Hop til indhold

Sløvhed/ uoplagthed

FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Efter en lang periode på nedsat blus (først løbetid) så halthed synes jeg Smilla er gået lidt ned i tempo. Hun er ikke så energisk som hun har været og står tit og skutter sig, bliver ugidelig osv f.eks til træning. Når vi så kommer hjem (indenfor) så er hun pludselig ikke træt længere og skal lige lave en masse ballade inden vi skal i seng. :rolleyes:

Jeg tænkte på kan man godt komme til at 'lulle sin hund lidt i søvn' ved i en periode at have beskyttet hende mod fysiske udfoldelser (af skræk for at hun skal få problemer med sit forben igen).

Hun får jo heller ikke lov at lege med andre hunde mere ligesom vi heller ikke har lavet vilde boldlege osv.. Sådan har det været hen mod 2 måneder nu.

Det er lidt en ond cirkel fordi man jo dels tænker at den der 'ugidelighed' skyldes at hun er utilpas/ har ondt (men vi kan jo ikke længere se hun halter). Men det kan jo også skyldes vi selv har 'dysset' hende ned/ begrænset hende.:confused:

Forleden hørte jeg en sige på træningspladesen (ikke til mig): ''Pas på du ikke dæmper din hund for meget''. Betyder det at vedkommende ikke tillod hunden at være energisk?

Og hvad kan jeg gøre for at få Smilla op på dupperne igen (uden vild leg med fiskestang, som jo var årsag til den formodede forvridning). Jeg tror jo ikke hun halter længere, mener ikke der har været noget i 14 dage. Hun er ikke særlig madglad.

Vi skal til dyrlæge igen på tirsdag, men han kan heller ikke rigtigt se/ mærke noget på hendes ben. Nu er konsultationen så også så lille at hun kun kan gå rundt i en lille ring. Kunne være man skulle invitere ham (dyrlægen) med ud på fortovet...

Link til indlæg
Del på andre sites