Hop til indhold

Luna er rask, og jeg har lyst til at slå hende ihjel...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi har været til træning i dag, og det var ubetinget en fiasko :megaked:

 

Hele vejen op til træningspladsen forsøgte hun at trække afsted med mig imens hun hoppede og dansede.

 

På træningspladsen ignorerede hun mig fuldstændigt, det eneste tidspunkt jeg i en kort overgang fik hende til at lave noget, var da duftene var nye og jeg kunne belønne hende ved at give lov til at snuse. Da duftene ikke længere var nye, så var alle de andre hunde meget mere spændende end mig.

 

Turen væk fra træningspladsen var et helvede, Luna trak og sprang rundt, alt imens hun hylede og skreg, og jeg endte med at bære hende det meste af vejen ud, alt imens at samtlige folk gloede på mig :damn:

 

På vejen hjem købte jeg nogle lakridsstænger som jeg kunne trøste mig med når jeg kom hjem, da jeg så kom hjem så skulle jeg først på toilettet, og da jeg kom tilbage, så havde Luna tygget i alle lakridsstængerne :damn:

 

Jeg hader at jeg slet ikke kan trænge igennem til hende, da vi startede til træning i hendes hvalpedage, der var hun altid den der opførte sig pænest, og gav mig al den opmærksomhed jeg ønskede, hun var bare så dygtig :lun:

Men efter hun er blevet unghund og har været syg og væk fra træning i et halvt år, så har hun bare ændret sig totalt, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne nye snothysteriske hund jeg har fået :cry:

 

Jeg har læst en masse bøger, og jeg ved en masse om hvordan man træner de forskellige øvelser, men jeg aner bare overhovedet ikke hvordan jeg træner en hund der overhovedet ikke opdager at jeg er tilstede, og hvis hun endelig opdager mig, så gør hun sit allerbedste for at ignorerer min tilstedeværelse...

 

Hjææælp, eller lov mig at det går over igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vi har været til træning i dag, og det var ubetinget en fiasko :megaked:

 

Hele vejen op til træningspladsen forsøgte hun at trække afsted med mig imens hun hoppede og dansede.

 

På træningspladsen ignorerede hun mig fuldstændigt, det eneste tidspunkt jeg i en kort overgang fik hende til at lave noget, var da duftene var nye og jeg kunne belønne hende ved at give lov til at snuse. Da duftene ikke længere var nye, så var alle de andre hunde meget mere spændende end mig.

 

Turen væk fra træningspladsen var et helvede, Luna trak og sprang rundt, alt imens hun hylede og skreg, og jeg endte med at bære hende det meste af vejen ud, alt imens at samtlige folk gloede på mig :damn:

 

På vejen hjem købte jeg nogle lakridsstænger som jeg kunne trøste mig med når jeg kom hjem, da jeg så kom hjem så skulle jeg først på toilettet, og da jeg kom tilbage, så havde Luna tygget i alle lakridsstængerne :damn:

 

Jeg hader at jeg slet ikke kan trænge igennem til hende, da vi startede til træning i hendes hvalpedage, der var hun altid den der opførte sig pænest, og gav mig al den opmærksomhed jeg ønskede, hun var bare så dygtig :lun:

Men efter hun er blevet unghund og har været syg og væk fra træning i et halvt år, så har hun bare ændret sig totalt, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne nye snothysteriske hund jeg har fået :cry:

 

Jeg har læst en masse bøger, og jeg ved en masse om hvordan man træner de forskellige øvelser, men jeg aner bare overhovedet ikke hvordan jeg træner en hund der overhovedet ikke opdager at jeg er tilstede, og hvis hun endelig opdager mig, så gør hun sit allerbedste for at ignorerer min tilstedeværelse...

 

Hjææælp, eller lov mig at det går over igen...

 

:ae: Op med humøret.

Hvis det hjælper lidt kan jeg fortælle, at jeg står nogenlunde samme sted lige nu. Sidste gang, til agility, gik der en hel time, før sherlock kunne holde sin kæft og kigge på mig. Jeg håber og tror, at det er ret aldersbetinget

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Op med humøret. Jeg står nogenlunde samme sted lige nu. Sidste gang, til agility, gik der en hel time, før sherlock kunne holde sin kæft og kigge på mig. Jeg håber og tror, at det er ret aldersbetinget

 

Jeg håber dæleme at du har ret, for ellers ender det med at jeg enten tager livet af hende eller af mig selv en dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til træning i dag, og det var ubetinget en fiasko :megaked:

 

Hele vejen op til træningspladsen forsøgte hun at trække afsted med mig imens hun hoppede og dansede.

 

På træningspladsen ignorerede hun mig fuldstændigt, det eneste tidspunkt jeg i en kort overgang fik hende til at lave noget, var da duftene var nye og jeg kunne belønne hende ved at give lov til at snuse. Da duftene ikke længere var nye, så var alle de andre hunde meget mere spændende end mig.

 

Turen væk fra træningspladsen var et helvede, Luna trak og sprang rundt, alt imens hun hylede og skreg, og jeg endte med at bære hende det meste af vejen ud, alt imens at samtlige folk gloede på mig :damn:

 

På vejen hjem købte jeg nogle lakridsstænger som jeg kunne trøste mig med når jeg kom hjem, da jeg så kom hjem så skulle jeg først på toilettet, og da jeg kom tilbage, så havde Luna tygget i alle lakridsstængerne :damn:

 

Jeg hader at jeg slet ikke kan trænge igennem til hende, da vi startede til træning i hendes hvalpedage, der var hun altid den der opførte sig pænest, og gav mig al den opmærksomhed jeg ønskede, hun var bare så dygtig :lun:

Men efter hun er blevet unghund og har været syg og væk fra træning i et halvt år, så har hun bare ændret sig totalt, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne nye snothysteriske hund jeg har fået :cry:

 

Jeg har læst en masse bøger, og jeg ved en masse om hvordan man træner de forskellige øvelser, men jeg aner bare overhovedet ikke hvordan jeg træner en hund der overhovedet ikke opdager at jeg er tilstede, og hvis hun endelig opdager mig, så gør hun sit allerbedste for at ignorerer min tilstedeværelse...

 

Hjææælp, eller lov mig at det går over igen...

 

Jeg lover - jeg lover - jeg lover :ae:

 

Luna er dejlig og du gør en masse rigtige ting, i har bare haft alt i mod jer i lang tid - alder og sygdom - du bliver jo ved, som en terrier kan man sige og det skal nok gi pote lige pludseligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Jeg lover - jeg lover - jeg lover :ae:

 

Luna er dejlig og du gør en masse rigtige ting, i har bare haft alt i mod jer i lang tid - alder og sygdom - du bliver jo ved, som en terrier kan man sige og det skal nok gi pote lige pludseligt :5up:

 

Tak, det skyldes Petrines ord om, at den eneste måde at slå en terrier på, er ved at være mere stædig end den er :blink:

 

Men ind i mellem er jeg sgu ved at give op og beslutte mig for at hun skal være en sofahund, for hvis jeg ikke stiller krav til hende, så kan jeg jo heller ikke blive skuffet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg tror absolut også at det går over igen... Uden tvivl!

 

Hun er jo inde i en modningsperiode også, og med alt det hun har været igennem, er det måske slet ikke så unormalt at hun lige slår hjernen fra og er unghund med stort....

 

Op med humøret, prøv at tænk positivt på at hun ser ud til at være fuldstændig rask, og så tag små bitte skridt med hende... Jeg er sikker på at hun kommer stærkt tilbage....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det skyldes Petrines ord om, at den eneste måde at slå en terrier på, er ved at være mere stædig end den er :blink:

 

Men ind i mellem er jeg sgu ved at give op og beslutte mig for at hun skal være en sofahund, for hvis jeg ikke stiller krav til hende, så kan jeg jo heller ikke blive skuffet...

Kan jeg sku godt forstå :kys:.....har været der selv hele to gange, ja og hvorfor er det man udsætter sig for ungehunde igen og igen og igen :vedikke:

 

Det må være ligesom mødre der sværger lige efter en fødsel at DET gør de aldrig igen - for så at gøre det igen :stupid: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror absolut også at det går over igen... Uden tvivl!

 

Hun er jo inde i en modningsperiode også, og med alt det hun har været igennem, er det måske slet ikke så unormalt at hun lige slår hjernen fra og er unghund med stort....

 

Op med humøret, prøv at tænk positivt på at hun ser ud til at være fuldstændig rask, og så tag små bitte skridt med hende... Jeg er sikker på at hun kommer stærkt tilbage....

 

Du har selvfølgelig ret, hun er totalt understimuleret med hensyn til udefrakommende oplevelser, hun er fyldt med overskudsenergi fordi hun skal holdes i ro den næste måned, og så er hun en unghund i sin bedste alder.

 

Men alt det er altså svært at huske på når man står på en træningsplads og hun opfører sig som en rejekælling, og man samtidig står og tænker på det svinedyre kursus man har tilmeldt sig i år, hvor det er meningen man skal til eksamen i slutningen af året...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til træning i dag, og det var ubetinget en fiasko :megaked:

 

Hele vejen op til træningspladsen forsøgte hun at trække afsted med mig imens hun hoppede og dansede.

 

På træningspladsen ignorerede hun mig fuldstændigt, det eneste tidspunkt jeg i en kort overgang fik hende til at lave noget, var da duftene var nye og jeg kunne belønne hende ved at give lov til at snuse. Da duftene ikke længere var nye, så var alle de andre hunde meget mere spændende end mig.

 

Turen væk fra træningspladsen var et helvede, Luna trak og sprang rundt, alt imens hun hylede og skreg, og jeg endte med at bære hende det meste af vejen ud, alt imens at samtlige folk gloede på mig :damn:

 

På vejen hjem købte jeg nogle lakridsstænger som jeg kunne trøste mig med når jeg kom hjem, da jeg så kom hjem så skulle jeg først på toilettet, og da jeg kom tilbage, så havde Luna tygget i alle lakridsstængerne :damn:

 

Jeg hader at jeg slet ikke kan trænge igennem til hende, da vi startede til træning i hendes hvalpedage, der var hun altid den der opførte sig pænest, og gav mig al den opmærksomhed jeg ønskede, hun var bare så dygtig :lun:

Men efter hun er blevet unghund og har været syg og væk fra træning i et halvt år, så har hun bare ændret sig totalt, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne nye snothysteriske hund jeg har fået :cry:

 

Jeg har læst en masse bøger, og jeg ved en masse om hvordan man træner de forskellige øvelser, men jeg aner bare overhovedet ikke hvordan jeg træner en hund der overhovedet ikke opdager at jeg er tilstede, og hvis hun endelig opdager mig, så gør hun sit allerbedste for at ignorerer min tilstedeværelse...

 

Hjææælp, eller lov mig at det går over igen...

 

:lol::lol::lol::lol::lol: ej undskyld :ae:

 

 

Jeg står i det samme lige nu. Utrolig nok til træning gider hun, men herhjemme bliver jeg ignoreret. Tror altså også bare der sker en masse spændende lige nu, men det sjove ved at eje en terrier er at man lærer en masse "tålmoooooodighed" :lol:

 

Hun skal jo lige se det hele an og have lov at være hund lidt så er jeg såmænd sikker på det nok skal gå godt igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder nøjagtigt som Vinnie i den alder. Kunne jeg have båret hende ud fra træningspladsen havde jeg også gjort det :lol:

 

Er enig med de andre i at det er et udpræget aldersfænomen. Du er teenagemor - lev med det :drille:

 

Tak :lol:

 

Jeg forsøgte at gøre alt på den rigtige måde på vej udfra træningspladsen, jeg stoppede op hver gang hun trak, og jeg ignorerede at hun hylede, men da hun så hoppede op og nikke mig en skalle, så mistede jeg altså det kølige overblik, og bukkede mig ned og samlede hende op mens jeg med bestemte skridt forlod træningspladsen og alle dem der gloede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:lol::lol::lol::lol::lol: ej undskyld :ae:

 

 

Jeg står i det samme lige nu. Utrolig nok til træning gider hun, men herhjemme bliver jeg ignoreret. Tror altså også bare der sker en masse spændende lige nu, men det sjove ved at eje en terrier er at man lærer en masse "tålmoooooodighed" :lol:

 

Hun skal jo lige se det hele an og have lov at være hund lidt så er jeg såmænd sikker på det nok skal gå godt igen :blink:

 

Til det med at være en ejer af en Terrier, så kommer det..

Chili er snart 6 år, og er god som dagen er lang. Hun er utrolig træningsvillig, altid frisk på træning og leg.. men ja tålmodighed lære man virkelig som terrier ejer... Og hey, det er der sku også noget chamrende ved!

Synes de er herlige, og de har så meget personlighed... Love it...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville bare have syntes det var helt vildt morsomt...og at lunapigen bare var det sødeste i verden :lun:

 

men nu har jeg jo heller ikke betalt i dyre domme for det kursus :hmm:

 

Nej, og for at være helt ærlig, så havde jeg nok taget dette på en helt anden måde hvis ikke det var fordi at jeg føler dette pres om at skulle gennemføre et kursus jeg har betalt en mindre bondegård for, og dybest set har jeg fortrudt at jeg er tilmeldt, men jeg vidste jo ikke at Luna ville blive syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det med at være en ejer af en Terrier, så kommer det..

Chili er snart 6 år, og er god som dagen er lang. Hun er utrolig træningsvillig, altid frisk på træning og leg.. men ja tålmodighed lære man virkelig som terrier ejer... Og hey, det er der sku også noget chamrende ved!

Synes de er herlige, og de har så meget personlighed... Love it...

 

Sådan var Luna jo også for bare et 2-3 måneder siden, og så var det jo ikke svært at have tålmodighed. Selvfølgelig tog de fleste øvelser længere tid for hende at lære, og de krævede at jeg var dygtig til at motivere hende, men så længe hun bare gad, så havde jeg alt den tålmodighed der skulle til. Det er det at hun slet ikke gider der går mig på.

 

Normalt elsker jeg også hendes terrier sind, det giver så mange sjove oplevelser, og jeg elsker at hun også er i stand til at underholde sig selv, men lige for øjeblikket ville jeg altså godt have en lidt mere pleaser minded hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej, og for at være helt ærlig, så havde jeg nok taget dette på en helt anden måde hvis ikke det var fordi at jeg føler dette pres om at skulle gennemføre et kursus jeg har betalt en mindre bondegård for, og dybest set har jeg fortrudt at jeg er tilmeldt, men jeg vidste jo ikke at Luna ville blive syg.

 

Lonny, kan du evt. få kurset udskudt? Det lyder til at du er temmelig stresset over det, hvilket jeg fuldt ud kan forstå... Men jeg tror det i den grad kommer til at hænge som sort sky hen over dig i forhold til træningen med Luna, altså at det måske vil smitte for meget af på dig i forhold til at du er presset over alt det du gerne vil med hende...

 

Jeg er bange for at glæden ved træningen stille og roligt vil forsvinde, især også når Luna er unghund og måske ikke er fuldt koncentreret på dig hele tiden.... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny, kan du evt. få kurset udskudt? Det lyder til at du er temmelig stresset over det, hvilket jeg fuldt ud kan forstå... Men jeg tror det i den grad kommer til at hænge som sort sky hen over dig i forhold til træningen med Luna, altså at det måske vil smitte for meget af på dig i forhold til at du er presset over alt det du gerne vil med hende...

 

Jeg er bange for at glæden ved træningen stille og roligt vil forsvinde, især også når Luna er unghund og måske ikke er fuldt koncentreret på dig hele tiden.... :vedikke:

 

Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre, men jeg tror jeg vil ringe og spørge om det er en mulighed, for du har ret, det lægger et enormt pres på min skuldre, og det gør måske at jeg ikke helt for håndteret det der jo egentlig bare er unghunde hormoner med den overbærenhed som det fortjener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre, men jeg tror jeg vil ringe og spørge om det er en mulighed, for du har ret, det lægger et enormt pres på min skuldre, og det gør måske at jeg ikke helt for håndteret det der jo egentlig bare er unghunde hormoner med den overbærenhed som det fortjener.

 

Det ville jeg i hvert fald gøre hvis jeg var i dine sko...

 

Du elsker Luna, og der er ingen grund til at den kommende tid med hende skal resultere i en masse træning der alligevel ikke kommer til at gå som ønsket.. Så ender det med at du bliver mega frustreret over det...! Og det kommer til at gå direkte ned til Luna.. I skal have det sjovt når i træner sammen, ja sku :-)

 

Altså det er bare mit gæt - Tror jeg ville have det sådan i hvert fald.

 

Det er jo ikke fordi I slet ikke skal træne, men det lyder til at I har meget andet i kan tage fat på, såsom at lære hende at gå pænt, og så har hun jo været holdt stille i lang tid, så måske kommer det til at tage tid, før i begge kan blive et top motiverende træningspar :-)

 

som sagt er jeg overbevist om at i kommer stærkt tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg i hvert fald gøre hvis jeg var i dine sko...

 

Du elsker Luna, og der er ingen grund til at den kommende tid med hende skal resultere i en masse træning der alligevel ikke kommer til at gå som ønsket.. Så ender det med at du bliver mega frustreret over det...! Og det kommer til at gå direkte ned til Luna.. I skal have det sjovt når i træner sammen, ja sku :-)

 

Altså det er bare mit gæt - Tror jeg ville have det sådan i hvert fald.

 

Det er jo ikke fordi I slet ikke skal træne, men det lyder til at I har meget andet i kan tage fat på, såsom at lære hende at gå pænt, og så har hun jo været holdt stille i lang tid, så måske kommer det til at tage tid, før i begge kan blive et top motiverende træningspar :-)

 

som sagt er jeg overbevist om at i kommer stærkt tilbage...

 

Du har helt ret, og selvfølgelig skal vi træne, men tiden lige nu burde ikke bruges på avanceret lydighedsøvelser, men derimod på selvkontrol og at begå sig i dagligdags situationer.

 

Jeg har lige sendt en mail og spurgt om det på nogen måde er muligt at vi kan vente med kurset til næste år :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Du har helt ret, og selvfølgelig skal vi træne, men tiden lige nu burde ikke bruges på avanceret lydighedsøvelser, men derimod på selvkontrol og at begå sig i dagligdags situationer.

 

Jeg har lige sendt en mail og spurgt om det på nogen måde er muligt at vi kan vente med kurset til næste år :x:

 

Præcis - Helt helt enig! Der er så meget at begive sig til hjemme hos jer, og du skal også have tid og overskud til at nyde hende som hun er pt. også selvom hun er en halv streng teenager tøs:-)

 

Jeg kryser virkelig fingre for at du kan få lov til at tage kurset til næste år, hvilket jeg slet slet ikke kan se som værende noget problem..

 

Tror virkelig også at du bliver meget mere glad hvis du ikke har det hængende over dig..... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis - Helt helt enig! Der er så meget at begive sig til hjemme hos jer, og du skal også have tid og overskud til at nyde hende som hun er pt. også selvom hun er en halv streng teenager tøs:-)

 

Jeg kryser virkelig fingre for at du kan få lov til at tage kurset til næste år, hvilket jeg slet slet ikke kan se som værende noget problem..

 

Tror virkelig også at du bliver meget mere glad hvis du ikke har det hængende over dig..... :engel:

 

Du har helt ret, og jeg ville helt sikkert også håndtere hendes teenage nykker meget bedre hvis jeg ikke hele tiden følte dette pres for at skulle nå at lære alle disse øvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg er for øjeblikket i gang med at læse bogen "Bonding with your dog" af Victoria Schade (kan forøvrigt kraftigt anbefales, specielt til de der var glade for "Bones would rain from the sky".) Bogen handler, sådan kort fortalt, om at 'komme tættere på' sin hund, at knytte bånd... og derigennem at få en mere lydhør og opmærksom hund.

 

Hvis jeg skal forholde mig til Lunas adfærd, udfra hvad jeg netop har læst om i bogen, så virker det som om, at hele situationen simpelthen er for 'forceret' og der er for meget der kører på autopilot fordi "Luna plejede at kunne/ville...", "jeg har meldt mig til kurset og derfor skal vi nu deltage", osv. - lysten og glæden er ikke drivkraft, I samarbejder ikke rigtigt og måske forsømmer du at 'lytte' til hende, fordi du tror du allerede ved hvad hun har at 'sige', men husk på, at Luna har været gennem meget (sygdom), hun er kommet i puberteten OG du har også været gennem meget (stress, bekymring.)

 

Måske du og Luna trænger til en god lang 'snak' til at komme tilbage på bølgelængde, for det virker som om I har tendens til at tale forbi hinanden. For at kunne finde frem til hvor I vil hen (sammen), er det nødvendigt først at vide hvor man står nu. Måske er Luna simpelthen ikke motiveret for det kursus her og nu, og så kan du blive nødt til at gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst for dig: jeres indbyrdes forhold, eller kurset. Naturligvis vil det ikke være sjovt at skulle droppe noget man har betalt en formue for, men måske det alligevel er at foretrække?

 

Jeg vil lige slutte af med endnu engang at anbefale bogen (Bonding with your dog) - den beskriver faktisk episoder der ligger uhyggeligt tæt på det du fortæller om ('håbløs hund der totalt ignorerer ejer' osv.)

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...