Hop til indhold

hund og knallert


Gæst celinamoon
 Share

Recommended Posts

Gæst celinamoon

Altså, nu da jeg er fyldt 18år kan jeg køre på en 30-knallert uden knallertkørekort og jeg har derfor overvejet om jeg skal anskaffe mig sådan en for at kunne transportere mig selv frem og tilbage til de steder jeg ikke kan cykle (10km og derover er for hårdt for mig og min ryg). En af de ting jeg især gerne vil kunne køre til er hundetræning og til et hundeinternat tæt herved hvor jeg gerne vil arbejde som frivillig, men da jeg pt. ikke har kørekort, og heller ikke vil have det, er jeg nødt til at blive kørt af min bedstefar eller mor. Så da min mor i går fortalte mig at jeg nu kan køre knallert uden knallertkørekort kom jeg jo straks på den idé at det ville da være fantastisk - men kan man forsvarligt transportere hunden på en knallert? Jeg har pt. en cykel med kurv som jeg havde tænkt at transportere hende i hvis vi skulle nogle steder, og umiddelbart kan jeg ikke se forskellen på en knallert og en cykel - begge kan komme op i 30km/t så hunden er vel lige sikker om den sidder på den ene eller den anden? Men er det overhovedet lovligt og hvordan skal det kunne lade sig at gøre? Jeg vil ikke transportere lille Bella hvis hun ikke kan sidde sikkert, jeg ville være så bange for der skete hende noget. Håber I ved om det kan lade sig at gøre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Hun skal vel bare spændes forsvarligt fast i kurven så hun ikke hopper ud mens I kører?

 

Har flere gange set en komme kørende på knallert med en lille anhænger efter med en større hund siddende i, så alt kan vel lade sig gøre.

 

Gitte

Ja har nemlig også set folk med en lille anhænger bag ved, det ville bare være en tung een at køre med når hunden er en lille JRT :oops: Men ja, må se om jeg kan finde en kurv der passer til knallerter :mrgreen:

 

Sjovt - jeg tænkte faktisk på det igår. jeg lytter med i denne tråd:banan:

Hehe det ville være smart :P HF-knallert banden - Rocker vapsere ;-)

 

 

Har lige kigget på den samme tidligere i dag! Den er altså bare feeeeeed :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kørt på knallert med min Silky da jeg havde den, den sad i en taske mellem mine ben, dvs på det trinbrædt som er på moderne knallerter:slem:

Det tror jeg umidelbart er mere sikkert en en cykelkurv:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
jeg har kørt på knallert med min Silky da jeg havde den, den sad i en taske mellem mine ben, dvs på det trinbrædt som er på moderne knallerter:slem:

Det tror jeg umidelbart er mere sikkert en en cykelkurv:)

Årh det var da en god ide! Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det? :stupid: Brugte du en speciel taske eller var det "bare" en almindelig transport taske til hunde? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det var da en god ide! Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det? :stupid: Brugte du en speciel taske eller var det "bare" en almindelig transport taske til hunde? :mrgreen:

jeg har brugt en gammel taske fra en symaskine:slem:, grim brun en ;-), jeg skar et hul i den ene ende så Lune kunne se ud, tasken var smart fordi den var "fast" men en almindelig god transporttaske er helt sikkert også fin:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er jo også det jeg tænker.. Desværre.. For ellers skulle Luna og jeg dælme da ud og køre

 

og nej det må man ikke:

Fædselslovens § 70, stk. 1:

»Til bil må kobles eet påhængskøretøj. Til motorcykel, herunder motorcykel med sidevogn, jf. stk. 2, må kobles een påhængsvogn eller eet påhængsredskab. Til traktor og motorredskab må kobles to påhængsvogne eller een påhængsvogn og eet påhængsredskab. Til cykel må kobles een påhængsvogn. Til knallert må ikke kobles påhængskøretøj«

 

øv

Link til indlæg
Del på andre sites

og nej det må man ikke:

Fædselslovens § 70, stk. 1:

»Til bil må kobles eet påhængskøretøj. Til motorcykel, herunder motorcykel med sidevogn, jf. stk. 2, må kobles een påhængsvogn eller eet påhængsredskab. Til traktor og motorredskab må kobles to påhængsvogne eller een påhængsvogn og eet påhængsredskab. Til cykel må kobles een påhængsvogn. Til knallert må ikke kobles påhængskøretøj«

 

øv

 

Ja æv:cry:

 

Så er der denne her scooter 45, som endda må sættes som cykler:mrgreen:

 

APE Trehjulet scooter-bil - Agerskov Cykler & Scooter- Fri cykler

 

Det er da DEN jeg skal ha:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...