Lonny Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Indtil nu har Luna markeret ved at tisse en lille tår, og man kan tydelig se på hende hvornår det er en tissetår og hvornår hun markerer. Men nu ser det ud til at hun også er begyndt at markere ved hjælp af analkirtlerne, der kommer i hvert fald en lille stråle ud der ligner akut tyndskid Er det normalt at hunde markerer ved hjælp af analkirtlerne, og især at en tæve gør det? Eller skal jeg være opmærksom på om der er noget galt med analkirtlerne? Eller kommer denne stråle måske slet ikke fra analkirtlerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det kan sagtens være fra analkirtlerne.. Analkirtlerne er et færtorgan..Vel nærmest ligesom stinkdyrets Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det kan sagtens være fra analkirtlerne.. Analkirtlerne er et færtorgan..Vel nærmest ligesom stinkdyrets ...som sætter fært på afføringen.. Min tanke er, at de er så fyldte at det mindste pres får dem til at afgive sekret. Iøvrigt tømmer hunde analkirtlerne ved stærk skræk og dette skulle have signalværdi for andre hunde, som snuser det sted hvor kirtlerne blev tømt, men det er en anden historie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Bella tømmer af og til analkirtler når hun bliver forskrækket. Som regel hvis det er mørkt og hun sover, og nogen så banker på døren. Det har samme effekt som ved stinkdyr - folk holder sig langt væk:lol: Jeg plejer at give hende ben eller stegte grisehaler jævnligt, så hun får hård mave og tømmer kirtlerne når hun skider. Er ikke fan af stinkdyrshund indendørs:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Men Luna gør det ikke fordi hun bliver forskrækket, det virker mere som om at hun er "løbet tør" for tis, og derfor nu i stedet bruger analkirtlerne Hvordan ved jeg om de overfyldte? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Men Luna gør det ikke fordi hun bliver forskrækket, det virker mere som om at hun er "løbet tør" for tis, og derfor nu i stedet bruger analkirtlerne Hvordan ved jeg om de overfyldte? Du må vel mærke på dem:vedikke: Eller bede Dr. Dyr vise dig hvordan man tjekker og tømmer. Alternativt give rigeligt med ben så problemet ikke opstår:-) Magter slet, slet ikke at røre ved eller tømme de kirtler! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 ...som sætter fært på afføringen.. Min tanke er, at de er så fyldte at det mindste pres får dem til at afgive sekret. Iøvrigt tømmer hunde analkirtlerne ved stærk skræk og dette skulle have signalværdi for andre hunde, som snuser det sted hvor kirtlerne blev tømt, men det er en anden historie Både og..Jeg har, for et stykke tid siden, læst en stor amerikansk artikel fra nogen forskere. Og de siger at hunde kan markere med analkirtelsekret. Og at det intet har med overfyldning eller forskrækkelse at gøre.. Man har forøvrigt set samme markering hos ulve, men sjældent ulve i fangenskab. Bella tømmer af og til analkirtler når hun bliver forskrækket. Som regel hvis det er mørkt og hun sover, og nogen så banker på døren. Det har samme effekt som ved stinkdyr - folk holder sig langt væk:lol: Jeg plejer at give hende ben eller stegte grisehaler jævnligt, så hun får hård mave og tømmer kirtlerne når hun skider. Er ikke fan af stinkdyrshund indendørs:evil: Må man godt give grisehaler stegt? jeg troede de skulle have dem rå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Men Luna gør det ikke fordi hun bliver forskrækket, det virker mere som om at hun er "løbet tør" for tis, og derfor nu i stedet bruger analkirtlerne Hvordan ved jeg om de overfyldte? Jeg tror altså det er den form for markering de skrev om..JEg skal se om jeg kan finde artiklen igen, men jeg har overhovedet ingen anelse om hvad jeg skal søge på.. Jeg tror jeg spørger min dyrlæge. Det kan have været nogle artikler jeg har lånt af hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg tror altså det er den form for markering de skrev om..JEg skal se om jeg kan finde artiklen igen, men jeg har overhovedet ingen anelse om hvad jeg skal søge på.. Jeg tror jeg spørger min dyrlæge. Det kan have været nogle artikler jeg har lånt af hende Det må du meget gerne, for jeg syntes ikke rigtig at jeg ser andre tegn på at hendes analkirtler skulle være stoppet, ingen "gniden røv" eller stor interessse for bagparten :hmm: Og hun får ben minimum én gang om ugen, så der burde blive renset ud løbende, men derfor kan det selvfølgelig aldrig udelukkes at de alligevel er fyldte Anne1979: Mærke på dem Stikker man bare en finger op, og hvis der er buler så er den gal eller hvad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg fandt lige det her: For nogle hunde, kan det at tømme analkirtlerne være det samme som en markering - urinering. Det afsætter et duftmærke og kan faktisk berolige hunde, hvis den føler sig utryg i større eller mindre grad. Uden at kunne sige det med sikkerhed, tyder det lidt på at hun har brugt det som et dæmpende signal - hvor mærkeligt det end lyder Et skud fra analkirtlerne Kunne det være det Luna gjorde, måske markerer hun på denne måde når det hun har fundet på en eller anden måde bekymrer hende? Som sagt har jeg kun set hende gøre det 2-3 gange, så jeg har ikke lige været opmærksom på i hvilke situationer. Men jeg kan huske at den sidste var ude på min arbejdsplads hvor hun løb rundt på den indhegnede plads, det var sent, så det var mørkt, og hun var tydeligt lettere trykket af at være løs et sted hvor det var mørkt og hun ikke var kendt, så hun holdt hele tiden øje med hvor jeg var :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg tror altså det er den form for markering de skrev om..JEg skal se om jeg kan finde artiklen igen, men jeg har overhovedet ingen anelse om hvad jeg skal søge på.. Jeg tror jeg spørger min dyrlæge. Det kan have været nogle artikler jeg har lånt af hende Nu blev jeg så nysgerrig at jeg ringede til min egen dyrlæge :blink: Ifølge min dyrlæge er der intet unaturligt i at Luna markerer med analkirtlerne, det er der mange hunde der gør, så der var ingen problemer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts