Hop til indhold

Hunde og alkohol


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Hvordan har jeres hunde det med lugten af alkoholiske våde varer?

 

Alle de hunde jeg har kendt, har hadet lugten af noget der indeholdt alkohol - Især øl.

Har derfor levet i den overbevisning at hunde bare ikke kan lide den lidt skarpe lugt.

 

Men Bamse har jeg mistænkt for at blive alkoholiker, hvis han fik lov.

 

Han tigger (hvilket han ellers ikke gør) hvis vi drikker Bailys eller vin.

Så jeg har et par gange dyppet fingeren i glasset, og ladet han snuse og smage - Og han er helt tosset med Asti og Bailys - men rødvin kan også godt føre til tiggen.

Hvis vores glas står på stuebordet i et ubevogtet øjeblik, så tror jeg de er væk:hmm:

 

Hvordan har jeres hunde det med lugten af alkohol? Er det normalt at vores hund kunne blive små alkoholiker hvis han fik lov?

 

Bare lidt undren herfra :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh vi drikker vist for sjældent her i huset, for jeg kan faktisk ikke huske hvordan det forholder sig med hundene og alkohol generelt... :hmm:

 

Men jeg kan huske at Flica ikke brød sig ret meget om lugten af øl, første gang hun blev præsenteret for den, men da hun først havde smagt på det, var hun bestemt noget mere begjestret og kunne bestemt godt have drukket sig en lille bimmelim på hvis hun havde fået lov :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
jeg har set flere hunde selv drikke en god slat ¢l hvis de fik lov. Det er dog ikke noget jeg har praktiseret med mine :lol: (hader selv ¢l).

 

Hvordan kan du slippe afsted med ikke at kunne lide øl, når du bor i England? (ja, fordommende lever i bedste velgående her :mrgreen:)

 

Men må indrømme vores hund har god smag - Bailys og Asti - Det er da kræs.

Dog ret belastende når mig og manden prøver at have en hygge aften, men hunden nærmest savler ind over vores glas :blink:

 

Har dog også hørt at nogle hunde godt kan lide en tår øl, men troede det var noget folk havde lært dem - Spørg mig ikke hvordan man lære en hund det... Så langt var jeg ikke lige nået i mit tankespind før nu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi drikker ikke ret meget, men i vores unge dage hvor vi holdt en del fester, der opdagede vi at vores gamle schæfer gik rundt og drak alle slatterne når vi andre var gået i seng...

 

Vi havde ofte undret os over at han var mindst lige så træt som os andre efter at vi havde holdt fest, men det viste sig jo så, at han havde ligeså mange tømmermænd som os andre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vi drikker ikke ret meget, men i vores unge dage hvor vi holdt en del fester, der opdagede vi at vores gamle schæfer gik rundt og drak alle slatterne når vi andre var gået i seng...

 

Vi havde ofte undret os over at han var mindst lige så træt som os andre efter at vi havde holdt fest, men det viste sig jo så, at han havde ligeså mange tømmermænd som os andre :lol:

 

Hehe - Må vist i den grad revurdere min opfattelse af hunde og alkohol :klap:Så slap i da i det mindste for at blive vækket kl. tidligt om morgenen, når hunden nu var ligeså mange tømmermænd som jer :mrgreen:

 

Ser en lille film i mit hoved, at en halv snalret schæfer, med snuden godt begravet i et krus med øl.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...