Hop til indhold

Hvad laver i med hunden på gåturen?


Jane
 Share

Recommended Posts

Oskar får selvfølgelig ordenet det der skal ud.

 

Han læser dagens nyheder i hundeavisen.

 

Nogle gange træner vi.

 

Laver søg.

 

Lægger spor. Eller det vil sige jeg lægger sporet. Det kan være de der ilelugtende tørfisk jeg trækker i en snor hen over jorden. leverpostej med vand i en pose, hvor jeg klipper hul i posen og trækker afsted med posen. Pølsestyker eller kødboller som bliver tabt.

 

Vi træner apportering.

 

Vi leger. Det kan være at balancere på væltede træstammer, hænge godbidder op på grene, kravle op på gamle trærødder. Gemmeleg.

 

Lege med andre hunde.

 

bade i åen. Jeg bliver på land.

 

Nyde hinanden og naturen.

 

Lave ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, vi leger også, og de fanger mus, leger, snakker med andre hunde, søger, bla på træstammer og imellem dem, jeg prøver at variere, såd et ikke altid er det samme :)

 

Nåja og så går de løse som regel, og de har meget travlt med at dyrke deres interesser, de er ret frie :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går jo altså og ordner det der skal ordnes ... så leger vi på boldbanen ... den anden dag havde nogen efterladt en gennemtygget tennisbold - så kastede jeg lidt med den - og Tulle løb efter den - stor fremgang - fordi hun ellers har haft noget af en traume med at lege med legetøj andre steder end hjemme ... så det var dejligt at se ...

 

Så laver vi forskellige RallyO-øvelser ... og zig-zag mellem ben ... og indkaldet øver vi stadig og stadig og stadig ... og så noget hop-over-ting eller hop-op-på ting ...

 

Af og til får hun et lille søg ... vi øver "bliv" ... og så får Tulle lov til at løbe ind i mod mængden af sorte fugle - som jo altså letter længe inden hun når dem - men Tulle får spurtet lidt igennem - og det er jo bare dejligt ...

 

Nåja - og når vi er rigtig heldige - så møder vi en hundelegekammerat der gider lege ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det meste af turen går Silke selv og snuser osv. Hun går som regel et stykke foran mig. Hvis hun er i tvivl om, hvilken vej, vi skal, -så kikker hun lige tilbage på mig. Og så viser jeg lige med armen om vi skal dreje.

 

Hvis hun har så travlt med at snuse, så hun går forbi en sti, som jeg ville ned af, så laver jeg lige en lyd, -hun kikker på mig, -jeg giver tegn og hun går ned ad stien.

 

--Kommer der nogen cyklende, løbende, ridende eller lign. så stopper hun og står helt stille. Når jeg når hen til hende tager jeg hende på plads til "trafikken" er kommet forbi.

 

Cykler! -Så står man stille...

 

2196_20071217_048_a_1.jpg

 

Jeg elsker bare at gå tur med hende fordi vi hele tiden har så nær kontakt, selv om vi har hver vores at passe. -Jeg plukker blomster eller grene, -eller om sommeren er det selvfølgelig frugt, jeg plukker. Og tager billeder.

Og Silke læser AL hundesladderen fra omegnen.

 

Nogle gange "taber" jeg noget.. I øjeblikket er det min vante, der har det med at hoppe op af lommen.. Når vi så er kommet langt forbi, så opdager jeg det og siger: "Ups.. Hvor er mors vante?" :? Og Silke kommer hen og kikker deltagende på mig... "Find mors vante" siger jeg, og så lunter vi tilbage hvor vi kom fra til Silke har fundet den.. Jeg "taber" den altid langt ind i græsset eller krattet ved stien. Eller om bag et træ. Men Silke skal nok finde den alligevel.

Hun har da også været flink til at lede efter ting, som andre har tabt "for alvor".

På vores tur kommer vi osse forbi hundeskolen, hvor der er agilitybane. Så der er ingen undgskyldning for ikke at lave et eller andet undervejs.

 

Nogle gange får hun en svømmetur i en af småsøerne.

Søerne er renest her om vinteren. Og Silke er ligeglad med temperaturen.:

 

2196_20080210_021_a_1.jpg

Og så er der jo dyrene.. Om sommeren er der køer og får i foldene. Især de unge køer er MEGET interesseret i Silke. Så vi bliver nærmest forfulgt når vi går ind til dem... Silke bliver helt beklemt og gemmer sig bag mig.

Nå, men det er bare til vi har besøgt dem nogle gange. Så kender de os og lader os være. Det er jo nye køer hvert forår..

 

Og selvfølgelig møder vi osse hundevenner:

Her er det Simba og Rosie:

2196_20071008_105_b_1.jpg

...Og her er det Oliver:

 

2196_200818_011a_1.jpg

 

En bold eller to kan det da osse blive til...

Silke forsøger at gribe... Hun er god til det:

 

2196_20080210_034_a_1.jpg

 

Jeg synes vi er priviligerede fordi vi har så mange muligheder på vores daglige ture. Så det bliver aldrig kedeligt. Og dagturene er sjældent på under en time. Og tit på over to. Pr. stk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...