Hop til indhold

En der kan udstille min hund?


Gæst cendory
 Share

Recommended Posts

Okay... :confused:

 

Jeg har ellers deltaget i et par udstillinger efterhånden og har stået med en hund der nægtede at stå på bordet og vuvuvuvuvuuuuuu'ede af dommeren for så at stille sig i plawbow (typisk Stella), da hun ville se tænder... Hun fik lyserødt bånd!

 

Asta har ikke i dén grad været slem, men hun har løbet og gloet alle mulige andre steder, nægtet at stå stille og hoppet op af dommeren. Hun har fået både BIR og lyseblåt bånd og ting derimellem, men er aldrig blevet disket.

 

Måske det afhænger af race ? Altså hvor fleksible de der dommer-mennesker er. Der er ikke rigtig plads til så meget sjov, når Bernerne kommer op i juniorklassen. Om det så er godt eller skidt er lidt svært at sige. Det kan da også have sin charme med en hund hvorpå man kan se den bare er glad. Det går jo heller ikke med Bernerne. F.eks skal deres haler skal jo helst hænge slapt ned. I gamle dage slog man den over haleroden med en avis under træning til de havde fattet pointet. I vore dage tænker man noget i retning af: "Hvad sker der lige for min hunds hale." :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, jeg har set slagsmål (cairn), voldsomme diskussioner (du løber for tæt på, hold afstand eller jeg slår) uden at det gav diskvalifikationer, så terrier-dommere er nok mere large (så hvad i alverden lavede lille Mads da han blev smidt ud :hmm:)

 

Jah, det kan godt ske :hmm:Hverken Stella, Asta eller jeg har dog nogensinde startet eller deltaget i slagsmål :lol:

 

Omend jeg VAR ret inspireret til at prikke bare lidt til damen der ejede den miniature-staby vi var oppe imod sidste gang jeg udstillede Asta. Hun VILLE bare ikke holde sin kæft omkring hvor stor min hund var, og hvor mange præmier hendes havde fået og og og... :damn:

Værre blev det da vi begge fik blåt bånd og hun rettede samme monolog mod dommeren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah, det kan godt ske :hmm:Hverken Stella, Asta eller jeg har dog nogensinde startet eller deltaget i slagsmål :lol:

 

Omend jeg VAR ret inspireret til at prikke bare lidt til damen der ejede den miniature-staby vi var oppe imod sidste gang jeg udstillede Asta. Hun VILLE bare ikke holde sin kæft omkring hvor stor min hund var, og hvor mange præmier hendes havde fået og og og... :damn:

Værre blev det da vi begge fik blåt bånd og hun rettede samme monolog mod dommeren!

 

 

Lige i sådan et tilfælde tror jeg faktisk godt man må slå ... bare lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige for at rydde op i eventuelle misforståelser, så er et 0 en diskvalifikation, et kip er ikke en diskvalifikation.

 

Et 0 kan en hund enten få hvis dens eksteriørmæssige fejl er så ekstreme at man kommer i tvivl om den i det hele taget er raceren, eller den kan få et 0 pga temperamentsmæssige fejl.

 

En hund der bider eller snapper ud over dommeren skal tildeles et 0.

 

Hvis hunden bare er elendigt trænet og danser salsa gennem hele ringen så den ikke kan bedømmes, kan den få et kip.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...