Gæst Renésj Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Nogen herinde der har erfaring med græsfrø i poten ? Sagen er at Fie har fået et eller andet op i poten og er nu på pencilin siden i lørdags. Den er ikke blevet meget bedre og den lille "byld" er stadig varm. Udover pencilin, smøres og renses området. Dyrlægen tømte blod ud af den i lørdags, via en kanyle, der var ikke betændelse at se. I mandags havde hun en noget lign. længere nede mod neglen, men den var der betændelse i og det kunne uden problemer trykkes ud. Det så sådan her ud i lørdags Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Hov den skulle selvfølgelig havde været smidt i "sygdom"...sorry Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Puha, det ser godt nok ubehageligt ud jeg har aldrig prøvet det, men jeg har hørt om en hvis hund fik det i øjet, og det havde vist været en ret slem omgang. Så man skal helst ikke lade sin hund rende for meget rundt ude i kornet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Puha, det ser godt nok ubehageligt ud jeg har aldrig prøvet det, men jeg har hørt om en hvis hund fik det i øjet, og det havde vist været en ret slem omgang. Så man skal helst ikke lade sin hund rende for meget rundt ude i kornet... Poten er øm og den er stadig varm, så ingen tvivl om det er ubehageligt, hun er heller ikke så glad ved jeg renser og smører området. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Poten er øm og den er stadig varm, så ingen tvivl om det er ubehageligt, hun er heller ikke så glad ved jeg renser og smører området. Det kan jeg søreme da godt forstå at hun ikke bryder sig om, det ser som sagt ret ømt ud :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Så engang en udsendelse på animal planet, om en australsk dyrlæge. De havde hvert år store problemer med korn, der satte sig i øre, øjne og poter. De havde en slags modhager på, så de var ikke særlig nemme at få ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Så engang en udsendelse på animal planet, om en australsk dyrlæge. De havde hvert år store problemer med korn, der satte sig i øre, øjne og poter. De havde en slags modhager på, så de var ikke særlig nemme at få ud. Hun havde noget lign. for 2 år siden som resulterede i et stort sår(faktisk er det stort set samme dato). Dengang så det sådan her ud http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7845 Jeg var forbi vet.sygeplejersken imorges og hun rykkede vores tid fra fredag, til torsdag aften, forbi hun ikke brød sig om den stadig er varm... Jeg håber de kan undgå at skære dernede, for det er godt nok et lo... sted at skulle få til at hele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 øu............... væmmeligt...:ae: Jeg har kun set sådan en pote én gang. Det var min allerførste hund, der fik en byld mellem tæerne.... Det viste sig, at hun havde sukkersyge. Hun blev 7 år:cry:.. Det er forhåbentlig noget andet med din Fie.. Hvis dyrlægen ligefrem har FUNDET et græsfrø, så er det selvfølgelig DET. Det undrer mig bare, at Fie har haft en mindre byld ved siden af..... Tisser hun mere end hun plejer? Eller drikker mere? ---En urinprøve som tørrer ind på gulvet, f.eks. vil klistre hvis hun har sukkersyge.. Men græsfrø ER noget drilsk noget. En lille pomeranier-ven havde øreproblemer i flere uger, med dyrlægebesøg og det hele. Men det var ikke til at se noget, før han kom i narkose.... SÅ dukkede det satans frø op:evil:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 De har ikke fundet et græsfrø, der er mistanke om det. Forrige gang hun havde det var 2 år siden. Hun drikker og tisser helt som hun plejer, så hvis tegnene på sukkersyge er nogenlunde de samme som hos mennesker, er der ingen af dem. Der er en del højt græs på radiomarken, hvor vi af og til færdes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Nårh, det er jeg glad for at høre.... Men det er træls med sådan en mark, som man glad for at færdes på, --og som viser sig at være fuld af jævelskab:evil:.. Det ER ved at være årstid for de spidse græsavner.. Især på grund af den varme periode.. Måske skal du skylle poter på hende når I har været ude på den mark? --Altså når I har fået repareret poten for denne gang.. ---Har hun sarte poter -f.eks. om vinteren når der er salt og sne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Hun er ikke glad for saltet , hun kan stå og stritter med et ben i hver sin retning, indtil jeg lige renser dem. Men kunne da godt være jeg skulle prøve at skylle dem fremover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Øøøh... det er da underligt, at det er ikke bare på næsten samme dato som sidst, det er også på samme pote. Og på nøjagtig samme sted på poten....... Mærrkligt... Sig det til dyrlægen... Hvis der sidder noget indkapslet i poten, så SKAL det nok pilles ud for at undgå at der kommer betændelse igen... 2 år er bare lang tid.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Øøøh... det er da underligt, at det er ikke bare på næsten samme dato som sidst, det er også på samme pote. Og på nøjagtig samme sted på poten....... Mærrkligt... Sig det til dyrlægen... Hvis der sidder noget indkapslet i poten, så SKAL det nok pilles ud for at undgå at der kommer betændelse igen... 2 år er bare lang tid.. Der har ikke været noget at se før i mandags, så tvivler meget på det gar kunnet sidde i år, men har fortalt dyrlægen det. Jeg håber hun kan undgå at skulle skæres i, men på den anden side, så går det jo heller ikke, hvis det ikke bliver bedre.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Hævelsen er faldet en smule nu, men området er stadig varmere end andre steder .... Så håber dyrlægen idag vurdere der ikke sidder noget derinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Hævelsen er faldet en smule nu, men området er stadig varmere end andre steder .... Så håber dyrlægen idag vurdere der ikke sidder noget derinde Det ville da helt klart være det bedste.. Så det krydser vi oss for:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Dyrlægen var tilfreds med poten idag, så nu skal jeg bare holde øje med det ikke hæver, for hvis det gør, så er det nok nødvendigt at åbne området Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 En lille update på poten. Efter sidste besøg forsvandt "bulen" stort set igen, efter den var smurt godt. De sidste par dage er den dog kommet igen, jeg smører igen, men det ser ikke ud til at hjælpe pt. Kunne desværre ikke nå dyrlæge idag på grund af arbejde, jeg vil prøve at gå forbi dem imorgen og se om min "faste" dyrlæge er der, ellers kan de forhåbenligt give mig en tid til mandag, vil helst have den dyrlæge der har fulgt det hele tiden til at kigge på det igen. Sådan her ser den ud pt. jeg har ikke barberet omkring området Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Det var li godt s*tans.. Det er da utroligt, at det bliver ved med at komme igen:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 ja specielt fordi jeg ikke aner hvad fanden det er.... Om der sidder noget er jo ikke godt at vide. Allergi har der også været en smule snak om, men har svært ved at få det til at hænge sammen, når det hele tiden er samme sted, hvis det var allergi, så ville det vel også være andre steder på kroppen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Ja allergi tror jeg heller ikke på.. Men det der med at skulle skære op.. det er svært når det er sådan et dumt sted.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Det er et rigtig dumt sted at skære og vil meget gerne undgå det. Omvendt kan jeg jo ikke blive ved at proppe stærk pencillin i hende, hver anden måned, slet ikke når det kommer igen. Så er lidt spændt på hvad de finder ud af denne gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Jeg håber Danny er der i morgen, så I ikke skal gå weekenden over.. Men mon ikke han er? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Han skal vel også holde fri engang imellem Men jeg håber han er der og lige kan presse hende ind på et tidspunkt, sidste gang ringede han efter lukketid og spurgte om jeg ikke lige kunne komme forbi med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Han skal vel også holde fri engang imellem Men jeg håber han er der og lige kan presse hende ind på et tidspunkt, sidste gang ringede han efter lukketid og spurgte om jeg ikke lige kunne komme forbi med hende Pjat med dig.. Frihed er noget overdrevet skidt, har jeg hørt:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 hmmm...her til morgen er den så "sprunget" og der er blot en masse størknet blod ved området... Så nu nytter det sgu nok ikke noget at opsøge dyrlæge:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts