Hop til indhold

Hej :D + Spg. om hunderacer


Gæst Lul
 Share

Recommended Posts

Hejsa .. Jeg hedder Louise og er 13 år gammel .. Jeg kunne godt tænke mig en hund, men har det sådan at det skal være den HELT rigtige race jeg finder mig, og ikke bare lige den som jeg lige fandt et tilfældigt sted .. Derfor er jeg her :D

 

Jeg leder efter en hund, og her er mine "kriterier":

- Den skal være lille (chihuahua/papillon størrelse)

- Jeg er førstegangs ejer, og den skal derfor ikke være for svær :)

- Den skal ikke kræve utrolig meget pelspleje

- Det skal være en selvskabshund ..

 

Hvis i har nogle hunderacer som i tror vil matche, så hold jer endelig ikke tilbage - og skriv meget gerne en side hvor jeg kan finde mere info om racen :D

 

For lidt tid siden så jeg en lille hvid hund på omkring 15 cm. over ryggen, med en lidt pjusket pels og hale .. Har i noget bud på hvad det kan være for én?

Jeg ved ikke om disse spørgsmål er lagt rigtigt, ellers må i meget gerne lige fortælle mig hvor de skal hen :D

PS. Mine forældre vil støtte mig i det, og også hjælpe med pasning osv. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget tid har du tænkt dig at bruge på hunden? Sådan til at gå ture og træne - alle hunde skal have lov at bruge deres hjerne. Og ønsker du den blide type eller den mere selvstændige. Og skal den være samarbejdsvillig? Det skal du også huske at spørge dig selv om, da det er de absolut vigtigste kriterier!

 

Held og lykke med at finde den rette race for dig :) Og velkommen til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget tid har du tænkt dig at bruge på hunden? Sådan til at gå ture og træne - alle hunde skal have lov at bruge deres hjerne. Og ønsker du den blide type eller den mere selvstændige. Og skal den være samarbejdsvillig? Det skal du også huske at spørge dig selv om, da det er de absolut vigtigste kriterier!

 

Held og lykke med at finde den rette race for dig :) Og velkommen til!

 

Først tak for velkomsten :)

Det er meget svært at sige for mig hvor meget tid jeg vil bruge på den .. Men MEGET :)

Det er ikke så vigtigt om den er samarbejdsvillig eller selvstændig, men selvfølgelig skal den kunne lære nogle ting - og ikke have FOR svært ved det :D

Håber det er til at forstå ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til. Hvor er det dejligt at selv så unge mennesker som dig, sætter sig ind i tingene og ikke bare kaster sig ud i det at have hund.

 

Dine forældre støtter op omkring dit projekt, men har de tænkt sig at hjælpe med luftning, træning osv.? eller er det dit ansvar?.

 

Chihuahua kræver faktisk at der bliver taget en del hensyn fordi de er så små. En papillon er lidt mindre sart. Ellers er der tibetansk spaniel (en af mine favorit racer) eller hvad med en mops? (de er lidt mere rolige, og så er de korthårede.... men de snorker). Du kan også overveje en dværgpincher og der kan Envy sikkert hjælpe dig, for hun har en rigtig sød/ god en af racen.

 

Jeg er desværre en dinosauer med hensyn til IT, så jeg kan ikke finde ud af at linke sider. Men du kan finde dem ved at google på navnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Misty .. Mange tak for svaret .. :D

Mopsen er jeg ikke så glad for - den er ikke lige mig :?

Men jeg er faldet for den tibetanske spaniel og papillonen :D

Dværgpincheren har jeg fået afvide ikke kan så godt med små husdyr, og jeg har selv tre marsvin og én guldhamster - så det er nok ikke så godt ?

 

Jeg skal selv lufte hunden, men de støtter mig i træningen osv. :D

Er der andre der kan komme med nogle forslag, til små gode hunderacer??

 

Jeg har fundet denne side http://www.hundeleksikon.dk/ - kan man stole på den? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

En pudel ser godt nok også rigtig sød ud .. :D

Så skulle det nok være den mindste størrelse - hvor stor er den ca? Og er der ikke noget med at pudler ikke har den samme skæl-type som andre hunde - så de er bedre for allergigere (bare af interesse) ? :D Hvor meget motion og aktivering kræver de ca. ?

 

Er der nogle der ved noget om hvor stor en papillon bliver, sådan ca? Og om de er nemme at lære ting ? Og hvor meget motion og aktivering kræver de ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...