Hop til indhold

Et godt råd ???

Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Jeg har en Papillon på 4 måneder og 3 uger, hun gør, meget.

Det er værst når hun står ude på teressen, hun gør af alle der går forbi, det kunne godt være fordi hun gerne vil snakke med dem, ellers vil hun jage dem væk er ikke helt sikker.

Det er simpelthen hele tiden, og folk på gaden syntes det er skide irriterende, hvilket jeg da godt kan forstå, mange af dem hopper jo op fordi de får et chok. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det.

Normalt er hun en skøn hund, der ELSKER mennesker, hun er slet ikke til at styre når hun ser nogen.

Dyrlægen siger at jeg bare skal ignorere hende, men syntes ikke det hjælper.

Er der nogen herinde der har nogle gode råd jeg kan afprøve??

Hun bider også rigtig meget i alt, men regner stærkt med at det går væk når hun taber tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

+ når hun bider i dig, så gå væk. Rejs dig eller sæt dig et sted hvor hun ikke kan nå dig :blink:

TRO mig det hjælper. For så finder hun ud af at du ikke synes det er sjovt at lege bide lege.

Jeg har også haft stor succes med at proppe legetøj i munden på hende når hun begyndte :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Jeg plejer at sige IND hver gang Izzie begynder at gø udenfor :mrgreen:

Og så får hun masser af ros når hun så går ind. I starten er du nødt til at hjælpe hende med at IND betyder at hun skal gå indenfor. Men med tiden så forstår hun :5up:

Okay Tusind tak, vil helt klart prøve det, det lyder som et rigtig godt råd, træner meget med hende så skulle bare have et godt råd om hvordan så tak :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Hovsa undskyld det var OT.

Men jeg synes også at det ville være en god ide at give hende noget legetøj at tygge i i stedet for. Og hvis hun så stadig ikke stopper ville jeg stille mig et sted hun ikke kunne bidde mig så hun bliver ignoreret indtil hun er faldet ned. Men jeg har ikke afprøvet det i praksis endnu så jeg er lidt på bar bund med sådan noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi siger bare nej når han tygger i os og så stikker vi noget andet i munden på ham.

Kan godt mærke på ham hvornår det er at han liiige glemte man ikke må bide og hvornår det virkelig er fordi det bare gør hammer ondt / er skide irriterende inde i munden, vil hellere hjælpe ham med faktisk at få lov at bide i noget når det er sådan...

Pinde som vi finder på gåturene er åbenbart noget af det bedste at ligge og tygge i! :mums:

PS - fede billeder :mrgreen::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camillak

mht til bidning gør vi som andre har nævnt - hvis han bider siger vi av og rejser os/trækker os væk - det gør vi så en 10 sek tid og så snakker vi med ham igen - i starten blev han ved, men så rejste vi os bare hver gang, så nu kan vi sagtens bare sidde og nusse med munden uden at skulle bide. (men nogle gange glemmer han dog at han ikke må bide)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare fin! Tænderne klør og det går over! Petrine har også været en bjæffer, jeg var totalt upædagogisk, sagde fy og nej, det har virket, i dag bjæffer hun stort set aldrig indendørs, til gengæld så tror jeg at hun har en 'mængde bjæf' som skal ud, så vi tager tit til stranden så hun kan bjæffe (ad bølgerne), hun nyder at få lov at larme og så virker det mindre naturstridigt at kræve stilhed indendørs. Held og lykke med opdragelsen!

Link til indlæg
Del på andre sites