Hop til indhold

Hej ny herinde, Ingen med Grand danois????


Gæst Pipsok
 Share

Recommended Posts

Gæst Pipsok

Hej sikke et hyggeligt hundeforum. :D

 

Tænkte bare på om der er nogle herinde der har Grand danois??

Kunne være dejligt at skrive sammen med nogle der havde kendskab til denne race.

 

Knuz pipsok2286_Julebilleder_031_edited_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok
hejsa

 

jeg er sprit ny herinde men jeg har en grand danois han er kun 13 uger :D en rigtig lækker sag

 

mvh winnie

Ejj hvor fedt. De er noget så dejlige*s* Og han er stadig helt lille*s* Vent bare..... *gg*
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst volbeat

hahahaha ja det skal nok blive underholdende når han bliver stor... haha....

det er en utrolig dejlig hund rigtig godt sind specielt til børn syns jeg.. jeg vil så gerne læse på hjemmesider ang hunde hvalpetræning til ham mest sådan noget med og gå pænt i snor og alle de der grundlæggende ting da jeg ikke har mulighed for at komme til træning med ham vil og må jeg gøre det hjemme men han hører nu forbavsende godt efter mig der er ikke noget overhovedet der :D det kommer nok når han begynder og prøve mig a' hahahaha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok
har du gået til hundetræning med din hund?? hvis ja har det givet dig meget?? hvis nej hvordan går det smiler

 

Hej igen.

Undskyld det sene svar. Har været en hektisk uge.

Jeg har ikke gået til hundetræning selv om vi gerne ville. Tiden var bare ikke til det desværre.

Jeg syntes han er temmelig umulig at gå med i snor, da han er større end mig, fik jeg et godt råd. Jeg skulle bruge en hunde grime. Den virker virkelig super godt. Så nu går han rimelig pænt. Men grimen skal være på ellers er det ham der går med mig*s*

Han lystre mig ikke særlig godt, hvis han går løs. Men han lystre min mand, 100 procent.

Bare et problem nu hvor min mand arbejder i jylland.

Men han er jo stadig en hvalp, og med tiden skal det nok lykkes håber jeg. Men han er meget alfa hund, og det er ikke godt overfor mig. Så det er lidt en kamp nogle gange. Mad kan jeg ikke bruge da han ikke er den store mad fan. Så godbid træning duer ikke. Skal prøve med fløjte, så skal jeg nnok vende tilbage om det virker*s*

 

Ja, det er ellers en super lækker race. Super overfor børn, jeg har selv 2 stk. Han er meget godmodig og tålmodig*s*

Jeg ville ingen anden hund have, selv om han nogle gange driver mig til vandvid. De er jo heller ikke den mest intelligente race der findes. Men dejlige det er de.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok
har du gået til hundetræning med din hund?? hvis ja har det givet dig meget?? hvis nej hvordan går det smiler

 

Hej igen.

Undskyld det sene svar. Har været en hektisk uge.

Jeg har ikke gået til hundetræning selv om vi gerne ville. Tiden var bare ikke til det desværre.

Jeg syntes han er temmelig umulig at gå med i snor, da han er større end mig, fik jeg et godt råd. Jeg skulle bruge en hunde grime. Den virker virkelig super godt. Så nu går han rimelig pænt. Men grimen skal være på ellers er det ham der går med mig*s*

Han lystre mig ikke særlig godt, hvis han går løs. Men han lystre min mand, 100 procent.

Bare et problem nu hvor min mand arbejder i jylland.

Men han er jo stadig en hvalp, og med tiden skal det nok lykkes håber jeg. Men han er meget alfa hund, og det er ikke godt overfor mig. Så det er lidt en kamp nogle gange. Mad kan jeg ikke bruge da han ikke er den store mad fan. Så godbid træning duer ikke. Skal prøve med fløjte, så skal jeg nnok vende tilbage om det virker*s*

 

Ja, det er ellers en super lækker race. Super overfor børn, jeg har selv 2 stk. Han er meget godmodig og tålmodig*s*

Jeg ville ingen anden hund have, selv om han nogle gange driver mig til vandvid. De er jo heller ikke den mest intelligente race der findes. Men dejlige det er de.

 

Foresten, skriv lige tilbage, hvis du finder nogle hjemmesider omkring træning og div, dem vil jeg meget gerne læse. Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Musefis

Cute vufling, altså! :D :wink: Han har et totalt nuttet udtryk og en dejlig udstråling... :D

 

Nu er jeg ikke en total ekspert, inden for lydigheds-træning, men mit råd er at hvis han ikke lystrer dig så godt, synes jeg, at du skal prøve, at hoppe ind på, Vi med hund-hjemmesiden og læse Irene Jarnved's råd...Hun er sq god!

Eller søg på nettet efter lege og tricks der kan styrke dit og Maximus' forhold. Så du kan sætte dig i respekt overfor ham, gennem positiv træning...Respekt er jo en nødvendighed.. Han er jo en ordentlig fætter... 8)

Du kan også smutte i boghandlen efter læsestof..

 

Husk: viden er magt! :D Og man kan altid lære noget nyt! :D

 

Har du prøvet legetøj, som belønning efter en øvelse..?

(Politiet bruger også legetøj i træningen)

 

Her er nogle links:

http://vimedhund.tv2.dk/psykologi/?menu

http://dogtraining.dk/shop/index.php?cPath=27

 

Eller søg Lydighedstræning på Google...

 

Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Cute vufling, altså! :D :wink: Han har et totalt nuttet udtryk og en dejlig udstråling... :D

 

Nu er jeg ikke en total ekspert, inden for lydigheds-træning, men mit råd er at hvis han ikke lystrer dig så godt, synes jeg, at du skal prøve, at hoppe ind på, Vi med hund-hjemmesiden og læse Irene Jarnved's råd...Hun er sq god!

Eller søg på nettet efter lege og tricks der kan styrke dit og Maximus' forhold. Så du kan sætte dig i respekt overfor ham, gennem positiv træning...Respekt er jo en nødvendighed.. Han er jo en ordentlig fætter... 8)

Du kan også smutte i boghandlen efter læsestof..

 

Husk: viden er magt! :D Og man kan altid lære noget nyt! :D

 

Har du prøvet legetøj, som belønning efter en øvelse..?

(Politiet bruger også legetøj i træningen)

 

Her er nogle links:

http://vimedhund.tv2.dk/psykologi/?menu

http://dogtraining.dk/shop/index.php?cPath=27

 

Eller søg Lydighedstræning på Google...

 

Held og lykke!

 

Super fine råd. Tusind tak. Jeg vil gå ind og læse på de sider, og bøger er lånt. God påske.

 

Pipsok

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Gæst Pia Nielsen

Hej:vinken:

 

Jeg har også grand danois og er også helt ny herinde :blink:.

 

Jeg har "Pixi", som er en tigret tæve på snart 4 mdr, født 12. maj 2008 i Kennel Sunyard.

 

Måske kan vi henad vejen udveksle erfaringer og ideer om vores fantastiske hunde :-)

 

Hvorfor er der mon egentlig ikke noget debatforum herinde specifikt for GD'er??

 

Der er vel ikke nogen med GD som bor i Nordjylland og har en dyrlæge de kan anbefale med forstand på kæmper:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...