Hop til indhold

Bange hvalp


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

I morgen er Nemo 4 mdr. desværre syntes jeg ikke det går den rigtige vej mht at være bange for lyde og lastbiler. Jeg syntes ellers jeg gør alt hvad jeg bør gøre, det virker sku bare ikke. Det er død frustrerende.

 

Når vi er ude at gå, kan jeg slet ikke komme i kontakt med ham, heller ikke selvom jeg har verdens bedste (efter Nemos mening) godbidder med mig. Halen er ikke presset mellem benene men står vandret og han går meget stift. Han snuser ikke eller noget, går bare som om det skal overståes.

 

Nå men her til morgen var det helt af H til. Vi går ikke om morgenen da det er der skraldebilen kommer, dog kun mandag og tirsdag, men det gør at han er endnu mere bange for at gå om morgenen. Vi vågner normalt og går ud i gården og tisser. Ind og spiser og ud og pøller.

Da vi kom ud i morges, løb han med det samme ned til døren. Jeg kunne kalde ham op igen, men med det samme løb han ned igen. Efter 20 min havde han stadig ingen ro og kunne ikke tisse så vi gik ind.

Inde var han bange ved bryggerset og ville derfor ikke spise. Nå 20 minutter senere gik vi ud igen, han tissede og løb straks ned til døren.

 

Han fik aldrig pøllet. Jeg kunne med nød og næppe holde ham i gården ved at bede om sit og dæk med verdens bedste godbidder, men straks det var slut løb han ned til døren.

 

Ja jeg kunne ikke se eller høre noget anderledes, jeg syntes himlem var lidt underlig, "lys i mørket langt ude".

Da jeg så kører på arbejde siger det at der er en bil i brand på motorvejen lige ved os, men det er aligevel 1 km væk. Kan han høre det???

 

Han dør jo til nytår og jeg GIDER bare ikke have en hund der intet kan foretage sig fordi alt er farligt, det er dybt frustrerende.

 

Vi har hilst på skraldemændende som var flinke at kæle ham, vi har kigget på afstand, vi har siddet inde i byen, vi har gået både ved vej og stille steder, jeg har købt cd'en med lyde og spiller den efter guiden hver dag. Han er med i stalden 2 gange om ugen hvor der er en masse lyde. Vi er ikke en stille familie, 2 børn og en del andre dyr. Tv kører fint højt, dét reagerer han ikke på. Computerspil reagerede han på i starten men ikke længere.

 

Hvad mere kan jeg gøre og hvad bør jeg gøre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fået dyrlægen til at undersøge om han måske er syg?

 

Din beskrivelse kan godt minde en del om Baldur i den alder, og vi fandt jo ud af (her da han var 2,5 år) at han har været syg lige siden han var hvalp.

 

Jeg ville nok gå op og få dyrlægen til at tjekke ham, og bede om at få taget en fuldstændig blodprøve, bare for at være sikker på at han ikke har en infektion, eller at der er noget galt med han skjoldbruskkirtel (som kan give dine beskrevne symptomer).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Som jeg husker det blev Nemo voldsomt forskrækket på et tidspunkt pga. skraldebil eller anden bil?

 

Denne forskrækkelse blev ikke afreageret og bliver dagligt aktiveret på turene = Nemo er i bestandigt alarmberedskab = Er det han lærer at være.

 

Jeg vil foreslå, at du ikke går tur med ham de vante steder men, selvom det er besværligt og tager længere tid, kører ham ud til fredelige steder f.eks. på stranden og i skoven, så han får gået nogle fredelige ture uden denne konstante frygt og stress.

For hver gang han oplever situationen sætter den sig bedre fast og jo længere tid der går des langt større arbejde skal du lægge i adfærdsbehandling senere hen.

 

Når han har gået nogle gode lange ture og har fået rystet stressen af sig kan du begynde at træne gåture hjemme. Gerne ved at du kører lidt væk hjemmefra og går i yderkanten af de "urolige" områder og gradvist arbejder dig hjemad i takt med Nemos aftagende frygt.

Den gode træthed og veltilpashed som kommer af god stimulering er en væsentlig faktor her, derfor skal han ud på nogle gode lange ture væk hjemmefra.

 

Hvad mener du med at han dør til nytår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét gør jeg jo :hmm: Vi går i skoven, på stranden og i stalden. Det bliver ikke bedre, han begynder bare at tage frygten med alle steder.

Det var jo netop det jeg forsøgte at komme til livs med at lade ham hilse på skraldemanden, da han elsker mennesker.

 

Når han nu er bange hjemme i gården, fordi der er en lastbil ude på hovedvejen 500 meter væk, kan jeg jo ikke køre væk med ham hver 2. time når han skal tisse.

 

Hvad mener du med han ikke fik afreageret?

 

Hvad kan der være galt som gør ham bange??

Kan hunde lide af magnesium mangel ligesom heste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dét gør jeg jo :hmm: Vi går i skoven, på stranden og i stalden. Det bliver ikke bedre, han begynder bare at tage frygten med alle steder.

 

 

Øv øv øv, ikke godt!

 

Det var jo netop det jeg forsøgte at komme til livs med at lade ham hilse på skraldemanden, da han elsker mennesker.

 

Ja

 

Når han nu er bange hjemme i gården, fordi der er en lastbil ude på hovedvejen 500 meter væk, kan jeg jo ikke køre væk med ham hver 2. time når han skal tisse.

 

Nix, jeg havde fået opfattelsen af at han var ok tryg i gården.

 

Hvad mener du med han ikke fik afreageret?

 

Jeg var der jo ikke, men som jeg husker din beskrivelse "flygtede" han væk?

Hvis en hund ikke får sluppet oplevelsen på stedet, men fjerner sig fra området, tager den oplevelsen med sig. Det vil sige at den tager skrækoplevelsen med sig og lægger den til grund for andre oplevelser. Altså har skrækken i sig og vurderer alle oplevelser i den skræktilstand, altså er i forhøjet alarmberedskab meget parat til at blive forskrækket.

 

Hunde kan ligefrem søge efter noget at reagere på og i den tilstand kan næsten hvadsomhelst få en negativ reaktion frem - for hunden er jo parat til at blive forskrækket så den kan flygte.

 

En afreaktion på stedet forhindrer denne forfærdelige eftervirkning af voldsom forskrækkelse/chok.

 

Hvad kan der være galt som gør ham bange??

 

Jamen ud fra de oplysninger jeg mener at huske, er det højst sandsynligt eftervirkningerne af den store forskrækkelse han fik. En forskrækkelse som er blevet genaktiveret nogle gange og som nu nærmest er "kronisk". Kombineret med lav tillid/selvtillid netop pga. angst.

 

Jeg vil anbefale, at du får en adfærdsbehandler hjem og vejlede dig og muligvis i samråd med dyrlæge kortvarigt hjælper med medicinering, så han kan komme tilbage til normaltilstanden via medicin i en periode hvor du arbejder med ham.

Medicinering fordi det jo er umuligt at træne gradvis tilvænning i det daglige miljø, når han dagligt reagerer som han gør og derved vedligeholder angsten.

 

Kan hunde lide af magnesium mangel ligesom heste?

 

Ja.

 

Ved langvarig stress er det gavnligt med tilskud af magnesium og vitamin C.

 

Du kan forsøge dig med at give baldrian, jeg er bare ikke sikker på uden at have set vapse at det er beroligende midler han evt. skal have. Opløftende midler hjælper ofte meget bedre end beroligende midler når det drejer sig om angst/frygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener absolut ikke der skal beroligende midler til. Men med heste fungerer det sådan at magnesium mangel giver frygt og stress, og frygt og stress gør de udskiller mere magnesium. For at kommer ud af cirklen tilføjer man så magnesium.

 

Når jeg mener hvad der kan være galt, mente jeg mhb på at en skrev han kunne være syg, ikke at jeg er blind for hvordan frygt fungerer hos hunden.

 

Mht. gården er han jo normalt tryg, men som jeg skrev var det helt af H til i dag, derfor jeg skriver denne tråd. Elllers er det "kun" mandag og tirsdag morgen hvor skraldebilerne er igang der gør gården farlig.

 

Jeg 100% med på at hunden ikke må flygte fra stedet, at han sidste oplevelse bliver hans første næste gang. og dette arbejder vi meget med, gå turen skal slutte uden stress og det lykkes for det meste.

men mht til skraldebilen, som nu gælder lastbiler også, så er der ingen kontakt til hunden overhovedet, så hvordan får man det afreageret? Han er uden for rækkevidde af frygt og ligegyldig hvor vi går hen kan vi altså risikere at møde en lastbil.

 

Det er lidt underligt med ham, for han virker som en hund med masser af selvtillid og ikke specielt nervøs i alle mulige andre situationer. Han vader gladeligt rundt mellem heste der vrinsker og gør ved uden noget.

Han køre gerne i bil, elsker det ligefrem.

Toget ved træningspladsen generer ham ikke spor.

Taber man en tallerken farer han ikke sammen.

osv osv....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg mener absolut ikke der skal beroligende midler til. Men med heste fungerer det sådan at magnesium mangel giver frygt og stress, og frygt og stress gør de udskiller mere magnesium. For at kommer ud af cirklen tilføjer man så magnesium.

 

Når jeg mener hvad der kan være galt, mente jeg mhb på at en skrev han kunne være syg, ikke at jeg er blind for hvordan frygt fungerer hos hunden.

 

Mht. gården er han jo normalt tryg, men som jeg skrev var det helt af H til i dag, derfor jeg skriver denne tråd. Elllers er det "kun" mandag og tirsdag morgen hvor skraldebilerne er igang der gør gården farlig.

 

Jeg 100% med på at hunden ikke må flygte fra stedet, at han sidste oplevelse bliver hans første næste gang. og dette arbejder vi meget med, gå turen skal slutte uden stress og det lykkes for det meste.

men mht til skraldebilen, som nu gælder lastbiler også, så er der ingen kontakt til hunden overhovedet, så hvordan får man det afreageret? Han er uden for rækkevidde af frygt og ligegyldig hvor vi går hen kan vi altså risikere at møde en lastbil.

 

Det er lidt underligt med ham, for han virker som en hund med masser af selvtillid og ikke specielt nervøs i alle mulige andre situationer. Han vader gladeligt rundt mellem heste der vrinsker og gør ved uden noget.

Han køre gerne i bil, elsker det ligefrem.

Toget ved træningspladsen generer ham ikke spor.

Taber man en tallerken farer han ikke sammen.

osv osv....

 

 

Jeg har enten forklaret mig rigtig skidt eller også har du overset noget i mine indlæg :lol:

 

Mht. afreaktionen f.eks. hvis der passerer en lastbil, så drejer det sig om at han bliver på stedet til han ikke reagerer mere.

Så starter han på "0" næste gang der kommer en lastbil, i stedet på "7" på en tænkt 10 skala, bare lige for at anskueliggøre det.

Han skal altså afreagere helt mellem hver episode.

 

Jeg ved ikke hvor du bor, men det må være muligt at opsøge steder med minimal lastvognstrafik for at øve.

 

Son du beskriver hans adfærd i dette indlæg er hans reaktion ikke underlig. Han har sikkert delt sin verden op i "ikke farligt", "muligvis farligt" og "helt sikkert farligt".

Som hunden der kan tage alle mulige lyde, men lige præcis viser angstadfærd ved lyden af et glas der går itu fordi denne lyd associeres med noget angstfremkaldende den oplevede engang. Et tænkt, men brugbart eksempel.

 

Denne hund som viser angst ved glaslyden kan sagtens kunne tage en masse andet uden at blive angst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg tænkte også på at "øve lastbil".

Er der ikke et sted i nærheden hvor der er nogle parkerede lastbiler ?

Evt. i et industrikvarter om aftenen.

Så kunne du i ro og mag nærme dig.

 

Næste skridt ville så være at forsøge med en startet stillestående lastbil.

(kan dog være svært hvis man ikke lige kender en chauffør)

 

Næste skridt en kørende på afstand.

For til sidst at komme så tæt på at det ikke længere er et problem.

 

Selvfølgelig masser af ros og godbidder undervejs.

Stop og gå igen hvis det bliver for meget.

 

Min var også nervøs for lastbiler i starten (og andet larmende, ja bare der var en der smed noget i en container 2km væk), og hun kan

stadig være nervøs (hun er 16 mdr. nu) for f.eks. flyvende plasticposer om aftenen.

Men så går jeg bare hen og "piller ved problemet" så hun kan se det ikke er farligt,

Så plejer der ikke at være problemer

 

Mht. Nytår: Tilvendning i god tid - du skriver det selv mht. PC spillende....

Jeg gik på Ålborg fyrværkerifabriks hjemmeside og spillede deres demoer.

Gennem et par uger - først lavt, senere med øget styrke, indtil hun var ligeglad.

Kl 24 og hvis de kom lige over hovedet var hun ikke glad, men ellers var der ingen problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor:

Det virker som et overgreb at skulle holde ham der til han falder til ro, og jeg tvivler på det kan lade sig gøre. Han græder, kæmper for at komme ud af selen og er panisk. Han får ikke lov at spurte hjem, men at fastholde ham i situationen syntes jeg virker enormt forkert.

 

Mindre lastbiler er ikke et problem, kun kæmpe store der kan sammenlignes med skraldebilen. Fx var vi ude og gå ved en vej hvor der er normal trafik. Der kom så en kæmpe lastbil og Nemo reagerede, forsøgte at kommer væk. Vi gik lidt ind til siden og satte os og lod den køre forbi hvorefter vi gik videre. Han var ikke panisk hele vejen hjem derfra, men utryg nok til at der ingen kontakt var til ham.

 

Stillestående lastbiler eller skraldebiler er ikke farlige. Faktisk kan vi også stå ved skraldebilen når den står i tomgang.

 

Den anden dag blev han forskrækket over en hvid varevogn i stalden. Da vognen var parkeret, gik vi hen til den og han skænkede den ikke et blik, gik gerne og snusede op af den.

 

Han reagerede på traktoren der holdt i tomgang ved stalden den anden dag, men jeg lod som ingenting og gik videre. Han blev ikke panisk, men rystede og havde halen nede. Vi gik rundt indtil halen var oppe og han var glad og vi kørte hjem.

 

Baily: Jeg vil rigtig gerne give masser af ros og godbidder, men kan ikke, han tager ikke godbidder og tager ikke imod ros, fokuserer kun på at gå. Jeg kan slet ikke få øjenkontakt.

 

Hvis jeg går hen og "piller" ved noget der har skræmt ham, er han ligeglad, vil stadig bare væk.

 

Det med fyrværkerilyd træner vi netop med CD'en og det virker også til at gå fint, det gør bare endnu ingen forskel ude i den store verden.

 

Gør jeg det ikke rigtigt?

Jeg ynker ham ikke på nogen måde, når han panikker fuldstændig holder jeg ham roligt og kæler ham på brystet uden at sige noget til ham. Når han ikke er fuldstændig panisk går vi videre, men han er stadig bange.

 

Den anden dag lå der et kæmpe hårspænde på gulvet, som han lige besluttede var farligt. Han hoppede rundt om det og gøede af det. Det har han aldrig gjort før med noget han så som potentielt farligt, er det ikke en bedre reaktion end at flygte?

 

På trods af at han i en hel uge har gået en positiv tur hver dag og været af sted til hundetræning osv. altså 9-10 dage med dejlige oplevelser med sele på, så er reaktionen på selen stadig at han gemmer sig når man kommer med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med fyrværkerilyd træner vi netop med CD'en og det virker også til at gå fint, det gør bare endnu ingen forskel ude i den store verden.

 

Husk at fyrværkeri også er lys/blink, det var det Petrine reagerede på, så hun har ikke trænet med lyd-CD, men med lys-show (og de søde unger i gården som allerede så småt er i gang med fyrværkeriet)

 

Har ingen geniale råd, vil bare ønske dig held og lykke, en bange hvalp er rigtigt væmmeligt når man ikke kan hjælpe den :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samtidig er han jo verdens skønneste hvalp.

 

Han er renlig, han sover hele natten, er dygtig til at være alene hjemme og bare super dygtig og virkelig lærenem.

 

Så jeg ville jo ikke bytte ham for alle hvalpe i verden, jeg vil bare gerne have at han kunne nyde at gå en tur og at han altid er glad og tilfreds.

 

Forresten: Tror i at bilen der brændte på motorvejen 1 km væk kunne være årsagen i morges? Er det ikke for langt væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Det lyder for mig som om det nok skal gå - at det er et spørgsmål om tid.

Der er jo mange nye indtryk, han ikke kender endnu, og først skal finde ud af ikke er farlige.

 

Du skriver at stillestående lasbiler og skraldebilen i tomgang ikke er et problem :klap:

Det tegner da godt :banan:

Det er så kun de store lastbiler der kommer buldrende forbi han er nervøs for ?

Så må du træne med en mellemting mellem stillestående og buldrende lastbiler - lidt ad gangen.

 

Hvis du ikke kan rose og give godbidder, mener jeg du er kommet for langt.

Du skal have kontakten med hunden inden lastbilen kommer.

(Kan godt være svært da hunden jo hører noget bedre, prøv. om du kan se den før hunden hører den)

Sæt træningen en tand ned, så du kan få kontakt med hvalpen.

Du skal kun gå dertil hvor hunden er tryg og rose/give godbidder.

Hver gang vil du (forhåbentlig) kunne komme en tand videre.

 

Brug evt. bussen - den kommer på faste tider.

Først start (tilstrækkeligt) langt fra bussen så der ikke er problemer.

Næste gang den kører forbi er du lige 5 meter nærmere.....

 

Håber det kan hjælpe lidt, men jeg tror det nok skal komme - de larmer jo temmelig meget sådan nogle.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke en træls situation, som i er havnet i. Jeg kan ikke give dig nogle gode råd. Men jeg ville lytte til Ninjamor, da jeg mener at hun er en kompetent person i kraft af sin uddannelse og store viden om hunde. Jeg har brugt mange af hendes gode råd, som hun har givet både mig og andre herinde. Jeg syntes du skal få fat i en dygtig adfærdsbehandler, da det skrevne ord ofte kan misforståes.

 

Jeg ønsker dig held og lykke og håber, at i får løst problemet på den bedste måde, for din lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bussen er sjovt nok ikke et problem, jeg syntes hans reaktion på bussen er sund. Han går lidt længere ind til siden og sænker halen, når bussen går forbi går han glad videre.

 

Jeg er helt enig. Men fx i går, der var han uden kontakt fra vi gik hjemmefra til vi kom hjem. Halen var på halt og han gik bare stiv af sted, jeg kunne slet ikke få han til at kigge på mig.

 

Hvad så, hvad ligger før? Skal jeg lade være med at gå tur?

 

Nu er han endelig begyndt at være til at gå med og hele sidste uge var der ingen problemer. Desværre gør deres sanser jo at jeg ikke ved om der var noget der skræmte ham som jeg ikke kunne opfange. Jeg har tilgengæld fundet ud af at nede for enden af vejen er der en dame med en hundefløjte, den kan han heller ikke lide, men han går bare nervøst forbi huset og så "glemmer" det igen efter, igen hvad jeg ser som en sund reaktion.

 

Hele sidste uge gik turene rigtig fint, denne uge er det bare noget skod. Sidste uge spiste han også al sin mad med glæde, denne uge spiser han kun lige nok til at stille den værste sult. Men han virker altså glad (indenfor) og tilfreds og ikke spor syg.

Kan det være en periode i forhold til hans alder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bussen er sjovt nok ikke et problem, jeg syntes hans reaktion på bussen er sund. Han går lidt længere ind til siden og sænker halen, når bussen går forbi går han glad videre.

 

Øv øv - den havde ellers været god at træne med da den kommer på "faste" tider

 

Jeg er helt enig. Men fx i går, der var han uden kontakt fra vi gik hjemmefra til vi kom hjem. Halen var på halt og han gik bare stiv af sted, jeg kunne slet ikke få han til at kigge på mig.

 

 

Hvad med roastbeef :mums: - virker det ikke ?

(Har selv brugt cocktailpølser eller hamburgerryg et par gange hvor jeg ikke syntes jeg fik opmærksomhed nok)

 

Hvad så, hvad ligger før? Skal jeg lade være med at gå tur?

 

Er svært at sige hvad der kunne være, når man ikke er der, men du skal

bestemt ikke lade være med at gå tur.

Hvis du har muligheden så - som Ninjamor skriver - brug helst fredsommelige steder (strand, skov etc.), så der ikke bliver alt for meget trafiktræning før han er mere tryg.

 

 

Hele sidste uge gik turene rigtig fint, denne uge er det bare noget skod.

 

Der har formentlig været et eller andet der har påvirket ham.

Men det at det gik fint i sidste uge viser jo at det nok skal komme til at gå. :5up:

Ville selvfølgelig være rart hvis du kunne finde årsagen til at det pludselig skiftede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ninjamor:

Det virker som et overgreb at skulle holde ham der til han falder til ro, og jeg tvivler på det kan lade sig gøre. Han græder, kæmper for at komme ud af selen og er panisk. Han får ikke lov at spurte hjem, men at fastholde ham i situationen syntes jeg virker enormt forkert.

 

Det er det også.

 

i en tråd om afreaktion beskrev jeg nærmest skridt for skridt hvordan man skal gå til værks :lol:

Hvis raketterne flyver om ørene på en raketangst hund, bliver man heller ikke bare stående så længe dette fortsætter.

Man går lidt væk, tilpas til at hunden kan kontaktes og arbejder på en afreaktion der.

 

Mht. lastbilskrækken, så er jeg ikke helt med, for bilen fjerner sig vel? I så tilfælde er det ikke at fastholde ham i situationen, der jo nu er ændret i og med at lastbilen er væk.

 

Mindre lastbiler er ikke et problem, kun kæmpe store der kan sammenlignes med skraldebilen. Fx var vi ude og gå ved en vej hvor der er normal trafik. Der kom så en kæmpe lastbil og Nemo reagerede, forsøgte at kommer væk. Vi gik lidt ind til siden og satte os og lod den køre forbi hvorefter vi gik videre. Han var ikke panisk hele vejen hjem derfra, men utryg nok til at der ingen kontakt var til ham.

 

Og i den situation bør du blive på stedet til han er rolig igen fordi så forlader han stedet uden grimme minder. Det kan tage lang tid måske ½ times tid, men det gør hele forskellen.

 

Stillestående lastbiler eller skraldebiler er ikke farlige. Faktisk kan vi også stå ved skraldebilen når den står i tomgang.

 

Det var flot :lol:

 

 

Han reagerede på traktoren der holdt i tomgang ved stalden den anden dag, men jeg lod som ingenting og gik videre. Han blev ikke panisk, men rystede og havde halen nede. Vi gik rundt indtil halen var oppe og han var glad og vi kørte hjem.

 

Der har du den afreaktion jeg taler om

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med jeres gård hvor han skal tisse osv? Er han altid utryg ved den eller er det kun nogen gange?

Har han hunde legekammerater? Kan det hjælpe at lege med dem i jeres gård engang imellem (på tidspunkter hvor skraldebilen ikke kommer), så gården også bliver = skide sjovt, og ikke bare et sted han skal skynde sig at tisse og komme væk.

Ved ikke om jeg fangede det helt rigtigt det med gården, men det skulle jo helst være sådan at han så "ud af døren" som noget rigtig fedt.

 

Det lyder ikke sjovt.. men som Ninjamor skriver er det om at fylde så lidt på fra nu af, og gøre så meget som muligt ud af at han glad før i går hjemad.

Kan du fange hans kontakt når i begynder gåturen? Eller bør du måske øve kontakt allerede inden i går ud af hoveddøren?

Hvis vi ikke har kontakt med Buddha på en tur sætter vi os tit og øver eller leger med ham indtil det er blevet bedre.

 

Jeg snakker altså stadig meget med Buddha. Ikke klynkende eller nååårh, men "nææ se dog en bil, den larmer godt nok hva, jaaadudygtig, osv".

Skifter også jævnligt godbidder, eller torskerogn har fanget interessen i ret lang tid nu, men så snart jeg kan se at andre ting/hunde begynder at blive mere interessante end godbidden, så finder jeg noget andet.

 

Hey og lige en :ae: til jer begge 2. Håber det går fremad snart..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok op og ned.

 

Frygten i morges er væk og han er nu glad og tilfreds.

 

Gården er han glad for, der er meget leg derude og al boldspil laves der, kun mandag og tirsdag morgen hvor skraldebilerne er i området er der farligt og så i morges hvor jeg ikke ved hvad det var.

 

Min store datter har gået med ham om efterdagen den sidste tid og jeg fik lige luret at hun ingen problemer har :hmm: så i dag tog jeg hende med. Han gik fint, glad og tilfreds og meget glad for de nye godbidder jeg havde med. På et tidspunkt kunne ejg ikke få kontakt og så prøvede hun og den var der med det samme :lun: altså lidt skuffet bliver man da. Hun er den i familien der bruger mindst tid på ham (teenager) og så er hun den han er tryggest med, se det forstår jeg ikke.

 

Han er lige spurtet ud og pøllet i gården helt alene, så der må altså have været noget i morges der gjorde ham så bange.

 

Vi mødte forresten 2 busser på samme sted (hver sin vej) og han reagerede ved at stoppe op, halen mellem benene, kigge på dem til de var bare lidt væk og så gik han bare videre.

 

Så dagen startede elendigt og sluttede godt, men jeg forstår det sku ikke helt

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan:

Det skal jo nok komme til at gå fint så.

Slog mig lige - det er ikke sådan at du... har for meget fokus ?

Hunden mærker det lyn-hurtigt og tænker måske "mor er nervøs, nu kommer der nok noget farligt"

Datteren er ligeglad / har mindre fokus, og hunden får så ikke samme impulser.

Der kan selvfølgelig sagtens være andre muligheder.

 

Og føler du dig snydt, skulle du som sagt prøve med et stykke roastbeaf :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har helt sikkert meget mere fokus end hun har, dog er jeg ikke nervøs.

 

Men jeg er "på" hele tiden, min datter går jo "bare" tur og tænker ikke forfærdeligt meget over dit og dat. Hun bruger de almindelige godbidder under turene, altså ikke de ekstra gode.

 

Dét er bare underligt, i starten var jeg nervøs for at de to slet ikke fik et forhold til hinanden fordi hun ikke gider kæle eller lege med ham. Han fælder og napper og det er åbenbart en dealbreaker for en teenager, så jeg var ret bekymret. Men det skulle jeg da åbenbart ikke være:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

har lige gået til hvalpetræning med min lille trunte og vi var også en af gangene på togstationen og busstatioen for og se hvad de små sagde til dette.

 

og så fik vi afvide at når toget så kom så skulle vi rose toget og sige gode ting om den og sige at den var sød og fin osv og vise at der ikke var noget og være bange for at toget faktisk var ret sødt he he og det virkede faktisk ret godt.

 

trunte blev en smule bange da toget kom men ved at jeg så sagde til hende nej se trunte hvad er det der kommer der? nej hvor er den fin og sød osv og så var hende frygt for toget bare væk, det som vores hvalpetræner sagde var at det man skal er at vise dem at de ting som de bliver bange for ikke er spor farlige, at man endtlig skulle gå hen og klappe og nærmest nusse den ting som hunden er bange for og som sagt sige nej hvor er den sød osv.

 

håber du kan bruge det som jeg har skrevet og at det kan hjælpe hos jer:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

he he så bliver jeg da først porpulær hos skraldemændende, når jeg står og nusser deres stinkende skraldebil og siger.... sikke en dejlig skraldebil :slem:

 

Ja, den er jo god nok, men lov mig at tage et billede af det og læg det op her :bigsmile:

 

Prøv evt. også med lidt mindre fokus og se om det hjælper.

Jeg er med på du ikke er nervøs, men hunden mærker straks der er forandring, og tolker det måske sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
he he så bliver jeg da først porpulær hos skraldemændende, når jeg står og nusser deres stinkende skraldebil og siger.... sikke en dejlig skraldebil :slem:

 

 

ja for pokker prøv og tænk på, hvis du bliver gode venner med dem så kan det jo være du kan få alt mulig skrammel med dem fremover :lol:

men jeg vil også gerne se et billede he he he

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...