Sådan ser Mimis opkast også nogen gange ud, meget mystisk :vedikke: men da hun altid har virket frisk har jeg aldrig rigtig reageret på det - jeg tror også det er mad som hun ikke har nået at fordøje endnu, før det kom op igen.

Luna virkede heller ikke syg, så jeg tog det rimeligt roligt. Men da hun jo har været ret syg, så ville jeg lige tjekke med dyrlægen for en sikkerheds skyld.

Du burde have skåret det op! Griner lidt af du troede det var en hårbolle :cool: præcis som mig bare modsat (tror katten er en hund).

Petrine får slet ikke de tyggeben, hun kan ligge længe og sluge/gylpe/tygge drøv, og undervejs være halvkvalt flere gange.

Jamen, det lignede altså :lol:

Luna elsker de der kødben, og indtil nu har hendes mavesyre formået at gøre kål på det selvom hun nærmest sluger det helt. Men hun får det aldrig når jeg ikke er tilstede, og fremover vil jeg måske lige halvere det i størrelse, så hendes mavesyre har en bedre chance for at opløse det.

Besvaret

Hun har ikke dissekeret en bamse eller noget fyld?

Bassil slugte også hovedet af en tøj-and.. og efter ca. 4 dage kom det så op igen sammen med noget gult galde..

Men jeg kunne nu godt se at det da var Rasmus And's hovede der var vendt tilbage :stupid:

Besvaret
  • Forfatter
Hun har ikke dissekeret en bamse eller noget fyld?

Bassil slugte også hovedet af en tøj-and.. og efter ca. 4 dage kom det så op igen sammen med noget gult galde..

Men jeg kunne nu godt se at det da var Rasmus And's hovede der var vendt tilbage :stupid:

Ok, så tydeligt var det altså ikke hvad det var Luna havde indtaget :lol:

Men hun æder stadig det meste hun kommer i nærheden af, så det kan have været hvad som helst...

Nååh det gør gator også ind imellem... det er da ikke dyrlæge-slemt! :engel:

I søndags kom dette ud af min hund, og jeg klarede den faktisk helt uden panik :mrgreen:

Jeg er en pylreskid, og det tjener min dyrlæge fedt på, så det har hun slet ikke noget imod :blink:

Jeg så godt dit indlæg da hun havde kastet tøjklemmen op igen, og det er da godt nok de særeste ting de hunde kan finde på at kaste i gabet :shock:

Besvaret

Jeg synes det ligner hårboller når de har spist græs ... det gør det ved mine i hvert fald ...

Besvaret

Hmm... :hmm: hvis en af mine kaster noget "underligt" op så ryger det i en bøtte lunken vand og bliver studeret grundigt. Jeg vil være sikker på hva det er og om der er grund til at panikke. Ved at opløse det ser jeg jo også om der er fremmedelegmer eller andet der ikke bør være der.

Må indrømme at den med tøjklemme havde helt sikkert fået mig op i højeste gear og BABU BA BU til dyrlægen selvom hunden havde set nok så frisk ud.... :stupid: mig tossede dyreejer :stupid:

Besvaret
Må indrømme at den med tøjklemme havde helt sikkert fået mig op i højeste gear og BABU BA BU til dyrlægen selvom hunden havde set nok så frisk ud.... :stupid: mig tossede dyreejer :stupid:

Hunden lever i bedste velgående og babu var ikke nødvendigt :mrgreen:

Jeg indrømmer gerne at jeg har været betydeligt mere pylret end jeg er i dag. Med erfaring er der kommet mere ro på, og det er både min hund og pengepung glade ved :engel:

Jeg foretrækker at klare de små ting selv nu, nok primært fordi gatoren tillader langt mere fra mig end en fremmed og det ofte bliver langt mindre ubehageligt for hende hvis vi kan klare tingene derhjemme.

Besvaret
Ok, så tydeligt var det altså ikke hvad det var Luna havde indtaget :lol:

Men hun æder stadig det meste hun kommer i nærheden af, så det kan have været hvad som helst...

Jeg er en pylreskid, og det tjener min dyrlæge fedt på, så det har hun slet ikke noget imod :blink:

Jeg så godt dit indlæg da hun havde kastet tøjklemmen op igen, og det er da godt nok de særeste ting de hunde kan finde på at kaste i gabet :shock:

Det er vi også, så det gør vores dyrlæge også :lol: Men jeg tror, at hun er begyndt at forbarme sig over os, da vi jo har mange hunde. For eksempelt, da en af vores hvalpe havde formået at komme i en syæske med knappenåle og min søster hev en lang sytråd ud af munden på hende og opdagede at der sad en nål for enden af tråden, gik hun i panik og ringede til dyrlægen. Her var svaret "Rolig nu, giv hende noget vat at spise, så vil eventuelle nåle blive pakket ind, mens de kommer ud i den anden ende. Og så hold øje med at hun ikke bliver dårlig". Men til gengæld så kan vi også altid komme og blive presset ind, hvis det virkeligt gælder.

Angående at kaste hårbolde op, så vil jeg næsten sværge på, at jeg vågnede op ved siden af en hårbold. Det var morgenen efter, at min Kaj havde slugt en levende mus :badr:

Besvaret
Hunden lever i bedste velgående og babu var ikke nødvendigt :mrgreen:

Jeg indrømmer gerne at jeg har været betydeligt mere pylret end jeg er i dag. Med erfaring er der kommet mere ro på, og det er både min hund og pengepung glade ved :engel:

Jeg foretrækker at klare de små ting selv nu, nok primært fordi gatoren tillader langt mere fra mig end en fremmed og det ofte bliver langt mindre ubehageligt for hende hvis vi kan klare tingene derhjemme.

Vi købte på et tidspunkt aktivt kul og havde liggende ved hunde-hjemme-apoteket, til sådanne situationer, hvor de sluger underlige ting. Vi nåede dog aldrig at bruge det før det blev for gammelt.

Besvaret
  • Forfatter

Angående at kaste hårbolde op, så vil jeg næsten sværge på, at jeg vågnede op ved siden af en hårbold. Det var morgenen efter, at min Kaj havde slugt en levende mus :badr:

:badr::badr::badr::badr::badr::badr: :shock: