Hop til indhold

Loppemiddel uden gift


Gæst King_bella
 Share

Recommended Posts

Gæst King_bella

Hej allesammen herinde. Skal lige høre jer herinde om der er nogen der har erfaringer med den her loppemiddel nå jeg kan ikke poste et link. Men hvis man går ind på google og søger under loppemiddel uden gift kommer der ind frem hvor der ikke er noget gift i. Opskriften lyder sådan her vand, fedt, æggehvidestof, sukker og aske burde det så ikke være muligt at lave det selv?

Mange hilsner Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen år siden prøvede jeg et loppemiddel der ganske enkelt bestod af meget fintmalet granit. Selvfølgelig skulle man være forsigtig med at hundene ikke fik det i øjnene eller næsen. Men det virkede.

 

Aske er ikke bare aske. Det er et restprodukt fra en forbrænding, hvilket betyder at de rkan ophobes stoffer der ikke bliver fordampet under forbrændingen. Blandt det der bliver tilbage vil også være et koncentrat af de tungmetaller der var i det oprindelige produkt der blev brændt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aloe vera har lavet et produkt mod flåter og lopper osv. Det hedder vist nok quich help spray. Prøv at søge på det. Jeg har selv købt det men kan ikk rigtig finde ud af om jeg synes det virker. Men nu ynder min hund også at springe i søen og så bliver det jo skyllet af. Lidt besværligt da de skal sprayes hver dag i 10 dage under angreb og ellers så forebyggende en gang i ugen. Har dog ikk helt fundet ud af om det skal ind på huden eller bare sprayes ud over pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg har prøvet Aloa Vera spray på to af mine ikke vandhunde. De var så de eneste to der fik tæger. Så det anbefaler jeg ikke. Jeg følger lidt med hvis nogle har andre bud. Vil meget gerne være giftfri, tør ikke halsbåndene, da mine hunde leger meget, og med alle de sygdomme flåter kan føre videre bliver jeg nød til at være sikker på at mine hunde ikke får dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Exner i 1½ år nu og har ikke fundet en eneste flåt eller loppe på Bella i den tid.

 

Der er det i du skriver og hun får bare en hurtig omgang med det hver morgen inden vi går morgen tur.

Så når nu jeg har en hund der ikke kan tåle de kemiske midler til at dryppe i nakken, er jeg jublende lykkelig for det.

 

Og nej jeg ville ikke prøve at lave det selv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...