Hop til indhold

Åhh nej, endnu en fodertråd ;o)


Nollike
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften nok antyder, så er fodertråde ikke lige det der står øverst på min favoritliste :slem: men nu bliver jeg alligevel nødt til at oprette en selv, for nu skal jeg starte forfra i fodercirkus'et :( så jeg sender lige en appel til jer som synes at foder og dets indhold er interessant og har sat jer ind i sagerne når nu jeg ikke selv har :oops:

Nu er Noomi jo blevet steriliseret og det stiller jo formentlig nogle lidt andre krav til min fodring af hende end før, hvor jeg ikke behøvede at tage det helt så tungt (sådan da...)

Så det mit spørgsmål går på er, om der er nogen der har prøvet og kan anbefale nogle lightfodere? Dyrlægen anbefalede Royal Canin, hvad siger I til det?

Jeg tænker at jeg skal give hende halvt hjemmelavet, det bliver hun nemlig ikke tyk af og så halvt af noget tørfoder af en art, men spørgsmålet er bare hvad...? Be' om hjælp g020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som overskriften nok antyder, så er fodertråde ikke lige det der står øverst på min favoritliste :slem: men nu bliver jeg alligevel nødt til at oprette en selv, for nu skal jeg starte forfra i fodercirkus'et :( så jeg sender lige en appel til jer som synes at foder og dets indhold er interessant og har sat jer ind i sagerne når nu jeg ikke selv har :oops:

Nu er Noomi jo blevet steriliseret og det stiller jo formentlig nogle lidt andre krav til min fodring af hende end før, hvor jeg ikke behøvede at tage det helt så tungt (sådan da...)

Så det mit spørgsmål går på er, om der er nogen der har prøvet og kan anbefale nogle lightfodere? Dyrlægen anbefalede Royal Canin, hvad siger I til det?

Jeg tænker at jeg skal give hende halvt hjemmelavet, det bliver hun nemlig ikke tyk af og så halvt af noget tørfoder af en art, men spørgsmålet er bare hvad...? Be' om hjælp g020.gif

 

Hvis det er fordi hun nu er blevet steriliseret og hun på den måde kan risikere at tage på, kan du så ikke bare skære i den mængde hun får nu ?

Eller er vi i en anden årsag ?

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er fordi hun nu er blevet steriliseret og hun på den måde kan risikere at tage på, kan du så ikke bare skære i den mængde hun får nu ?

Eller er vi i en anden årsag ?

:-D

 

Jeg synes bare at hun i forvejen får så lidt :genert: Hun får 125 g to gange om dagen, det kan da næsten ikke være mindre?

Det er fordi dyrlægen rådede til det, han synes at hun er buttet :shock: (det synes jeg så overhovedet ikke, jeg synes at hun er pæn som hun er :lun:) og derfor skal jeg være ekstra påpasselig, så han rådede til et lightfoder.

 

Bare for at få stillet min nysgerrighed, hvad kunne andre årsager så være? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Kunne ikke helt forstå sammenhængen - Jeg læste det som "fototråd" (Ja jeg er blind) og jeg synes da det var lidt kedeligt du ikke kunne lide "fototråde" og hvad havde det med foder at gøre! :stupid: :oops::lol:

 

Jeg har ikke erfaring med Light-foder til hunde, men jeg har det sådan selv, at jeg jeg fungerer bedre med højt protein indhold med lidt fedt, end med masser af kulhydrat og lavt fedt-indhold (jeg tager let på).

Men der er vel en grund til at de har opfundet light-foder, så måske skal du følge lægens råd, hvis hun er disponibel for overvægt, og du ikke mener hun kan klare vægten på alm foder? :hmm:

 

Lille sammenligning af RC Light og Orijen Adult:

 

Hund: 30kg

 

[Fedt] [Kylhydrat] [Protein] [ca. g/dag]

 

RC Light:

[11] [28,4] [27] [300-425]

Orijen Adult:

[16] [20] [40] [250-345]

 

Vores killing spiser utroligt meget og vi skal passe på hun ikke bliver fed. Derfor har jeg købt et høj-protein foder, som hun ikke skal have nær så meget af for at blive mæt (hvis hun kender det ord altså :roll:).

Indtil videre fungerer det godt! :5up:

 

Held og lykke med at finde foder til smuk-sakken! :5up:

Redigeret af n1nna
Arg.. Min tabel gik i kludder! =S
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vejer din hund. Zantos får 220 gr. to gange daglig, men den er jo også hvalp endnu, og vejer 39 kg.

Jeg mener at når den går over på voksen foder, er det en mindre mængde den skal have.

Jeg foder med RC. til schæfer

Link til indlæg
Del på andre sites

N1nna: Det der er vigtigt er at hun kan blive mæt på en mængde hun ikke bliver tyk af :5up: Orijen duer dog ikke til hende, hun fik det som hvalp og havde ikke en eneste fast afføring i den tid hun fik det :( (og det var altså ikke bare 14 dage ;-)) Selvfølgelig kan det godt være anderledes med voksenfoderet... :hmm:

 

Og tak for de pæne ord :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vejer din hund. Zantos får 220 gr. to gange daglig, men den er jo også hvalp endnu, og vejer 39 kg.

Jeg mener at når den går over på voksen foder, er det en mindre mængde den skal have.

Jeg foder med RC. til schæfer

 

Hun vejer 33 kg (burde veje 30 if. Doktor Dyr, men så synes jeg at hun må komme til at ligne skind og ben :()

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare at hun i forvejen får så lidt :genert: Hun får 125 g to gange om dagen, det kan da næsten ikke være mindre?

Det er fordi dyrlægen rådede til det, han synes at hun er buttet :shock: (det synes jeg så overhovedet ikke, jeg synes at hun er pæn som hun er :lun:) og derfor skal jeg være ekstra påpasselig, så han rådede til et lightfoder.

 

Bare for at få stillet min nysgerrighed, hvad kunne andre årsager så være? :-D

 

Andre årsager kunne jo feks være, at hun skal holdes i ro i et stykke tid efter operationen, og derfor vil forbruge mindre energi:-D

 

Om hun får 125 gram eller 110 gram, tror jeg ikke hun vil kunne mærke ret meget forskel på, desuden siges det at hunde IKKE føler sult, som vi andre, men bare spiser hvad de har mulighed for:-D

 

Så enten mere motion eller mindre mængde mad:-D det ville være det bedste bud, efter min overbevisning, så slipper du også for at skulle ud i foderjunglen, når nu hun fungere på det hun får nu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

N1nna: Det der er vigtigt er at hun kan blive mæt på en mængde hun ikke bliver tyk af :5up: Orijen duer dog ikke til hende, hun fik det som hvalp og havde ikke en eneste fast afføring i den tid hun fik det :( (og det var altså ikke bare 14 dage ;-)) Selvfølgelig kan det godt være anderledes med voksenfoderet... :hmm:

 

Og tak for de pæne ord :kys:

 

Øv da med mavsen! :( Mio fik lettere dårlig mave da han var yngre, men jeg kan desværre ikke sige om Noomi vil fungere på voksenfoderet - det er vel også dumt, hvis i ikke har god erfaring med det..

hmm..

Hvad med OLIVER'S WEIGHT LOSS - synes der er mange der anbefaler det og der er foderportionerne også forholdsvist små!? :hmm:

 

Mio vejer 25kg og skal ikke have meget mere end 275g/dag af Orijen/Hills Sensitive Stomach/WolfsBlut før han får for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre årsager kunne jo feks være, at hun skal holdes i ro i et stykke tid efter operationen, og derfor vil forbruge mindre energi:-D

 

Nårh på den måde :lol: :5up:

 

Om hun får 125 gram eller 110 gram, tror jeg ikke hun vil kunne mærke ret meget forskel på, desuden siges det at hunde IKKE føler sult, som vi andre, men bare spiser hvad de har mulighed for:-D

 

Så enten mere motion eller mindre mængde mad:-D det ville være det bedste bud, efter min overbevisning, så slipper du også for at skulle ud i foderjunglen, når nu hun fungere på det hun får nu:-D

 

Det kan godt være at du har ret :mrgreen: Om ikke andet, så kan jeg jo starte på den måde, så kan jeg rette til senere, hvis det viser sig ikke at virke :5up: (og så får jeg også mulighed for at få brugt det foder jeg allerede ligger inde med :blink:) Tak!!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da med mavsen! :( Mio fik lettere dårlig mave da han var yngre, men jeg kan desværre ikke sige om Noomi vil fungere på voksenfoderet - det er vel også dumt, hvis i ikke har god erfaring med det..

hmm..

Hvad med OLIVER'S WEIGHT LOSS - synes der er mange der anbefaler det og der er foderportionerne også forholdsvist små!? :hmm:

 

Mio vejer 25kg og skal ikke have meget mere end 275g/dag af Orijen/Hills Sensitive Stomach/WolfsBlut før han får for meget.

 

Lige den del af Olivers sortiment er jeg faktisk ikke så vild med :oops: Jeg gav Futte det og jeg synes at det var meget lidt han måtte få og alligevel var det svært at holde hans vægt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun vejer 33 kg (burde veje 30 if. Doktor Dyr, men så synes jeg at hun må komme til at ligne skind og ben :()

 

Liva vejer 32 kg.

 

Efter hendes sterilisation begyndte jeg at styre hendes foder mere. Jeg vejer hendes dagportion op, som så står på køkkenbordet. Jeg tager lidt i lommen, så vi går ud. Hun får lidt morgenmad i sin flaske og hvad der nu måtte være tilbage kommer ud på græsplænen til aften.

 

Der er skåret ned på guffer. Det er faktisk kun på træningspladsen, jeg bruger andet end foderet.

 

Jeg er bare fortsat med Olivers og skifter mellem adult og fish. Hun får hvad der passer til en hund på 30 kg.

 

1½ måned efter sterilisationen var vi tilbage på dyrlægens vægt - damen havde sørme tabt 600 gr. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva vejer 32 kg.

 

Efter hendes sterilisation begyndte jeg at styre hendes foder mere. Jeg vejer hendes dagportion op, som så står på køkkenbordet. Jeg tager lidt i lommen, så vi går ud. Hun får lidt morgenmad i sin flaske og hvad der nu måtte være tilbage kommer ud på græsplænen til aften.

 

Der er skåret ned på guffer. Det er faktisk kun på træningspladsen, jeg bruger andet end foderet.

 

Jeg er bare fortsat med Olivers og skifter mellem adult og fish. Hun får hvad der passer til en hund på 30 kg.

 

1½ måned efter sterilisationen var vi tilbage på dyrlægens vægt - damen havde sørme tabt 600 gr. :mrgreen:

 

Jeg kan håbe at hun bliver det mere sulten så jeg kan bruge hendes foder som guffer :5up: (for den går ikke nu :()

 

Tak, jeg fortsætter bare med Olivers Fish så, det er hun nemlig glad for, og så kan jeg rette til hen af vejen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto får Olivers fisk - og han har ikke taget på. Han får ialt 400 gram om dagen :5up: Sookie vejer ca. det samme som Noomie og hun får ialt 300 gram om dagen. Jeg ville først sætte hende på light, HVIS hun tager på efter... men altså ikke forebyggende :blink:

 

Oki doki, hvis nu jeg går med til at erklære denne tråd for død nu e055.gif for I er alligevel allesammen enige om at jeg ikke skal foretage mig noget endnu :mrgreen: vil I så LOVE at skrive igen hvis jeg genoptager den senere?? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får regal venison... Jeg synes det er nogle gode ingredienser og det har lavt fedtindhold, hvilket er fint i forhold til Svea.

 

Da hun kom over på voksenfoder kom hun på RC sensible som jeg fodrede Oscar med dengang. Hun tog fluks på. Og så gik min jagt jo efter et foder der mindede om RC sensible (så Oscar kunne tåle det) og som ikke var for fed. Jeg fandt Healthy Paws og var super glad for det. Men det udgik jo i DK :( Regal er en udemærket afløser må jeg sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg ved godt at du har erklæret tråden for død, men jeg prøver liiige alligevel:engel:...

 

Min idé går jo på, at hvis du skærer ned i hundens mad så skærer du ikke bare ned i fedtrationen, men også alle de andre rationer... Bl.a. vitaminer mm.

 

Hvad med Acanas light produkt.. Jeg har ikke selv prøvet lighten men Freya får Grasslands i øjeblikket og det er hun HELT syg med:engel:

 

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2497&gruppeid=534&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker10

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du har erklæret tråden for død, men jeg prøver liiige alligevel:engel:...

 

Min idé går jo på, at hvis du skærer ned i hundens mad så skærer du ikke bare ned i fedtrationen, men også alle de andre rationer... Bl.a. vitaminer mm.

 

Hvad med Acanas light produkt.. Jeg har ikke selv prøvet lighten men Freya får Grasslands i øjeblikket og det er hun HELT syg med:engel:

 

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2497&gruppeid=534&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker10

 

Det kunne jeg da prøve hvis det viser sig at Noomi bliver for tyk af Olivers Selected Fish :5up: Tak!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...