Hop til indhold

Luna er rask, og jeg har lyst til at slå hende ihjel...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg fik lige lyst til at give en lille opfølgning på denne tråd:

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/15150-luna-er-rask-og-jeg-har-lyst-til-sla-hende-ihjel.html

 

Startindlægget i tråden:

 

Vi har været til træning i dag, og det var ubetinget en fiasko :megaked:

 

Hele vejen op til træningspladsen forsøgte hun at trække afsted med mig imens hun hoppede og dansede.

 

På træningspladsen ignorerede hun mig fuldstændigt, det eneste tidspunkt jeg i en kort overgang fik hende til at lave noget, var da duftene var nye og jeg kunne belønne hende ved at give lov til at snuse. Da duftene ikke længere var nye, så var alle de andre hunde meget mere spændende end mig.

 

Turen væk fra træningspladsen var et helvede, Luna trak og sprang rundt, alt imens hun hylede og skreg, og jeg endte med at bære hende det meste af vejen ud, alt imens at samtlige folk gloede på mig :damn:

 

På vejen hjem købte jeg nogle lakridsstænger som jeg kunne trøste mig med når jeg kom hjem, da jeg så kom hjem så skulle jeg først på toilettet, og da jeg kom tilbage, så havde Luna tygget i alle lakridsstængerne :damn:

 

Jeg hader at jeg slet ikke kan trænge igennem til hende, da vi startede til træning i hendes hvalpedage, der var hun altid den der opførte sig pænest, og gav mig al den opmærksomhed jeg ønskede, hun var bare så dygtig :lun:

Men efter hun er blevet unghund og har været syg og væk fra træning i et halvt år, så har hun bare ændret sig totalt, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne nye snothysteriske hund jeg har fået :cry:

 

Jeg har læst en masse bøger, og jeg ved en masse om hvordan man træner de forskellige øvelser, men jeg aner bare overhovedet ikke hvordan jeg træner en hund der overhovedet ikke opdager at jeg er tilstede, og hvis hun endelig opdager mig, så gør hun sit allerbedste for at ignorerer min tilstedeværelse...

 

Hjææælp, eller lov mig at det går over igen...

 

Jeg kan allerede nu se store ændringer, vi kan gå ned på pladsen i slap snor, medmindre at Misja går forrest, Misja går nemlig løs og kan derfor gå meget længere fremme end Luna, og det kan Luna slet ikke holde til. Men hvis vi går ved siden af hinanden, så går Luna i slap line og snuser til omgivelserne :5up:

 

Ved fremmede hunde er der ingen problemer, det er bare hvis det er Misja eller Sokie som Luna kender og elsker, de må altså ikke stikke af fra hende :blink:

 

Nede på træningspladsen der opfører hun sig rigtig pænt, det er ikke altid jeg kan få kontakt til hende, men hvem kan det med en unghund... Men det meste af tiden der kan vi træne nogle få øvelser efterfulgt af et par minutters pause, så det syntes jeg er rigtig godt :-D

 

Herhjemme går det også meget bedre, hun trækker ikke længere på gåturerne og hvis vi møder en kat (hvor hun plejer at skrige alt imens hun trækker som en gal), så trækker hun stadig, men nu er hun i stand til at høre jeg siger nej, og i stand til frivilligt at følge med mig når jeg siger at vi skal gå :5up:

 

Selvfølgelig er hun stadig unghund og laver ind i mellem ulykker, men det skal unghunde jo gøre :blink:

Men alt i alt, så har vi fundet hinanden igen og vi kan samarbejde igen, og jeg er bare så glad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skønt at høre Lonny :-D

 

For Jer så begge at se i næste weekend?

 

Nej, som jeg skrev i den anden tråd, så mener jeg stadig ikke at Luna er rask nok til så lang en weekend, og desuden vil hun højst sandsynlig være højløbsk på det tidspunkt, og det er der jo nok nogle hanhunde ejere der ikke vil være særligt glade for :blink:

 

Men jeg kommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag til træning var Luna bar super motiveret og slet ikke til at stoppe :mrgreen:

 

Vi skulle træne elefant øvelsen hvor hun skal stå med forbenene på en balje, og selvom jeg tog baljen på højkant imellem mine ben, så forsøgte Luna stadig at komme op på den med forbenene, så for at hun skulle få holdt lidt pause, så blev jeg nødt til at smide den uden for rækkevidde, men så begyndte hun bare at tilbyde øjenkontakt og kysser :lun:

 

Da vi ankom fik hun lov at løbe lidt løs sammen med Mijsa og Sokie, og det gik også bare så godt, de opfordrede hende til leg og den var Luna helt med på :banan:

 

De fik lov at lege 5-10 minutter, hvorefter vi måtte afbryde fordi at Misja ikke kunne holde til det (pga. sygdom) og fordi at Luna blev lidt overgearet og havde alt for meget fart på. Efter 5 minutters pause så slap vi dem igen og de endte alle 3 med bare at gå rundt og snuse og hygge sig sammen. Luna har jo ikke været løs sammen med andre hunde siden sidste sommer, hun har jo ikke måtte lege pga. hendes sygdom, så det var virkeligt dejligt at se hende hygge sig med Misja og Sokie :hjerte:

 

Så alt i alt har det været en rigtig dejlig aften :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag til træning var Luna bar super motiveret og slet ikke til at stoppe :mrgreen:

 

Vi skulle træne elefant øvelsen hvor hun skal stå med forbenene på en balje, og selvom jeg tog baljen på højkant imellem mine ben, så forsøgte Luna stadig at komme op på den med forbenene, så for at hun skulle få holdt lidt pause, så blev jeg nødt til at smide den uden for rækkevidde, men så begyndte hun bare at tilbyde øjenkontakt og kysser :lun:

 

Da vi ankom fik hun lov at løbe lidt løs sammen med Mijsa og Sokie, og det gik også bare så godt, de opfordrede hende til leg og den var Luna helt med på :banan:

 

De fik lov at lege 5-10 minutter, hvorefter vi måtte afbryde fordi at Misja ikke kunne holde til det (pga. sygdom) og fordi at Luna blev lidt overgearet og havde alt for meget fart på. Efter 5 minutters pause så slap vi dem igen og de endte alle 3 med bare at gå rundt og snuse og hygge sig sammen. Luna har jo ikke været løs sammen med andre hunde siden sidste sommer, hun har jo ikke måtte lege pga. hendes sygdom, så det var virkeligt dejligt at se hende hygge sig med Misja og Sokie :hjerte:

 

Så alt i alt har det været en rigtig dejlig aften :-D

 

Hov hov du - du glemte altså at skrive at vi også byttede hund :blink: og at jeg fik Luna til at tage spanden (hanken) i munden :klap::klap: hun var bare kanongod :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov du - du glemte altså at skrive at vi også byttede hund :blink: og at jeg fik Luna til at tage spanden (hanken) i munden :klap::klap: hun var bare kanongod :5up:

 

Ja, og hun fandt sig i det helt uden at skrige i protest over at blive fjernet fra sin mor :klap:

 

Og Sokie fandt sig som altid i alt, så længe der er godbidder så er Sokie med på den værste :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag til træning var Luna bar super motiveret og slet ikke til at stoppe :mrgreen:

 

Vi skulle træne elefant øvelsen hvor hun skal stå med forbenene på en balje, og selvom jeg tog baljen på højkant imellem mine ben, så forsøgte Luna stadig at komme op på den med forbenene, så for at hun skulle få holdt lidt pause, så blev jeg nødt til at smide den uden for rækkevidde, men så begyndte hun bare at tilbyde øjenkontakt og kysser :lun:

 

Da vi ankom fik hun lov at løbe lidt løs sammen med Mijsa og Sokie, og det gik også bare så godt, de opfordrede hende til leg og den var Luna helt med på :banan:

 

De fik lov at lege 5-10 minutter, hvorefter vi måtte afbryde fordi at Misja ikke kunne holde til det (pga. sygdom) og fordi at Luna blev lidt overgearet og havde alt for meget fart på. Efter 5 minutters pause så slap vi dem igen og de endte alle 3 med bare at gå rundt og snuse og hygge sig sammen. Luna har jo ikke været løs sammen med andre hunde siden sidste sommer, hun har jo ikke måtte lege pga. hendes sygdom, så det var virkeligt dejligt at se hende hygge sig med Misja og Sokie :hjerte:

 

Så alt i alt har det været en rigtig dejlig aften :-D

 

 

Årh, hvor er det rart at høre :klap:

 

Hun er måske ovre hendes unghunde flip, siden hun gider at træne igen :vedikke:

 

Nana og jeg har også lige været til træning og det gik rigtigt godt.

 

Vi har jo begge haft vores hyr med de der hormon bomber, men det ser ud til at der er lys for enden af tunnelen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, hvor er det rart at høre :klap:

 

Hun er måske ovre hendes unghunde flip, siden hun gider at træne igen :vedikke:

 

Nana og jeg har også lige været til træning og det gik rigtigt godt.

 

Vi har jo begge haft vores hyr med de der hormon bomber, men det ser ud til at der er lys for enden af tunnelen :mrgreen:

 

Ja, eller også er det løbetiden der har forvandlet hende til en lille træningsnarkoman :blink:

 

Hvor er det godt at høre at det også går fremad for jer, det viser jo bare at tålmodighed betaler sig, også selvom det altså kan være svært at se når man står i situationen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...