Hop til indhold

Er det trods?


Macho
 Share

Recommended Posts

Når jeg er ude og gå med Macho er han engang imellem begyndt at smide sig ned på jorden på ryggen, men begge poter omkring snoren.

Det sker hvis han ex. har fået øje på noget eller fået færten af noget, og jeg så bare vil gå videre) Som om hvis han ikke får sin vilje, så smider han sig. Det er lidt som børnene i supermarkedet, men er det trods eller hvad?

Hvad kan jeg evt. gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg er ude og gå med Macho er han engang imellem begyndt at smide sig ned på jorden på ryggen, men begge poter omkring snoren.

Det sker hvis han ex. har fået øje på noget eller fået færten af noget, og jeg så bare vil gå videre) Som om hvis han ikke får sin vilje, så smider han sig. Det er lidt som børnene i supermarkedet, men er det trods eller hvad?

Hvad kan jeg evt. gøre?

 

Hi hi, det gjorde Noomi også da hun var yngre :lol: Et par gange forsøgte jeg at trække i hende (hun var i sele, så det gjorde ikke så meget) men eftersom hun bare blev liggende og blev trukket hen over græsset, så opgav jeg det koncept :stupid: Det må have set ret åndssvagt ud :mrgreen:

Hvordan du får ham til at holde op ved jeg ikke, med Noomi gik det over af sig selv (sådan da, en sjælden gang kan hun godt få et tilbagefald, hvis hun har fundet en særlig god pind eller noget, men det varer ikke så længe mere tilgengæld :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, der er ikke tale om trods, der er simpelhen tale om noget så dejligt/spændende, at du, eller det du vil have ham til, ikke kan konkurrerer :blink:

 

Hvad du skal stille op, tjaa du kunne gøre dig mere interessant (også generelt), eller aflede inden i når dertil, eller gå over på et andet fortov, eller lade ham få lov til at snuse kort evt. efter en lille lydighedsøvelse - bare mine bud :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Rart at høre et han ikke er den eneste. Det sker heller ikke så ofte, men har bare tit tænkt over grunden til det. Og du har ret, det ser åndsvagt ud. Kan somregel lokke ham videre med en godbid, men det er jo egentlig bare at belønne den "dårlige" opførsel.

 

Du ser den "dårlige" opførsel, Macho oplever frustration over ikke at få sit umiddelbare behov opfyldt.

 

Det er ikke at belønne uønsket adfærd hvis du f.eks. dropper en godbid, han behøver slet ikke se den kommer fra dig, hen i nærheden af ham, så han må rejse sig for at nå den.

 

Dermed har han truffet et valg og du kan herefter gøre dig og turen mere spændende for ham så han ikke føler sig snydt :-P

 

Adfærden har intet med trods at gøre, men han har opdaget at han kan kontrollere situationen på denne måde og derfor gør han det.

 

Selv ville jeg sikkert stå på stedet og afvente at han rejste sig. Tage kontakt og som belønning lade ham komme til det han ønskede hvis det er muligt.

Ved at gå pænt derhen forstås og uden godbidder.

Naturlig forstærkning kaldes dette og det er den stærkeste belønning du kan tilbyde din hund.

Han vil ved denne metode se den åbenlyse fordel ved at samarbejde i stedet for at modarbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...