Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kasteret han med tæve i løb ?

Featured Replies

Besvaret

hej jeg vil spøger jer om........

er det nomalt at en kasteret han hund kan side fast i min tæve som er i løbtid.

jeg mener når den pare min tæve, jeg ved godt at der ikke sker noget da han ikke kan lave børn....

de sider kun sammen i ca 10 til 20 sek.....

og de hyller og hyller hold da op ..

hilsen martin

Besvaret
  • Forfatter
Ja, det er helt normalt.

Men jeg ville ikke lade dem gøre det.

det er jo lidt svært når vi ikke er hjemme for de går sammen udenfor

Besvaret
det er jo lidt svært når vi ikke er hjemme for de går sammen udenfor

Så må I sterilisere tæven så hun kan blive fri for ham, hun risikerer underlivsproblemer hvis han får lov at trænge ind i hende i tide og utide.

Besvaret

Ved planlagte parringer, hvor man ønsker hvalpe, er der mennesker til stede, så man undgår at tæven bliver sur og jager hannen væk / hannen bliver bange eller forvirret og river sig løs, det kan gå virkeligt galt, med fri uovervåget parring. Luk dem hver for sig, steriliser eller tag ferie i løbetiden.

Besvaret
Ved planlagte parringer, hvor man ønsker hvalpe, er der mennesker til stede, så man undgår at tæven bliver sur og jager hannen væk / hannen bliver bange eller forvirret og river sig løs, det kan gå virkeligt galt, med fri uovervåget parring. Luk dem hver for sig, steriliser eller tag ferie i løbetiden.

Enig med Petrine.

Har ikke noget problem med, at de får lov at muntre sig en enkelt gang under løbetiden, men det skal foregå med hjælp fra jer og i skal holde dem, hvis de prøvet at rive sig løs fra hinanden, før hannen er "normal størrelse" igen.

Ellers kan de begge få slemme skader, de kan som andre siger få infektioner at den konstante humpen og blive decideret ubehagelig overfor hinanden, når de har ondt og ikke kan komme væk fra hinanden.

Hannen kan også blive alt for nærgående inden tæven er klar, hvilket kan udvikle sig til ret slemme slagsmål hvis hun får nok og ikke har mulighed for at komme væk fra ham.

Så hold dem adskilt og kan det bare ikke lade sig gøre, så få jeres tæve steriliseret.

Har selv stået med "problemet" og 2 minutter hvor vi ikke havde øjnene på dem, så sad de sammen.

Nemt er det ikke, men det må man tage med hvis man ikke ønsker at sterilisere - Men det er i hvertfald en meget dum ide, at lade dem gå sammen og parre sig som de lyster uden opsyn, kontrol og hjælp.

Besvaret
  • Forfatter

jeg har været ude og købe et transport bur.....

ni ligger hun i det med lågen på klem, så han ikke kan komme ind til tæven så hun kan få fred....

så må hun være der når vi ikke er hjemme i aften så de stadi kan se hinnanen og håbe på at de ikke hyler for meget.

Besvaret
  • Forfatter

her til morgen da vi var ude at gå tur.

da vi hade nået halvvejen hjem begynte hun at humpe lidt og det var som om hun er lidt stivbenet som om hun hade ondt og satte sig ned og skulle gøre sig ren for neden og den ene pote.

Besvaret

Er der salt der hvor i går? Hendes tisseløj er jo hævet og huden er tynd og spændt. Så hvis hun har fået salt i, er det klart hun skal gøre sig ren. Og salt i poten får dem jo til at halte....